Krajem rujna 2000., moderni MINI predstavljen je na svjetskoj premijeri u Parizu, a od tad je postao velikim uspjehom, ali i kreatorom nove tržišne niše…
Uspješno ponovno pokretanje tradicionalne britanske marke predstavilo je potpuno novu tržišnu nišu vozila i postavilo temelj za kontinuirani razvoj i raznolikost u asortimanu modela. Pod kišobranom BMW grupacije, početkom novog milenija rođen je i novi, moderni MINI koji je predstavljen u svojoj One i Cooper inačici. Kao nasljednik klasičnog Minija, koji se nakon 41 godinu prestao proizvoditi samo nekoliko dana kasnije, druga generacija pružila je sve mogućnosti za još jednu revoluciju u segmentu malih automobila.
MINI je bio prvo premium vozilo u ovoj klasi. Njegov moderni koncept promovirao je kontinuirani napredni razvoj do današnjih dana, obuhvaćajući zabavu u vožnji, učinkovitost, udobnost, sigurnost, povezanost i ne manje važno, raznolikost modela koja je došla tijekom godina zahvaljujući modelima kao što su Countryman, Clubman te Cooper Hatchback.
U jesen 1997. odabranim novinarima bilo je dozvoljeno da prvi put pogledaju studiju MINI 2000. To je generiralo svojevrsnu MINI groznicu. Ponovno pokretanje marke i skora prezentacija serijskog vozila bili su predmet intenzivne rasprave, posebno na internetu, tad još uvijek relativno nerasprostranjenoj mreži. Paralelno sa svjetskom premijerom u Parizu, pokrenute su nacionalne i međunarodne web stranice MINI i uskoro se već registriralo više od 100.000 potencijalnih kupaca zainteresiranih za ovaj automobil.
Ispod poklopca motora u modelu Cooper nalazio se atmosferski 1.6 Tritec benzinac sa 115 KS (SOHC, 16 ventila) koji je bio posebno razvijen i proizveden za MINI i neke Chrysler modele tih godina. No, zbog dobro usklađenog ovjesa (McPhaerson sprijeda, multilink straga), jamčio je zabavu za upravljačem. Dobre kočnice sa sva četiri diska te dobar osjećaj za volanom – sve je to u konačnici rezultiralo dobrim ponašanjem na cesti.
Interijer je u Miniju oduvijek bio poseban, pa je druga generacija pažnju plijenila zbog brzinomjera postavljenog na samoj sredini interijera, kako bi odao počast svom prethodniku. No, to je riješeno i vraćeno iza kola upravljača nakon predstavljanja četvrte generacije ovog gradskog premium mališana.
Već 2003. godine Mini je ubacio i dizelski motor, a kabriolet MINI Cabrio na tržište je stigao sljedeće godine. Raznolikost modela bila je još veća za treću generaciju lansiranu 2006.; MINI Clubman, MINI Coupé i MINI Roadster pridružili su se asortimanu. Nedugo nakon toga, marka je uspjela probiti se u premium kompaktni segment gdje danas MINI Countryman i novi MINI Clubman stvaraju taj osjećaj. Dodatne ciljne skupine osvojene su u sadašnjoj četvrtoj generaciji malog automobila s inačicom koja broji 5 vrata, ekološki osvještenom Cooper SE inačicom, ali i paprenom JCW varijantom.