TEST RABLJENOG

BMW Serija 5, E60 (2003. – 2010.): prvoklasnu kvalitetu mogu ugroziti jedino agresivna vožnja i loše održavanje

BMW Serije 5 (E60), Bavarac koji juri i traje, najcjenjeniji je model 530d, koji bez problema odvrti i više od 500.000 km. Isplativ, a i dovoljno snažan je i 520d te benzinci 523i, 525i i 530i…

BMW Serije 5 pete generacije (E60), prvoklasne je izvedbe i kvalitete, pogotovo u trolitrenoj 6-cilindarskoj verziji, s automatskim mjenjačem. Spada u manju skupinu auta na tržištu, za koje se sa sigurnošću može tvrditi da nemaju sustavnih grešaka, ni skrivenih mana.

Dakle, ako je normalno vožen i održavan, problem nije, ne 100.000, nego ni 200.000 km. O trajnosti ovog primjerka, a i marifetlucima na tržištu rabljenih ‘govori’ podatak jednog našeg poduzetnika, koji je prije pet godina uvezao (odnosno unio) BMW 530d iz 2009, na kojem je deklarirano daje prešao 189.000 km.

Ništa nije odavalo da ima (puno) više. Kad je otišao u ovlašteni servis BMW Tomić na provjeru, iz elektroničkih podataka su očitali da je prešao čak 789.000 km. Dakle, to pokazuje trajnost bavarske sportske limuzine, s rednim 6-cilindarskim turbodizlašem, koji iz 2993 ccm razvija 235 KS pri 4000/min i okretni moment od 500 Nm pri 1750 do 3000/min.

Prvoklasna klasična koncepcija s motorom uzdužno sprijeda i pogonom straga. Redna 6-cilindarska koncepcija prirodno je uravnotežena, ne treba dodatne osovine za uravnoteženje i stoga je učinkovita i razmjerno štedljiva te trajna i pouzdana. Limarija je izvrsna, a aluminijski ovjes može imati problema samo ako se često, velikim opterećenjem vozi lošim cestama

To mu osigurava uvjerljiv koktel sportskih performansi (6,8 s, 250 km/h) i povoljne potrošnje goriva (6,7 l). No, u tome se i kriju zamke. Naime, mnogi vlasnici ovakvog auta često voze neumjereno i oštro, a nisu baš skloni redovitom održavanju. Čak ni kontroli, niti dolijevanju ulja.

Konkretno, veća je vjerojatnost da ćete naletjeti na zapuštenog BMW 5 ili Audi A6, nego Golfa ili Astru, a to bi bolje objasnili sociolozi i psiholozi, nego stručnjaci za tehniku. Osnovni je problem ovog auta što je bio (i još uvijek jest) obljubljen od ‘elita’ s obje strane zakona. Često ih kupuju problematične osobe te je velik rizik da naletite na model sumnjiva podrijetla, odnosno koji je pretrpio sudar.

Stoga je nužan temeljit pregled, a podjednako je važno što kupujete i od koga kupujete. Papiri trebaju biti besprijekorno čisti, a od osobe koja nije vlasnik ne kupujte ni u ludilu, premda vam pokazala stotinu punomoći. Boja mora biti izvorna i to ne vjerujte na riječ. Ovakav auto zaslužuje pregled kod dobrog limara.

Ako je išta popravljano, bolje je ne riskirati i odustati. Potom treba temeljito pregledati podvozje, jer se po istrošenosti (izbrazdanosti) diskova, stanju spona i krajnika te ravnomjernosti trošenja guma može dobro ocijeniti kako je auto vožen. Nove gume često kamufliraju probleme s podvozjem. Važno je provjeriti i servisnu knjižicu, zbog rizika da je auto održavan u ‘fušu’, neoriginalnim i sumnjivim dijelovima.

I svakako, izmjerite tlakove kompresije motora. Kod očuvanim modela sa 100.000 km trebaju biti ravnomjerni i ne niži od 9,5 bara. Automatski mjenjač produljuje trajnost i za 50 posto te je dobrodošla opcija. No to i ne mora biti vrlina, premda je ZF-ov automat vrhunski, jer ako otkaže – stani i plači. Tada je teško proći s manje od tri tisuće eura. Čvrsta i kvalitetna karoserija, izdržljiva i pouzdana mehanika, usprkos sportskih svojstava, poznato je svojstvo svih BMW-a.

