ISKORISTIT SE MOŽE SVE

BMW pomiče granice reciklaže, u auto industriju donosi dijelove izrađene ribarskih mreža.

Po prvi put u automobilskoj industriji, modeli koji bi trebali biti lansirani od 2025. nadalje imat će ukrasne dijelove izrađene od plastike čija sirovina sadrži oko 30 posto recikliranih ribarskih mreža i užadi.

BMW misli na okoliš i njegovu postojanost. Nova sirovina koja se našla u fokusu proaktivno se nabavlja u lukama diljem svijeta kako bi se osiguralo da ne završi odbačena u moru.

U ekskluzivnom procesu recikliranja, otpadni materijal iz pomorske industrije koristi se za proizvodnju dijelova opreme prikladnih za vanjštinu i unutrašnjost budućih vozila. Rezultirajuće komponente imaju približno 25% niži ugljični otisak od svojih komponenata izrađenih od konvencionalno proizvedene plastike.

BMW Grupa radi s različitim pristupima za korištenje plastičnog otpada iz pomorske industrije kao sirovine za komponente vozila kako bi se očuvali vrijedni resursi i smanjila emisija CO2. Ovaj oblik recikliranja omogućuje smanjenje potrebe za primarnom plastikom na bazi nafte i istovremeno sprječava onečišćenje oceana.

Reciklirani najlonski otpad čini osnovu za sintetičku pređu od koje se izrađuju primjerice patosnice u BMW-u iX i novom BMW X1. Ovaj materijal, poznat kao ECONYL, napravljen je od odbačenih ribarskih mreža, kao i istrošenih podnih obloga i zaostalog otpada iz proizvodnje plastike.

U novoj inicijativi razvijenoj u suradnji s danskom tvrtkom PLASTIX, BMW Grupa ide korak dalje u recikliranju pomorskog plastičnog otpada. Nakon odvajanja, ribarske mreže i užad prolaze kroz inovativni proces koji proizvodi plastične granule. Dok se reciklirana pomorska plastika do sada koristila samo u automobilskoj industriji u obliku vlakana za nove komponente vozila, ovaj reciklirani materijal sada je po prvi put prikladan i za proces injekcijskog prešanja. Sirovina za ovako proizvedene komponente može se sastojati od oko 30 posto pomorskog plastičnog otpada.

To stvara dodatne mogućnosti primjene za recikliranu plastiku. Komponente proizvedene postupkom injekcijskog prešanja ukrasni su dijelovi koji će se koristiti u nevidljivim i vidljivim područjima eksterijera i interijera modela NEUE KLASSE od 2025. Općenito, BMW grupa si je postavila cilj povećanja udjela sekundarnih materijala u termoplastici koja se koristi u novim vozilima s trenutno oko 20 posto na prosječnih 40 posto do 2030.

Foto: BMW

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo