Cd vrijednosti od 0,21

Audi A6 Sportback e-tron zaradio titulu najaerodinamičnijeg modela marke svih vremena

Foto: Audi

Novi rekord, A6 Sportback e-tron ispisuje Audi povijest s koeficijentom otpora zraka od 0,21

S iznimno niskom Cd vrijednošću od 0,21, Audi A6 Sportback e-tron je najaerodinamičniji Audi svih vremena i predvodi cijelu VW grupu u svom segmentu u pogledu aerodinamike. A6 Avant e-tron također postiže izvrsnu vrijednost Cd od 0,24, što ga svrstava u vrh segmenta karoserije. Razvojni inženjeri aerodinamike Andreas Lauterbach i Matteo Ghelfi te dizajner kotača Andreas Valencia Pollex objašnjavaju kako su postigli rekordnu vrijednost s preciznom pažnjom posvećenom detaljima.

Foto: Audi

Aerodinamika je uvijek igrala ključnu ulogu u dugoj povijesti uspjeha marke Audi. Još 1967. NSU Ro 80 imao je aerodinamičnu karoseriju klinastog oblika s Cd vrijednošću od 0,35 koja je zauvijek promijenila dizajn automobila. Treća generacija Audija 100 (C3), predstavljena u ljeto 1982., mogla se pohvaliti vrijednošću Cd od 0,30, što je bilo iznimno za svoje vrijeme. Odmah za njim, treća generacija Audija 80 (B3) nastavila je ovu uspješnu priču s vrijednošću otpora od 0,29. Sada, Audi A6 e-tron piše novo poglavlje, još jednom dokazujući da Audi uvijek spaja oblik i funkciju u savršenoj simbiozi.

Oko 2800 simulacija i nebrojeni sati u aerodinamičkom tunelu.
“Od samog početka projekta, stavili smo veliku vrijednost na učinkovitost i domet i slijedili smo vrlo ambiciozne ciljeve, u vezi s A6 e-tron. Iskreno govoreći, u početku nismo bili sigurni hoćemo li uspjeti postići vrijednosti kojima smo težili. Doći do zadnje tisućinke Cd vrijednosti je najteži dio, ali na kraju smo premašili naše ciljeve,” prisjeća se Lauterbach.

Foto: Audi

Izvanredan rezultat postignut je prvenstveno kroz “izvrstan timski rad između nas (stručnjaka za aerodinamiku) i naših kolega iz Dizajna. Svi smo se skupili. Od početka projekta dizajneri su s nama podijelili svoje nacrte kako bismo mogli dati početne aerodinamičke procjene. U iterativnom procesu – prvo korištenjem virtualnih simulacija, a kasnije i fizičkog modela u zračnom tunelu – prešli smo na optimizaciju osnovne karoserije vozila.

Konkretno, osnovne proporcije s tankim staklenikom i kosom linijom krova pridonose dobroj aerodinamici.”

Lauterbach i Ghelfi posvetili su dosta vremena radu na detaljima sa svojim kolegama u dizajnerskom timu. Ghelfi: “Sveukupno smo proveli oko 2800 simulacija na automobilu i proveli nebrojene sate u zračnom tunelu i na sastancima surađujući sa stručnjacima za površine i dizajnerima. Na primjer, zračne zavjese koriste se za poboljšanje protoka zraka oko prednjeg dijela automobila. Vanjski rub otvora za usis zračne zavjese je malo stršio, što je ometalo protok zraka. Milimetar po milimetar, došli smo do kompromisa koji je u konačnici uspio za obje strane.” Lauterbach dodaje: “Još jedan primjer je širina stražnjeg traga. Naš tim bi volio da je uži. Zajedno smo pronašli rješenje koje je izvuklo najbolje u smislu dizajna, dimenzija i aerodinamike.

Aerodinamičke optimizacije koje imaju neki kotači različitih veličina zaokružuju koncept aerodinamike Audi A6 e-tron. Dizajner naplataka Andreas Valencia Pollex: “Prije su kotači u osnovi morali ispunjavati samo zahtjeve stabilnosti. Danas razvijamo i dizajniramo inteligentne aero kotače koji su što učinkovitiji jer kotači, pa čak i gume, imaju veliki utjecaj na domet električnog automobila.” A6 e-tron ima posebne aero kotače od 19″ i dva posebna aero kotača od 20″.

Sve za domet i koji kilometar više, ali i veliki respekt za Audi ekipu…

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj