Daihatsu Charade (1977. – 2013.): Najpoznatiji model japanskog specijalista za male aute

Kad je jedan od manjih japanskih proizvođača 1977. predstavio model niže klase, nazvan po francuskoj riječi za slogovnu zagonetku, malo je tko očekivao da će postati najpoznatiji i najuspješniji model ove tvrtke…

Prva generacija, tvorničke oznake G10, s novim trocilindrašem od 993 ccm i 50 KS, inicijalno nuđena samo sa pet, a kasnije i sa 3 vrata, osim u Japanu postala je popularna i na drugim tržištima, od Čilea do Grčke.

Bio je to skladan automobil, čije su ravne linije već najavljivale stil 1980-ih. To je postalo još izraženije nakon redizajna 1981., a najprimjetnija razlika bila je zamjena okruglih prednjih svjetala pravokutnima.

Za čileansko tržište rađen je i model s manjim motorom od 843 ccm i 41 KS, čija je tvornička oznaka bila  G20. S drugom generacijom 1983. stiže i dizelaš. Auto godine postao je u Japanu 1979., gdje je iznenađujuće bio bestseller i lider klase.

Nasljednici su I poznatiji, no posljednje dvije serije, iza 2000., više nisu originalni modeli, nego drugi auti s novom značkom. Razlikujemo serije G11 (1983. – 1987.), G100/G102 (1987. – 1993.), G200 (1993. – 2000.), L250 (2003. – 2007.) i XP90 (2011. – 2013.) V

ećina Charadea na našim cestama bili su modeli treće generacije, iznimno popularni u onom kratkom boomu slobodnog uvoza automobila pred rat.

POPokazali su se kao prilično izdržljivi i trajni, a bilo je i limuzina i ipak osjetno popularnijih hatchbackova. Poneki vjerojatno još negdje dostavlja pizze.


Komentari

loading...