Audi otvara novo poglavlje uspješne povijesti u segmentu srednje veličine s novom obitelji A5. Ono što je 30 godina tvorio A4, sad nastavlja sedan i avant varijanta novog A5…
Veliko iznenađenje od Nijemaca. A5 Sedan i Avant, savršeno utjelovljuju sportsku bit Audi filozofije dizajna. Vanjski dio prati i novi dizajnerski jezik u interijeru.
S proširenjem svoje ponude modela, Audi je proveo pravu rekonstrukciju u imenovanju vozila. Brojevi u nazivima električnih modela i modela s motorima s unutarnjim izgaranjem sad odvajaju jedne od drugih. Ubuduće, parni brojevi označavaju modele s električnim pogonom, a neparni brojevi vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem. S debijem najnovije generacije, Audi A4, dugogodišnji bestseler, zvat će se Audi A5 i proizvodit će se u Neckarsulmu. Nudi se u četiri nove varijante: kao A5 Sedan i S5 Sedan te kao A5 Avant i S5 Avant1. Ove su inačice prvi modeli koji su lansirani na Premium platformi Combustion (PPC).
Izvršni direktor Audija Gernot Döllner o novoj obitelji modela: “U tandemu s proširenjem našeg potpuno električnog portfelja, lansiramo novu generaciju modela s učinkovitim motorima s izgaranjem. Obitelj Audi A5 s atletskim dizajnom, potpuno novim interijerom i elektroničkom arhitekturom okrenutom budućnosti bit će prva. Napredna MHEV plus tehnologija omogućuje djelomično električnu vožnju i stoga još učinkovitiju vožnju.”
Obitelj Audi A5 nudi digitalna dnevna svjetla s LED tehnologijom sprijeda i drugu generaciju digitalnih OLED stražnjih svjetala straga. S oko 60 segmenata po digitalnom OLED panelu, oni sve više postaju zaslon na stražnjoj strani vozila na A5.
To omogućuje komunikaciju između automobila i vozila i povećava sigurnost na cesti – na primjer s novim komunikacijskim svjetlom. Dinamični svjetlosni efekti prilikom otključavanja i napuštanja vozila odražavaju estetiku kretanja kao dio DNK Audi svjetla. Aktivni digitalni svjetlosni potpis također čini to, prenoseći novi osjećaj živosti.
Prednja i stražnja svjetla trodimenzionalno su dizajnirani, nude opcijske digitalne svjetlosne potpise i tako spajaju fizički i digitalni svijet.
Dizajn unutrašnjosti novog Audija A5 temelji se na četiri karakteristične značajke. Prvo, interijer je dizajniran prema čovjeku, tj. dosljedno je usmjeren prema potrebama korisnika. Druga posebna značajka je Digital Stage koji se uspostavlja u jasnom pogledu vozača i suvozača u obliku Audi MMI zaslona. Svojim dizajnom vođenim materijalima, serija Audi A5 ispunjava zahtjeve za velikodušnim osjećajem prostora uz visoku razinu udobnosti. Jasan raspored i jednostavno rukovanje unutrašnjosti pružaju pregled u svim situacijama kako bi se oblikovala četvrta značajka: vizualna jasnoća. Ovome je pridodano dodatno dinamičko interakcijsko svjetlo koje podržava interakciju automobila s putnicima.
Novi operativni koncept obitelji Audi A5 povećava interakciju s vozilom zahvaljujući elektroničkoj arhitekturi E. Novi Audi A5 neprimjetno se integrira u digitalni ekosustav naših kupaca i nudi osobno iskustvo povezivanja. Tanak, samostojeći Audi MMI panoramski zaslon ima zakrivljen dizajn i koristi OLED tehnologiju. Sastoji se od Audi virtualnog kokpita s vidljivom dijagonalom zaslona od 11,9 inča i 14,5-inčnim MMI zaslonom osjetljivim na dodir. Audi nadopunjuje digitalnu pozornicu za suvozače opcijskim 10,9-inčnim MMI zaslonom za suvozača, koji je savršeno integriran u dizajn armaturne table. Novi A5 ima konfigurabilni head-up zaslon koji je dodatno razvijen u usporedbi s prethodnikom. Po prvi put, vozači sada imaju mogućnost upravljanja vozilom i funkcijama infotainmenta putem head-up zaslona.
U pogonskom smislu također je puno toga novoga. Novi MHEV plus sustav temeljen na 48-voltnom ugrađenom električnom sustavu podržava motor s unutarnjim izgaranjem i smanjuje emisiju CO2 uz povećanje performansi. Generator pogonskog sklopa (PTG) omogućuje djelomično električnu vožnju koja doprinosi smanjenju potrošnje goriva.
Novi MHEV plus sustav omogućuje značajne prednosti u emisiji CO2 i potrošnji goriva u seriji modela Audi A5 u usporedbi s MHEV sustavom.
PTG također može dodati do 18 kW (24 KS) električne snage izlazu motora s unutarnjim izgaranjem. Prilikom usporavanja, PTG vraća energiju natrag u bateriju (rekuperacija) do 25 kW. Kao rezultat toga, čisto električno manevriranje i parkiranje su mogući u ograničenoj mjeri. Zahvaljujući mogućnosti korištenja električnog kompresora klima uređaja, klima sustavom se može upravljati i kada je vozilo zaustavljeno na semaforu i motor s unutarnjim izgaranjem isključen.
S integriranim i miješajućim sustavom upravljanja kočnicama (iBRS), papučica kočnice i hidraulika kočnice mogu se potpuno odvojiti. U modelima sa sustavom MHEV plus, na primjer, postiže potrebno usporavanje bez korištenja tarnih kočnica zahvaljujući regenerativnom kočenju. To znači da se usporavanje u početku postiže isključivo rekuperacijom. Frikcijske kočnice aktiviraju se samo kad se papučica kočnice jače pritisne. To ne utječe na osjećaj kočnice.
Učinkoviti motori u obitelji Audi A5 pokrivaju širok raspon. Početni motor je 2.0 TFSI sa 110 kW (150 KS). Opcijski, isti motor dostupan je sa snagom od 150 kW (204 KS). Ovaj TFSI motor opremljen je turbopunjačem s promjenjivom geometrijom turbine (VTG) i radi s modificiranim procesom izgaranja koji je posebno učinkovit u potrošnji goriva pod djelomičnim opterećenjem.
Dizelksi 2.0 TDI sa 150 kW (204 KS) postavlja nove standarde zahvaljujući tehnologiji MHEV plus. Ovaj dvolitreni motor iz generacije EA288 evo nasljeđuje optimizirano izgaranje od svog prethodnika zahvaljujući senzoru tlaka u cilindru, TwinDosingu za kontrolu emisije ispušnih plinova i dvjema balans osovinama za miran rad motora. Razvija 400 Nm okretnog momenta između 1.750 i 3.250 o/min. 2.0 TDI dostupan je s mjenjačem s dvostrukom spojkom i pogonom na prednje kotače ili s quattro ultra. Kako bi se povećala učinkovitost i udobnost, motor je djelomično elektrificiran pomoću novog 48-voltnog MHEV plus sustava.
Novi S5 je sportski automobil temeljen na 3,0-litrenom V6 TFSI motoru sa 270 kW (367 KS). Po prvi put ima turbopunjač s promjenjivom geometrijom turbine (VTG) i MHEV plus tehnologijom. Revidirani S tronic mjenjač s dvostrukom spojkom u S5, dizajniran za veći okretni moment, također smanjuje težinu na prednjoj osovini i poboljšava agilnost.
Audi otvara sljedeće poglavlje svoje uspješne povijesti u segmentu srednje veličine s novom obitelji A5. Audi A5 i Audi S5, 1 bit će lansirani u Njemačkoj i brojnim drugim europskim zemljama u studenom. Audi A5 gama bit će dostupna za narudžbu u Njemačkoj od srpnja, a ubrzo i širom EU. Čisto informativno, u Njemačkoj će bit dostupan od 45.200 eura, za 2.0 TFSI od 150 KS…