VREMEPLOV

Daihatsu Charade (1977. – 2013.): Najpoznatiji model japanskog specijalista za male aute

-

Kad je jedan od manjih japanskih proizvođača 1977. predstavio model niže klase, nazvan po francuskoj riječi za slogovnu zagonetku, malo je tko očekivao da će postati najpoznatiji i najuspješniji model ove tvrtke…

Prva generacija, tvorničke oznake G10, s novim trocilindrašem od 993 ccm i 50 KS, inicijalno nuđena samo sa pet, a kasnije i sa 3 vrata, osim u Japanu postala je popularna i na drugim tržištima, od Čilea do Grčke.

Bio je to skladan automobil, čije su ravne linije već najavljivale stil 1980-ih. To je postalo još izraženije nakon redizajna 1981., a najprimjetnija razlika bila je zamjena okruglih prednjih svjetala pravokutnima.

Za čileansko tržište rađen je i model s manjim motorom od 843 ccm i 41 KS, čija je tvornička oznaka bila  G20. S drugom generacijom 1983. stiže i dizelaš. Auto godine postao je u Japanu 1979., gdje je iznenađujuće bio bestseller i lider klase.

Nasljednici su I poznatiji, no posljednje dvije serije, iza 2000., više nisu originalni modeli, nego drugi auti s novom značkom. Razlikujemo serije G11 (1983. – 1987.), G100/G102 (1987. – 1993.), G200 (1993. – 2000.), L250 (2003. – 2007.) i XP90 (2011. – 2013.) V

ećina Charadea na našim cestama bili su modeli treće generacije, iznimno popularni u onom kratkom boomu slobodnog uvoza automobila pred rat.

POPokazali su se kao prilično izdržljivi i trajni, a bilo je i limuzina i ipak osjetno popularnijih hatchbackova. Poneki vjerojatno još negdje dostavlja pizze.

Autor