Nijemci predstavljaju prvog člana nove obitelji konceptnih vozila, spektakularni roadster. Audi skysphere koncept naziv je za električni kabriolet s dvojim vratima čije linije vode izravno do Audi dizajna budućnosti…
Ovim vozilom marka predstavlja svoju viziju budućeg segmenta progresivnog luksuza u kojemu interijer postaje interaktivni prostor, a vozilo platforma za uzbudljiva iskustva. To je omogućeno zahvaljujući autonomnoj vožnji, revolucionarnom redizajnu interijera i besprijekornom digitalnom ekosustavu.
Audi skysphere koncept održava način na koji marka redefinira luksuz u budućnosti – više se ne radi o pukoj vožnji. Konceptno je vozilo dizajnirano s jasnim ciljem da putnicima ponudi uzbudljiva i vrhunska iskustva.
Kako bi putnici imali maksimalnu slobodu, Audi skysphere koncept dizajniran je za dva različita iskustva u vožnji: “Grand Touring” i sportsko iskustvo. Na taj način do izražaja dolaze spektakularni tehnički detalji – promjenjivi međuosovinski razmak. Elektromotori i sofisticirani mehanizam s dijelovima karoserije i okvira koji klize jedan u drugi omogućuju promjenu samog međuosovinskog razmaka i vanjske dužine vozila za 250 milimetara. U isto vrijeme, razmak vozila od tla podešen je za 10 milimetara radi poboljšanja komfora i dinamike vožnje.
Pritiskom na gumb, vozač može iskoristiti svoju slobodu i izabrati vlastito iskustvo vožnje – ili da sam upravlja svojim e-roadsterom dugim 4,94 metra u “sportskom” modusu sa smanjenim međuosovinskim razmakom, dok upravljanje stražnjim kotačima osigurava da vozilo ostane izuzetno agilno unatoč svojim dimenzijama. Ili se može odlučiti za vožnju u 5,19 metara dugom GT-u u autonomnom modusu vožnje “Grand Touring”, uživajući u nebu i krajoliku, maksimalnom prostoru za noge i uslugama koje nudi besprijekorno integrirani digitalni ekosustav.
U ovom modusu kolo upravljača i papučice odlaze u nevidljivo područje. Osjećaj prostora u konceptnom vozilu otvara potpuno nove mogućnosti za takav sportski kabriolet. U međuvremenu, Audi skysphere svojim sustavom senzora automatski prati cestu i promet te vozače vozi sigurno do odredišta.
Elektromotor smješten na stražnjoj pogonskoj osovini odgovoran je za isporuku snage kotačima modela Audi skysphere. Ukupno 465 kW snage i 750 Nm okretnog momenta lako pokreću roadster koji teži samo oko 1800 kilograma. Raspodjela težine od oko 60 posto na stražnjoj pogonskoj osovini rezultira dovoljnom vučom i ubrzanjem od 0 do 100 km/h u samo četiri sekunde, ako je to potrebno.
Moduli baterije modela Audi skysphere primarno su smješteni iza putničke kabine – idealna konfiguracija za težište i agilnost vozila. Ostali moduli mogu se pronaći između sjedala u središnjem tunelu unutrašnjosti modela skysphere – još jedan položaj odabran u korist dinamike vozila. Očekuje se da će kapacitet baterije biti veći od 80 kWh, što će vozilu omogućiti domet veći od 500 kilometara prema WLTP ciklusu vožnje, barem u ekonomičnom GT modusu.
Svojim širokim, zakrivljenim i trapezastim kućištima kotača, tipičnim za marku, model skysphere ističe široki trag – vidljiv pokazatelj dinamičnog talenta. Gledano sa strane, proporcije su impresivne s dugim poklopcem motora i – osobito sprijeda – kratkim prevjesom. Kućišta kotača i poklopac motora prirodno su zakrivljeni. Stražnji kraj razvijen je u zračnom tunelu i kombinira elemente “speedster” i “shooting brake” karoserije s velikim staklenim površinama tradicionalnog aerodinamičnog dizajna. Dvije putne torbe, dizajnirane posebno za model Audi skysphere, svoje su mjesto pronašle ispod stakla, a na mjestu ih drže ukrižane rastezljive trake.
Na prednjem su kraju – iako više ne služi kao rešetka hladnjaka -za marku tipična Singleframe rešetka i trodimenzionalni osvijetljeni amblem s četiri prstena. Cijela Singleframe rešetka, kao i bočne susjedne površine dizajnirani su s bijelim LED elementima koji doslovno djeluju kao pozornica za vizualne efekte – kako funkcionalne efekte, tako i pokretne sekvence dobrodošlice tijekom otvaranja i zatvaranja vozila.
Kad su u pitanju tri nadolazeća konceptna vozila, Audi skysphere, Audi grandsphere i Audi urbansphere, marka prostor koji okružuje putnike (“sfera”) i koji za njih postaje iskustvo – unutrašnjost – stavlja u središte svoga dizajna. To je zato što su sva tri vozila dizajnirana za autonomnu vožnju razine 4 – što znači da u određenim definiranim situacijama na cesti i u prometu vozač može prenijeti potpunu odgovornost na vozilo i više ne mora intervenirati.
Iz tog se razloga upravljački elementi poput kola upravljača i papučica mogu zakrenuti u nevidljiv položaj i tako potpuno ukloniti iz unutrašnjosti. A putnici, uključujući i onoga na prednjem lijevom sjedalu, mogu uživati u novom obliku slobode – slobodi opuštanja na otvorenom, uživanju u krajoliku i vjetru ili u interakciji s internetom i svijetom zahvaljujući povezanosti sa digitalnim ekosustavu u modelu Audi skysphere.
Ako se Audi skysphere koristi u modusu kada njime upravlja vozač, unutrašnjost se pretvara u ergonomski savršen cockpit. Zajedno s voznim postrojem i karoserijom, kombinirani instrument i ploča monitora na središnjoj konzoli također se pomiču straga.
Audi skysphere, Audi grandsphere, koji dolazi 2022. godine, i Audi urbansphere tri su koncepta koje Audi koristi za predstavljanje svoje vizije progresivnog luksuza pritom stvarajući doživljaj vozila koji nadilazi svrhu vremena provedenog u vozilu kako bi se stiglo od točke A do točke B, pa čak i sam doživljaj vožnje.
Ovi koncepti imaju novi dizajn koji u potpunosti iznova osmišlja unutrašnjost, putnički prostor kao središte vozila i više ne podređuje iskustvo putnika zahtjevima tehnologije. To se odražava u promjenjivom rasporedu unutrašnjosti, nestanku upravljačkih elemenata i prostranosti putničkog prostora. U modusu “Grand Touring” ovo ne samo da omogućuje da oba putnika uživaju u mirnom i ugodnom putovanju, već iskustvo kombinira i s novim ponudama usluga.
Dostupne su i prilagođene opcije infotainmenta, kao što je usluga streaminga u vozilu s pružateljima glazbenih i video sadržaja kojima se koristi i kod kuće. Audi također nastoji pružiti individualizirane i ekskluzivne mogućnosti korisnicima svojih luksuznih vozila u budućnosti – kao što su koncerti, kulturna događanja ili čak sportska događanja dostupna samo uz posebnu pozivnicu.
Foto: Audi