Bilo je ipak izuzetaka pa je prethodna serija imala problema s kompresorom klima uređaja, središnjim elektroničkim modulom, daljinskim zaključavanjem i kuglastim zglobovima u aluminijskim prednjim ramenima. Dojam solidne izvedbe uočava se po svakom detalju, a dugovječnost poboljšava i činjenica da je sve prilagođeno znatno snažnijim modelima u ponudu (M5 ima 507 KS).

Besprijekorna izvedba unutrašnjosti: kokpit i unutrašnjost izrađeni su od prvoklasnih materijala, a posebno su zanimljive verzije s kožnim sjedalima, koja nakon nekoliko godina dobivaju posebnu patinu

O stanju automobila dosta govori stanje guma te nije dobro ako su rubovi pojačano istrošeni. Često se stanje kamuflira novim gumama. BMW serije 5 je dugoprugaš te je lako naletjeti na model s užasno puno kilometara, koji su potom vraćeni. Važan je temeljit pregled, kojeg treba početi s kuglastim zglobovima, gumenim osloncima, diskovima i ispušnim sustavom, koji otkrivaju agresivnu vožnju.

Motor ne smije dimiti kod dodavanja gasa, što je čest slučaj s motorima ‘petice’, koje su vlasnici vozili agresivno, a prešle su tko zna koliko kilometara. Neka vas u testnoj vožnji ne impresioniraju performanse – važan je pregled. Dobar E60 se može dobiti već za 10.000 eura, ali bavarska je Petica skupocjen automobil te treba računati na visoku cijenu rezervnih dijelova i održavanja.

Vlasnici se često hvale sportskim doradama, no taj ‘mamac’ je loša preporuka za kupnju. Široke niskoprofilne gume povećavaju opterećenje i skraćuju vijek podvozja, a posebno je loše ako je turbodizelašu čipom povećana snaga. Isplativi su i modeli 520d sa 177 KS, što je sasvim dovoljno (8,3 s, 228 km/h) uz potrošnju 5,6 l, a 535d s 282 KS (6,4 s, 250 km/h, 6,7 l) su visoko opterećeni, pa i manje izdržljivi od 530d.

Tunirane primjerke otpušite – tu su najveće zamke istrošenja uslijed mehaničkih i toplinskih preopterećenja. A ako je u dobrom stanju, BMW Serije 5 (E60) je isplativ i s više od 300.000 (realnih!) kilometara ‘na leđima’. Karavan Touring rjeđi je na tržištu od osnovnog modela, ali je podjednako cijenjen. Po stanju prtljažnika vidi se je li bio preopterećen.

Tvorničke servisne intervencije:
• modeli proizvedeni između 25. veljače i 11. ožujka 2004. su bili pozvani u servise, jer se sustav ESP uključivao bez potrebe.
• manji broj primjeraka s motorom V8, proizvedenih između 12. svibnja i 6. srpnja 2004. imali su problema s gašenjem, zbog greške u elektroničkom upravljačkom modulu.
• turbodizelaši 530d, proizvedeni između 30. studenog 2004. i 31. siječnja 2005. pozvani su u servise zbog neravnomjernog rada i otkazivanja visokotlačne pumpe goriva.
• na modelima proizvedenim između 9. siječnja i 26. travnja 2006. preventivno su zamijenjene kočne čeljusti stražnjih disk kočnica i senzori ABS-a, zbog rizika od blokiranja.

M5 JE OPREMLJEN MOTOROM 5.0 V10
Svi su sklopovi su vrlo solidni, a dugovječnost poboljšava i činjenica da je sve prilagođeno znatno snažnijim modelima u ponudu – M5 ima 507 KS

GUME RUNFLAT SU PRETVRDE I PRESKUPE
Većina onih koji su doplatili opciju bez rezervnog kotača i gumama run-flat su se pokajali, jer su takve gume pretvrde, otežavaju upravljanje i papreno su skupe. To nije poželjna opcija

SMRZAVANJE NAVIGACIJE
Modeli iz prve dvije godine proizvodnje imali su problema sa s blokiranjem navigacije što je poboljšanu u travnju 2005. ugradnjom dorađenog navigacijskog sustava

TEŠKOĆE S AKTIVNIM UPRAVLJAČEM
Sustav ActiveSteering, koji mijenja prijenosni omjer upravljačkog mehanizma poboljšava upravljivost, ali i stvara dodatne probleme u održavanju

BMW Serija 5 (E60): povijest modela
Svibanj 2003. – predstavljanje
Svibanj 2004. – model Touring
Rujan 2004. – 535d i M5
Svibanj 2005. – verzija 4×4
Ožujak 2007. – redizajn
Listopad 2010. – novi model

BMW Serije 5 (E60) ima i dosta ‘hejtera’, pogledajte…

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj