TAKO JE KRENUO A4

Audi 80 slavi 50 godina od premijernog nastupa

Bestseler slavi svoju godišnjicu, Audi 80 postao je odmah pravi pogodak tvrtke sa sjedištem u Ingolstadtu…

Marka s četiri prstena 1972. pogodila je u srijedu. Želja da na tržištu ponude “moderan, ali ne u trendu”, pouzdan obiteljski automobil, odmah se svidjela kupcima.

1972–1978: Audi 80 (B19, bio je osnivač novog segmenta. Audi 80 slavi svoju svjetsku premijeru u godini održavanja Ljetnih olimpijskih igara u Münchenu: u srpnju 1972. tvrtka sa sjedištem u Ingolstadtu predstavlja automobil medijima, a u rujnu – nakon Olimpijskih igara – trgovcima.

Audi 80 GL iz 1973., tijekom snimanja reklamne kampanje

B1 uspostavlja novi tržišni segment: “kompaktna limuzina” ili skraćeno B serija. Novorazvijeni automobil srednje veličine s četiri prstena zaokružuje tadašnji asortiman modela marke.

Osnovni model s dvoja vrata težio je samo 835 kilograma – stroga lagana konstrukcija jedna je od specifikacija koju je postavio voditelj tehničkog razvoja Kraus. S međuosovinskim razmakom od 2,47 metara i duljinom od 4,18 metara, razvija limuzinu kao vrlo kompaktnu. Inženjer ovjesa Detlef Banholzer prvi put je implementirao negativan radijus kotača upravljača u europsko masovno proizvedeno vozilo, bilo je to rješenje koje uvelike poboljšava stabilnost tijekom kočenja. S dijagonalnim rasporedom hidrauličkog kočionog sustava, Audi sigurnost putnika i ostalih sudionika u prometu stavlja u fokus.

Prednjim kotačima upravljaju McPhersonovi podupirači i poluge. Motor Audi 80 pozicioniran je uzdužno ispred prednje pogonske osovine, a iza njega četverobrzinski mjenjač. Bio je dostupan s četiri motora na tržištu. Zapremina se kretala od 1,3 do 1,6 litara, s izlaznom snagom od 40 kW (55 KS) do 74 kW (100 KS).

S novom generacijom OHC motora i svojim brojnim tehničkim značajkama, Audi 80 brzo postaje prodajni uspjeh za tvrtku sa sjedištem u Ingolstadtu: do kraja proizvodnje u ljeto 1978., više od milijun B1 modela. Budući da proizvodni kapaciteti tvornice u Ingolstadtu uskoro više nisu dovoljni da zadovolje veliku potražnju, u proizvodnju su uključene Volkswagenove tvornice u Wolfsburgu i Emdenu. Njegov uspjeh je okrunjen 1972. kada je ponio titulu automobila godine…

Foto: Audi

 

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo