BMW Z4, zvijezda predstojećeg salona u Parizu, blizanac Toyote Supre

Meki se krov otvara u 10 s, pri brzini do 50 km/h, najsnažniji Z4 M40i, s rednim turbobenzincem 3.0 snage 340 KS do stotke ubrzavati za 4,5 s, a brzina je ograničena na 250 km/h
Jedna od zvijezda predstojećeg salona u Parizu (4. – 14.10.2018.) bit će treća generacija BMW-a Z4, kojeg smo u konceptnoj verziji vidjeli u ožujku na salonu u Ženevi, a prethodno je u kolovozu 2017. prikazan na kalifornijskom Pebble Beach Concours d’Elegance. Evo konačne verzije!Dobro se podsjetiti, prvi u seriji bio je BMW Z1 iz 1989., naslijedio ga je Z3 (1995. – 2002), koji je debitirao kao auto Jamesa Bonda, agenta 007, u filmu Golden Eye, a proizvodio se kao roadster (E36/7) i coupe (E36/8).Prvi Z4, kao roadster (E85) i coupe (E86) proizvodio se od 2002. do 2008. Model druge generacije, također roadster (E85) i coupe (E86) proizvodio se od 2009. do 2016. Sada je, nakon dvije godine pauze red došao na model treće generacije, koji je zasad predviđen samo kao roadster (G29). Zanimljivo, ovim će se modelom proširiti suradnja s Toyotom, te će Z4 treće generacije biti tehnološki blizanac nove Toyote Supre. Dužina je 4324 mm (85 mm više nego kod prethodnika), a širina je povećana na 1864 mm (+ 74). Pritom je, zanimljivo međuosni razmak skraćen na 2470 mm (-26 mm). Takva koncepcija povećava dinamičnost vožnje i okretnost, a prtljažnik je povećan na 281 l (50% je veći nego dosad. Postignut je idealan raspored masa sprijeda/straga (50:50). Električni pokretni krov može se otvoriti u vožnji, pri brzini do 50 km/h, u samo 10 s. Osnovni će model biti sDrive 20i sa 197 KS, koji će, s pomoću 8-stupanjskog automatskog mjenjača Steptronic Sport do stotke ubrzavati za 6,6 s., uz prosječnu potrošnju od samo 6,0/6,1 l (ovisno o gumama). Povećanje snage za 13 KS, smanjenje potrošnje zasluga je novog sustava direktnog ubrizgavanja s tlakom od 350 bara.Sljedeći je sDrive 30i, s 258 KS, a zanimljivo, kao i 2.0i, pokreće se dvolitrenim 4-cilindarskim turbobenzincem s direktnim ubrizgavanjem. S tim motorom, uz istu nominalnu potrošnju, do stotke treba samo 5,4 s. Na vrhu standardne ponude je Z4 M40i s 340 KS, iz rednog šestaka 3.0, kojemu mogućnosti pokazuje momentna karakteristika – najvećih 500 Nm pri 1600 do 4500/min. Uz pomoć 8-stupanjskog automatskog mjenjača Steptronic Sport, koji snagu usmjerava na stražnje kotače do stotke ubrzava za 4,5 s, a najveća je brzina ograničena na 250 km/h. Onima kojima ni to nije dovoljno, bit će namijenjen olakšani i sportski tunirani  Z4 M40i Competition, s 365 KS pod haubom.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo