AUDI 1.8 TFSI: NOVI INOVATIVAN MOTOR

Nova tehnologija ubrizgavanja goriva – visoka snaga i niska potrošnja, 170 KS i 320 Nm uz prosječnu potrošnju od 5,7 l/100km

Za razliku od FSI motora koji koristi samo direktno ubrizgavanje goriva, novi 1.8 TFSI motor koristi i indirektno ubrizgavanje goriva

Audi je objavio detalje oko svog novog inovativnog motora 1.8 TFSI, pravog tehničkog dragulja koji donosi novi sustav ubrizgavanja goriva, te rashladni sustav koji ima u potpunosti elektronsku regulaciju. Novi i inovativan 1.8 TFSI motor ima četiri cilindra, te direktno ubrizgavanje goriva i turbo punjač. Nova rješenja daju visoku snagu i nisku potrošnju goriva. Audijev 1.8 TFSI benzinski motor iz obujma 1798 ccm razvija najveću snagu 170 KS pri 3800 o/min i najveći okretni moment 320 Nm u rasponu od 1400 do 3700 o/min. Uz ručni mjenjač motor 1.8 TFSI ugrađen u Audi A5 Coupé s mjesta do stotke ubrza za 7,9 sekunde i potegne do najveće brzine 230 km/h. I pored zavidno visoke snage, potrošnja je izuzetno povoljna, te iznosi u prosjeku 5,7 l/100km. To je smanjenje potrošnje goriva od 21 posto u usporedbi s motorom koji zamijenjuje. Novi sustav ubrizgavanja je u neku ruku kompromis indirektnog i direktnog ubrizgavanja goriva, jer u pojedinim dijelovima rada motora gorivo se kao u ’dobra stara vremena’ ubrizgava u usisnu granu gdje se turbulencijom miješa sa zrakom .

Ovakvim pristupom u Audiju kazuju kako se postiže puno manja potrošnja goriva, te se značajno smanjuje emisija krutih dijelova emisije (čađe). FSI sustav direktnog ubrizgavanja goriva radi s tlakom od 150 do 200 bara, a u stanju je u jednom radnom ciklusu izvesi dva do tri ubrizgavanja goriva. U principu, u ovom novom sustavu ubrizgavanja goriva, direktni sustav ubrizgavanja ima dominantnu ulogu pri niskim i visokim okretajima, te je na taj način motor 1.8 TFSI već sada postignuo granicu Euro 6 norme o ispušnim plinovima koji dolazi na snagu 2015. godine. Pri tom rashladni sustav koji ima u potpunosti elektronsku regulaciju eliminira parazitsko stvaranje topline te puno preciznije određuje temperaturu samog zraka koji koristi motor. Audijevi stručnjaci dodatno su smanjili unutrašnje trenje motora i poboljšali efikasnost motora. Turbo punjač na novom 1.8 TFSI motoru potpuno je nove konstrukcije, te daje od samog početka relativno visok pritiska prednabijanja od 1,3 bara. Inovativna konstrukcija turbinskih lopatica izvedene su od nove legure koja izdrži visoku temperaturu ispušnih plinova do čak 980 stupnjeva Celzija. Novi 1.8 TFSI motor ima smanjenu težinu sa 135 na 131,5 kg.

Davor Kindy

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin