421 KS, 280 km/h...

Mercedes-AMG GT 43 Coupé, po prvi puta s 4 cilindra i 2.0-litrenim motorom!

Foto: Mercedes-Benz

Elegantan užitak u vožnji za malo racionalnije, to je novi Mercedes-AMG GT 43 Coupé. Ova izvedba broji 421 KS i donosi tehnologiju iz Formule 1…

Mercedes-AMG proširuje portfelj novog AMG GT Coupéa s AMG GT 43. Kombinacija relativno laganog četverocilindričnog motora na prednjoj osovini i čistog pogona na stražnje kotače čini novi model agilnim umjetnikom u zavojima s iznimno dinamičnim upravljanjem i puno zabave u vožnji.

Foto: Mercedes-Benz

AMG 2,0-litreni turbo motor isporučuje 310 kW (421 KS) i stvara najveći okretni moment od 500 Nm. Ono što je posebno je električni turbopunjač ispušnih plinova, tehnologija koja se koristi i u Formuli 1. Ovaj oblik punjenja jamči posebno spontane reakcije u cijelom rasponu brzine. Novi AMG GT 43 nudi još dinamičnije iskustvo vožnje i istovremeno povećanu učinkovitost. Turbopunjačem upravlja preko 48-voltnog ugrađenog električnog sustava, koji također napaja starter generator pokretan remenom. To nakratko daje dodatno pojačanje od 10 kW (14 KS). Druga generacija također funkcionira kao blagi hibrid u 48-voltnom on-board električnom sustavu, koji, osim privremenog poboljšanja performansi, također omogućuje funkcije kao što su vožnja i rekuperacija za još veću učinkovitost. Tehnologija od 48 volti također povećava udobnost, budući da su prijelazi između funkcija start-stop i vožnje u praznom hodu gotovo neprimjetni.

“Naša obitelj AMG GT na vrhu je našeg portfelja i utjelovljuje duh naše marke: performanse u vožnji. Stoga smo oduševljeni što ova obitelj sada raste i uključuje GT 43. Jasno je prepoznatljiv kao GT, ali se jasno razlikuje od ostalih modela. Privlači kupce koji vole dizajn i fokusiraju se na eleganciju, ali nisu spremni na kompromise u pogledu užitka u vožnji i vozne dinamike. Koncept pogona na stražnje kotače čini GT 43 vrlo agilnim vozilom koje će vam izmamiti osmijeh na lice na zavojitim cestama.” opisuje i ‘pravda’ GT 43 Michael Schiebe, izvršni direktor Mercedes-AMG i voditelj Mercedes-Benz G-klase i Mercedes-Maybach odjela.

Foto: Mercedes-Benz

Performanse su razmjerne njegovom statusu: AMG GT 43 ubrzava iz mjesta do 100 km/h za 4,6 sekundi. Najveća brzina je 280 km/h.

AMG 2,0-litreni četverocilindrični turbo motor u AMG GT 43 postiže najveću snagu od 310 kW (421 KS) pri 6750 o/min. Maksimalni okretni moment od 500 Nm dostupan je između 3.250 o/min i 5.000 o/min. Ovisno o situaciji, sustav također jamči kratkoročno dodatno pojačanje od 10 kW (14 KS) iz starter generatora (RSG) pogonjenog remenom.

Otprilike četiri centimetra uski elektromotor integriran je izravno na osovinu turbopunjača, između kotača turbine na strani ispuha i kotača kompresora na strani svježeg zraka. Elektronički kontroliran, izravno pokreće osovinu turbopunjača i tako ubrzava kotač kompresora prije nego što protok ispušnih plinova preuzme konvencionalni pogon.

Mercedes AMG GT 43 Coupe, funkcionalni princip električnog turbopunjača na ispušne plinove temelji se na istoj tehnologiji koju također koristi Mercedes-AMG Petronas F1 Team. 

Ovo značajno poboljšava ponašanje reakcije već od brzine u praznom hodu i u cijelom rasponu brzine. Motor s unutarnjim izgaranjem još spontanije reagira na naredbe papučice gasa, a sveukupno iskustvo vožnje je dinamičnije. Osim toga, elektrifikacija turbopunjača omogućuje veći okretni moment pri malim brzinama. Ovo također povećava agilnost i optimizira sposobnost ubrzanja iz mjesta. Čak i kada vozač otpusti papučicu gasa ili kočnice, tehnologija e-turbopunjača cijelo vrijeme održava tlak prednabijanja. To osigurava kontinuirani, izravan odgovor.

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G mjenjač (MCT = mjenjač s više spojki), mokra startna spojka zamjenjuje pretvarač zakretnog momenta. Smanjuje težinu i, zahvaljujući nižoj inerciji mase, optimizira odziv na naredbe papučice gasa, posebno pri sprintu i pri promjeni tereta. Detaljno koordinirani softver osigurava kratka vremena prebacivanja i brzo višestruko prebacivanje u niži stupanj prijenosa. Osim toga, funkcija dvostrukog isključivanja u programima vožnje “Sport” i “Sport+” pruža posebno emocionalno iskustvo mijenjanja stupnjeva prijenosa. Primijenjena je i funkcija RACE START koja jamči optimalno ubrzanje iz mjesta.

Sustav aktivne kontrole zraka AIRPANEL tehnički je dragulj za poboljšanje aerodinamike. Horizontalne letvice iza gornjeg ulaza zraka mogu se otvarati i zatvarati pod elektroničkom kontrolom. To znači da je strujanje zraka usmjereno prema potrebi i tako poboljšava aero performanse.

Lamele su obično zatvorene – čak i pri najvećoj brzini. Ovaj položaj smanjuje otpor zraka. Tek kada su određene temperature dostignute na unaprijed definiranim komponentama i kada je zahtjev za rashladnim zrakom posebno visok, rebra se otvaraju i dopuštaju maksimalni protok rashladnog zraka u izmjenjivače topline. To zahtijeva vrlo inteligentnu i brzu kontrolu.

Isto se odnosi i na drugu aktivnu komponentu aerodinamike: produljivi stražnji spojler, koji je neprimjetno integriran u siluetu vozila. Mijenja svoj položaj ovisno o uvjetima vožnje. Kontrolni softver uzima u obzir brojne parametre: uključuje brzinu vožnje, uzdužno i bočno ubrzanje i brzinu upravljanja u izračunu. Od brzina od 80 km/h, spojler zauzima pet različitih kutnih položaja kako bi optimizirao stabilnost vožnje ili smanjio otpor zraka.

Foto: Mercedes-Benz

AMG GT 43 standardno je opremljen nizom električnih i ručno podesivih AMG sportskih sjedala u Nappa koži. Isto se odnosi i na opcijska AMG izvedbena sjedala sa svojim skulpturalnim dizajnom, integriranim naslonima za glavu i povećanom bočnom potporom. Opcijski dostupne presvlake iz Manufaktur programa za prilagođavanje pružaju posebno ekskluzivan dodir. Ovdje možete izabrati između tri boje. Paket interijera Manufaktur dostupan je u sedam kombinacija boja.

Novi AMG GT 43 Coupe stiže u europske salone već tijekom svibnja…

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo