Uz Python žutu za TT RS i ekskluzivni Dew Silver za RS Q3, Daytona Grey i Florett Silver nadopunjuju novu mat paletu boja, koju Audi sada nudi i za druge modele osim za svoje vrhunske sportske izvedbe. Nove boje nisu razervirane samo za najekstremnije, osnovni modeli serije TT i Q3 sada dostupni u ovim novim mat bojama…
Potražnja za ekskluzivnijim obradama automobilskih boja je u porastu – sve se više žudi za individualnošću, sportskim izgledom i vrijednošću. Mat završna obrada ističe siluetu vozila, u prvi plan stavlja njegov uzvišeni dizajn i sportsku eleganciju te vozilu daje dodatnu posebnu notu. “Dizajn ostaje glavni razlog za kupnju Audija. A boja vozila je iznimno važna jer je izraz osobnosti vozača,” kaže Susan Nolte, odgovorna za vanjske boje unutar tima za specijalnu opremu za marketing proizvoda u Audiju. Međutim, prije nego što se može naručiti nova boja eksterijera za Audi, potrebno je provesti niz različitih procesa.
Kako Audi određuje boje i varijacije boje?
Osmišljavanje prijedloga boja za novi model posao je tima za boje Audi Designa i tima za marketing proizvoda, koji rade u bliskoj suradnji. Prvi korak je da kolege dizajna razrade nove boje na temelju trendova koje prate dizajnerski studiji u Ingolstadtu, Pekingu i Malibuu. Marketing proizvoda tada osigurava da Audi kupci mogu birati između širokog spektra boja. Na kraju se odabiru odgovarajuća imena za ponudu koja je dostupna.
Kakvu ulogu imaju opisi boja?
Drugi ključni aspekt u prihvaćanju boja koje nudi Audi je ono što imena komuniciraju. “Ono što je ovdje posebno važno je da nazivi koji se daju bojama opisuju svaku boju što je preciznije moguće. Prvi dio imena je kreativni element, ali također treba izazvati vezu s bojom”, objašnjava Nolte. Audi često koristi izraze inspirirane svijetom geografije te florom i faunom. Trkačke staze također igraju ulogu u imenovanju boja za sportske modele. Neke se boje koriste za sve modele, dok se druge koriste za određene modele. Audi nudi do desetak različitih boja za svaki model. A tu su i posebne boje za RS modele.
Prigušene nijanse dominiraju igrom boja
Tri od četiri kupaca koji kupuju nova vozila u Njemačkoj trenutno preferiraju bijelu, crnu ili sive/srebrne nijanse. Čak i kod Audija, ove su najpopularnije boje, a slijedi ih plava – kromatska boja po izboru, s udjelom od oko deset posto. A u zadnje vrijeme je sve veća potražnja za mat završnim obradama.
„Mat je boja koja je posebno popularna kod sportskih modela; RS modela, često se naručuju u privlačnim, žarkim bojama”, kaže Nolte. Postoje i boje s kristalnim efektima, poput Sebring Black. Ovdje staklene pahuljice u kombinaciji s metalik efektima stvaraju dodatne svjetlucave točkice u boji. Moderne boje različito svjetlucaju ovisno o sunčevoj svjetlosti i mijenjaju nijansu ovisno, između ostalog, o perspektivi i boji sunčeve svjetlosti.
Kako vozilo dobiva mat boju?
Moderne boje su tehnički složene. Osim fosfatnog sloja, završni premaz – s katodnim premazom (CDP), punilom, osnovnim premazom i prozirnim premazom – sastoji se od pet tankih slojeva koji zajedno nisu deblji od jedne desetine milimetra. To je otprilike jednako debljini pramena ljudske kose. Kako bi dugoročno zadovoljile zahtjeve kvalitete svakodnevne upotrebe, boje prolaze kroz razne kratkoročne i dugotrajne testove, uključujući otpornost na kamenac i testove na vremenske uvjete.
Audi lakira svoje modele u Győru
U lakirnici od 43.000 četvornih metara u Győru, rigorozna priprema prethodila je korištenju mat boje u serijskoj proizvodnji. Nakon probnog premaza, obojena površina je ispitana u fazi laboratorijskog ispitivanja. Za implementaciju nove tehnologije zaposlenici u tim područjima postavili su proizvodnu infrastrukturu usklađivanjem linija iz prostorija za opskrbu bojama s robotskom sobom i podešavanjem robota. Deset robota za farbanje u tvornici programirano je i testirano prema posebnim zahtjevima procesa mat lakiranja.
Mat završne obrade sada su dostupne za sve modele Audi TT, TTS, TT RS Coupé i Roadster proizvedene u Győru, kao i za Audi Q3, Audi RS Q3 i njegove Sportback verzije. Masovna proizvodnja TT RS počet će s mat finišom u Daytona Grey, Florett Silver i Python žutoj boji. Umjesto Python žute, Audi RS Q3 sada će dolaziti u Dew Silver, boji koja se koristi isključivo za Q3.
Foto: Audi