Dacijin uspjeh treba itekako cijeniti. Receptura da jedan proizvođač ponudi jednostavna vozila po najboljoj cijeni pokazala se itekako uspješnom…
Dacia danas više no ikad odgovara na suvremene potrebe i sprema se ispisati novo poglavlje vlastite priče o uspjehu.
Pomalo nekonvencionalnim pristupom, Dacia posljednjih 15 godina izaziva čuđenje u automobilskom svijetu. U sve kompleksnijem okruženju, marka se okreće kupcima koji prednost daju racionalnim oblicima potrošnje i danas je prisutna u 44 zemlje te broji više od sedam milijuna kupaca.
Dacia je utemeljena 1968. godine s jasnim ciljem: svim Rumunjima ponuditi suvremena, robusna i štedljiva vozila. Ime je dobila po istoimenoj povijesnoj pokrajini na području današnje Rumunjske. Pod vodstvom Louisa Schweitzera, Dacia se 1999. godine pridružuje Renault Grupi i okreće novu stranicu.
No, pravi zaokret u povijesti marke dogodio se 2004. godine kada je predstavljen Logan – suvremena, robusna i, ponajprije, pristupačna obiteljska limuzina. Originalno dizajniran za tržišta u razvoju i ponuđen po nenadmašnoj cijeni od samo 5000 eura, ovaj je model ostvario veliki prodajni uspjeh čak i na zapadnoeuropskom tržištu, gdje se prodaje od 2005. Logan je bio prava revolucija na tržištu automobila jer je kupcima omogućio da si priušte novo vozilo po cijeni rabljenog.
Godine 2008. predstavljen je Sandero, Dacijina druga uspješnica proizvedena pod okriljem Renault Grupe. Sandero se ujedno dokazao i kao najprodavaniji model marke. Njegove brojne prednosti – prostor u kabini dostojan više klase, praktične i svestrane značajke vozila po nenadmašnoj cijeni – stavile su ga u sam vrh prodaje privatnim kupcima u Europi.
Dacia je 2010. ponovno uzdrmala automobilsku industriju ponudivši najpristupačniji SUV na tržištu: Duster, privlačno i cjenovno pristupačno vozilo spremno pokoriti svaki teren. I taj je model ostvario zavidan prodajni uspjeh.
No, priča tu ne staje. Novu revoluciju marke predvodi Spring, najpovoljniji električni automobil na europskom tržištu. Predstavljanjem električnog gradskog automobila s izgledom SUV-a, Dacia još jednom ruši konvencije i stavlja električnu mobilnost na raspolaganje svima.
Dacia je sve modernija i više no ikad prilagođena zahtjevima vremena no ne zaboravlja pružiti ono čemu duguje svoj uspjeh: najbolji omjer cijene i kvalitete u svim vozilima. Od dizajna preko proizvodnje i transporta do prodaje, marka ostaje vjerna strategiji optimizacije troškova na svakom koraku kako bi kupci platili samo za ono što im je zaista potrebno.
Ciljevi marke? Pokoriti nova tržišta jedinstvenim i posebno učinkovitim poslovnim modelom te bogatijom ponudom vozila kojom će zadovoljiti osnovne potrebe kupaca. Sve to uz širenje palete proizvoda, posebno u segmentu C. Dacia Bigster Concept, predstavljen u siječnju 2021. prilikom otkrivanja strateškog plana Renaulution, najava je novog zaokreta marke.
Bigster Concept dokaz je da će Dacia nastaviti razvijati još privlačnija, još više cool, ali i dalje pristupačna i esencijalna terenska vozila. Stvoren za vožnju na otvorenom i po prašnjavim cestama, Bigster Concept pravi je ogoljeni SUV u svojoj klasi. Bez suvišnih dodataka, kroma i lažnih aluminijskih umetaka, koncept nudi samo ono najosnovnije. K tome su njegovi vanjski zaštitni dijelovi izrađeni od neobrađenih recikliranih materijala, što je doista hrabar potez. Jednostavne linije i bezvremenske proporcije svjedočanstvo su robusnosti, pustolovne prirode i slobodnog duha marke.
Dacia uskoro predstavlja novi vizualni identitet kojim se sprema ispisati novo poglavlje svoje povijesti. Nova vizualna obilježja marke ali i njezinih terenaca odražavaju suštinsku potrebu suvremenog svijeta: ponovno se povezati s okolinom i podijeliti jednostavna zadovoljstva s najbližima.