30.godišnjica: od Japanaca je na tržištu zasebnih luksuznih marki prva led probila Honda, koja je brand Acura lansirala već 1986., Nissan je s Infinitijem krenuo četiri godine kasnije, jedino je Mazda u zadnji tren odustala od lansiranja svog premium branda Amati
U filozofiji pristupa kupcima od strane japanskih proizvođača automobila 1980-ih došlo je do korjenitih promjena. Japanci su shvatili kako njihovi proizvodi više nisu percipirani kao jeftinija alternativa, nego polako počinju poprimati status kvalitetnije alternative europskim i američkim automobilima. Drugi značajan faktor bile su izvozne kvote nametnute Japanu. Razumljivo, ako možete na tradicionalnim tržištima prodati samo određen broj vozila, onda je jamačno isplativije da to budu veća i skuplja vozila, na kojima je veća zarada. Uspjeh 6-cilindarskih modela Supra i Cressida posebice je potaknuo Toyotu na razmišljanje u tom pravcu.U tom je kontekstu zgodno spomenuti i rani ulazak japanskih proizvođača na tržište vrlo profitabilnih luksuznih terenaca, koje je dotad bilo rezervirano samo za Range Rover i Jeep Wagoner.
Toyotin ulazak u visoku klasu ostvaren je pod novo osmišljenom značkom Lexus. Ime ne znači ništa konkretno, iako legenda kaže da je nastalo modifikacijom prvoodabranog prijedloga Alexis, no sjajno je pogođeno i u sebi ima neki prizvuk luksuza i visoke tehnologije. Od Japanaca je na tržištu zasebnih luksuznih marki prva led probila Honda, koja je brand Acura lansirala već 1986., Nissan je s Infinitijem krenuo četiri godine kasnije, dok je prodaja Lexusa, prvo u Americi, počela na današnji dan prije 29 godina. Jedino je Mazda u zadnji tren odustala od lansiranja svog premium branda Amati. Prvi Lexus, model LS 400, odredio je pravac razvoja tvrtke. Konzervativan dizajn spojen s vrhunskom kvalitetom izrade i dotad neviđenom brigom za kupce. Zbog kontrole kvalitete sve do 2003. svi su Lexusi rađeni samo u Japanu. Nema nikakve sumnje da je tvrtka uspjela, u konzervativnijoj je Europi možda još dijelom u sjeni njemačke trojke, ali drugdje su vodeći ili posve ravnopravan sudionik prestižnog segmenta tržišta.