Osam tjedana prije predviđenog roka probijen je tunel Podmurvice u sklopu projekta izgradnje državne ceste DC403 u Rijeci.
Tunel Podmurvice dugačak je 1250 metara, a gradi se na glavnoj trasi DC403, nove poveznice zapadnog dijela riječke luke s riječkom obilaznicom.
Konačno probijanje posljednjih metara tunela (7. veljače) svojim dolaskom obilježili su ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.
Probijanje je obuhvaćalo prvu fazu iskopa u kojoj se uklanja materijal iz gornje trećine tunelske cijevi. Puni profil tunela ostvarit će se iskapanjem donjeg dijela. Potom slijede radovi na kanalima za instalacije i izgradnja završnog sloja betonske obloge.
Ministar Oleg Butković, koji je zajedno s predstavnicima naručitelja i izvođača svjedočio proboju tunela, izrazio je zahvalnost na kvaliteti i brzini izvođenja radova. „Osim ovog projekta, mi danas u Hrvatskoj provodimo velike infrastrukturne projekte, od Pelješkog mosta, gradnje Vc koridora, luka, lučica, velikih željezničkih projekata. Ovo je jedan od tih velikih projekata koji je bitan za razvoj riječke luke, Zagrebačke obale, koja je uspješno odabrala svog koncesionara, te u tom smislu zahvaljujem Lučkoj upravi, a posebno Vladi i predsjedniku Vlade, koji su pružili ogromnu podršku prilikom realizacije projekta.“
Brza prometnica za teretna vozila
Cesta DC403 je buduća veza kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali s riječkom obilaznicom te slijedom toga i autocestom Rijeka – Zagreb. Izgradnja te zahtjevne dionice od 3 kilometra, čije se puštanje u promet očekuje sredinom 2023. godine, uvjet je bez kojega terminal ne može dobiti uporabnu dozvolu. Sa sjeverne strane DC403 bit će spojena na zaobilaznicu kružnim tokom na čvoru Škurinje. Istočni ogranak spajat će novoizgrađenu cestu sa Zvonimirovom ulicom odnosno riječkom gradskom mrežom.
U tijeku su radovi na izgradnji kružnog toka u čvoru Škurinje, na riječkoj obilaznici. Potporni zidovi su izgrađeni, a daleko su odmakli i radovi na električnim instalacijama, vodovodu, kanalizaciji i odvodnji. Na južnom kraju DC-403, bližem kontejnerskom terminalu, radovi su usredotočeni na vijadukt Mlaka te podvožnjak Pioppi. Izvedba stupova na željezničkom podvožnjaku Pioppi je dovršena, a započeto je i izvođenje nosive konstrukcije za željeznicu. Na vijaduktu Pioppi, od 10 raspona, betonirana su prva dva, dok se treći priprema za betoniranje.
Uspjeh projekta izgradnje državne ceste DC403 od čvora Škurinje do luke Rijeka je, osim za sigurno funkcioniranje lučkog terminala, važan i kako bi se iskoristila potpora od 442 milijuna kuna iz Kohezijskog fonda. Potporom je u sklopu Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. pokriven najveći dio ukupnih troškova projekta, koji iznose više od 646 milijuna kuna.
Foto: povezanahrvatska.eu