Tijekom vulkanizacije u gumu se dodaje čađa (punilo), koja je pretvara čvrstu masu i daje joj čvrstoću. Čađa je, dakle, učinkovito i jeftino punilo, a drugi važan razlog je ‘prometna forenzika’, jer crna guma ostavlja tragove na asfaltu, korisne u policijskim očevidima nesreća
HINA: Tehnologija je nemjerljivo napredovala otkako je izumljen automobil i u proizvodnju su uvedene mnoge promjene. Ali jedna stvar ostala je ista – automobilske gume i dalje su crne. Razlog leži u tome jer je čađa i dalje važan i neizostavan dio njihove proizvodnje. Glavni sastojak u gumama je, naravno, guma (kaučuk), koja je na početku proizvodnje meka i ljepljiva. Tijekom vulkanizacije u gumu se dodaje čađa, koja je pretvara čvrstu masu i daje joj čvrstoću. Taj je proces osmislio Charles Goodyear 1839. i do danas je osnovna metoda proizvodnja automobilskih guma. Iako je moguće vidjeti ‘oldtimere’ s gumama bijelih rubova, malo je vjerojatno da će se na tržište uskoro probiti gume svjetlijih boja. Jedan od razloga je svakako i taj što bi zbog prašine i prljavštine s prometnica vrlo brzo postale neugledne. Proizvodnja guma različitih boja u današnje je vrijeme svakako tehnički moguća, ali za takvu ideju nema široke potpore.
Autoportal.hr: Čađa (nakupine elementarnog ugljika) jeftino je i učinkovito punilo za izradu gumene mase, poput pijeska u betonu, a drugi važan razlog zašto su gume crne, a ne, recimo, bijele (što ne bi bio problem za napraviti) je ‘prometna forenzika’. Naime, crne gume ostavljaju tragove na cesti, što je iznimno važno za određivanje puta kočenja, putanje (zanošenja, proklizavanja…) te dinamike vozila prije i poslije sudara. Crne gume, dakle, omogućuju i olakšavaju izradu policijskog očevida nakon prometne nesreće.Postoji i dodatni tehnički razlog: crna guma ‘napunjena’ čađom’ bolje provodi toplinu, što sprječava ili otežava lokalna pregrijavanja (koja dovode do pojačanog trošenja i uništenja) te ubrzava ravnomjerno zagrijavanje cijele gazne plohe, što je iznimno važno za prianjanje (grip), pogotovo na hladnom kolniku.