RABLJENI: BMW 530XD (2007., 84.200 KM)

Kod kupnje rabljene ‘petice’ najprije treba provjeriti papire, koji se tiču vlasništva i održavanja. A podjednako je – dobrom limaru to neće promaći koliko god je dobro popravljeno. Ako je i to u redu, kod ovakvog automobila je teško pogriješiti. BMW serije 5 četvrte generacije (serija E61) jedan je od najcjenjenijih i najkvalitetnijih automobila na našem tržištu, a to vrijedi i za najpopularniju verziju, sa 6-cilindarskim trolitrenim dizelašem snage 235 KS. Takvi su modeli često kombiniraju s automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva, a modeli s pogonom 4×4, poput testnog, nisu česti. Premda je nabijen kompliciranom i zahtjevnom mehanikom, problemi su rijetki. Bavarska je marka poznata po prvoklasnoj kvaliteti, ali je mana što vlasnici ovakvih automobila, premda to nije logično, često štede s održavanjem.
Dobro stanje statusne limuzine, s moćnim dizelašem, automatskim mjenjačem i pogonom 4×4, može ugroziti jedino loše održavanje i ekstremno oštra vožnja
Zapušten primjerak, ili onaj održavan neoriginalnim dijelovima može kupca uvaliti u velike izdatke. Stoga je pregled najvažniji, a najprije treba provjeriti vjerodostojnost kilometraže. Ako je automobil izišao iz sustava redovitog održavanja u ovlaštenom servisu teško je biti 100% siguran. Nije dobro ni ako je automobil dorađen, a sportski naplaci podjednako ukazuju na oštru vožnju i dodatno naprezanje vitalnih sklopova. Većina modela na tržištu opremljena je turbodizelašem obujma 2993 ccm i snage 235 KS i to je najpogođenija verzija. Redna 6-cilindarska izvedba nudi najbolji balans, a konstrukcijske rezerve i dugovječnost pokazuje činjenica da je za model 535d motor s dva turbopunjača nabijen na 286 KS. Iznimno je važno koristiti potpuno sintetično ulje po tvorničkoj deklaraciji.
Opće stanje motora najbolje je provjeriti mjerenjem kompresije. Tlakovi trebaju biti ravnomjerni i ne niži od 30 bara. U leru treba raditi ravnomjerno i kod dodavanja gasa ne smije dimiti
Testni je primjerak u četiri godine nakupio 84.200 km, a to je za ovaj auto kilometraža na kojoj se tek dobro razradio. Ništa ne ukazuje da tragove umora, niti bilo kakvih problema, odnosno u besprijekornom je stanju. Ali, to je teška iznimka na tržištu rabljenih. Tko će prodati dizelsku ‘peticu’ dok je u dobrom stanju?! To je puno vjerojatnije kod istrošenih primjeraka s puno kilometara (treba provjeriti je li kilometraža vraćena). Najvažnije je pregledati istrošenost diskova, jer se na njima može procijeniti kako je auto vožen, a zbog naših loših prometnica treba provjeriti stanje podvozja. Još je važnije da nije pretrpio sudar, a to također ne smijete isključiti. BMW se vozi oštro, pa je veći rizik sudara. Nakon popravka najbolje je sve dobro zakamuflirati, pa prodati auto. Zbog toga ga treba podignuti na dizalicu, a tada iskusnom oku (po potrebi povedite stručnu osobu) pretrpljen sudar ne može promaći, bez obzira kako je auto dobro popravljen. Ako je sve OK, kupnja se isplati. Ovakav je rabljeni auto, skup, ali dobro zadržava cijenu i lako se prodaje.
dr. Željko Marušić
Šesterocilindraš sa 235 KS prava je mjera, a bolje je izabrati verziju s pogonom straga nego 4×4, jer pojačano troši gume i otvara probleme s viskoznom spojkom. Dvolitreni 520d sa 163 KS više je opterećen, pa se mogu očekivati istrošenja
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE Motor: 6-cilindarski turbodizelski, 24V (lanac) Obujam: 2993 ccm; Snaga: 235 KS pri 4000/min Moment: 500 Nm pri 2000/min Mjenjač: automatski, 6 stupnjeva Pogon: 4×4 Gume: 225/55 R 16 Karoserija: 484 x 184,5 x 146,5 cm Masa/nosivost: 1620/540 kg Prtljažnik: 520 l Brzina: 240 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 7,4 s Potrošnja: 6,5 do 10 l/100 km; Proizvodnja: 2003. – 2009. Oprema: 6 zračna jastuka, autom. klima, el. paket, ABS, ESP Cijena: 29.000 EUR
MANE (prema Dekra i TÜV)
ZAZOR U PREDNJEM I STRAŽNJEM OVJESU problem je posebno izražen u prethodnoj seriji E39, koja se proizvodila od 1995. do 2003., a nešto manje i u prethodnoj E61 Radi se o zglobovima u aluminijskim vilicama, koje su sklone trošenju, posebno ako se vozi oštro, na lošim cestama i ako je podvozje sportski dorađeno
ZAZOR U UPRAVLJAČKOM MEHANIZMU vlasnici petica vole forsirati servouređaj volana okrećući ga u mjestu, što je uz široke gume pogubno i za gume i za upravljački mehanizam. Ovo vrijedi kao savjet dobre vožnje i kao preporuka za kupnju
ISTROŠENJE DISKOVA problem leži u činjenici da kočnice trebaju zaustaviti automobil mase veće od 1,7 tona, a vozači BMW-a u pravilu voze oštro. A kinetička energija iznosi masa puta brzina na kvadrat, kroz dva. Dakle, to je golem iznos džula (1J = 1Nm) mehaničke energije, koji se treba pretvoriti u toplinsku energiju na kočnim diskovima, kroz trenje. Zbog toga se diskovi (posebice prednji) ubrzano troše, a to je i po tome se može lako utvrditi kako je automobil vožen i održavan
OSJETLJIVA SVJETLA pregaranje žaruljica prednjih svjetala i signalizacije jedan je od rijetkih problema, koji je neugodan, a i skup
UPRAVLJAČKA ELEKTRONIKA zabilježeni su i problemi s centralnim upravljačkim modulom, ali samo u prvim modelima serije E60 iz 2003. i 2004. U pravilu se rješavalo resetiranjem u ovlaštenom servisu.
PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR) 2003. ….. 17.100 2004. ….. 20.000 2005. ….. 23.100 2006. ….. 26.000 2007. ….. 29.000 2008. ….. 32.100 2009. ….. 35.500
Test je napravljen u suradnji s tvrtkom Auto Hrvatska www.autohrvatska.hr/hr/ford/rabljena.aspx

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo