Pogibije Ziggiotta i Grafa 1977., na stazi Preluk, dovele su do ultimatuma: ne preseli li se utrka na zatvorenu trkaću stazu, VN Jugoslavije više neće biti! Izgrađena je u rekordnom roku na Grobničkom polju, u riječkom zaleđu, nažalost bez većine popratnih zgrada i sadržaja…
Velika nagrada Jugoslavije, bodovana za Svjetsko prvenstvo u motociklizmu, bila je najznačajniji događaj iz svijeta oktanskih sportova u bivšoj državi. Tradicionalno, utrke su vožene na atraktivnoj, ali i iznimno opasnoj ‘privremenoj stazi’ Preluk pored Opatije, gdje su se auto i moto utrke počele održavati 1939. Tijekom 1970-ih takve su motociklističke staze u kalendaru sve više mijenjane pravim, sigurnijim trkalištima. Najdulje su opstale legendarne utrke na britanskom otoku Manu i našem Preluku. No pogibije Giovannija Ziggiotta i Ulricha Grafa, na utrci 1977., dovele su do ultimatuma. Ne preseli li se utrka na zatvorenu trkaću stazu, VN Jugoslavije više neće biti! U kratkom je roku odabrana nova lokacija na Grobničkom polju, u riječkom zaleđu, uz nekada glavni aerodrom tog grada, koji se i danas koristi za male zrakoplove. Već 1978. staza je otvorena, nažalost u razmjerno rudimentarnom obliku, bez većine popratnih zgrada i sadržaja, što će do danas ostati najveći problem te sportsko i poslovno ograničenje. Na današnji dan prije 41 godinu održana je prva Velika nagrada. Pobjede po klasama odnijeli su Ricardo Tormo do 50 ccm, Angel Nieto do 125 ccm te Gregg Hansford do 250 i 350 ccm. Već sljedeće godine stigla je i ‘Kraljevska klasa’ do 500 ccm, a utrke Svjetskog prvenstva održavane su do 1990. Nažalost, od samostalnosti Hrvatske nismo uspjeli dobiti utrku takvog ranga, osim Svjetskog prvenstva prikoličara. No već četiri desetljeća ova je staza središnja točka domaćeg automobilskog i motociklističkog sporta.