Honda Jazz 5. generacije, junak niže klase, s hibridnim pogonom sa sinergijskih 109 KS troši 4,5 l

Jedan od važnijih noviteta za 2020. (nadamo se da neće biti preskup), bit će Honda Jazz pete generacije, koja je predstavljena na nedavnom salonu u Tokiju…

Dobro se podsjeti, prvi je Jazz, koji se na nekim tržištima prodavao kao City, simpatični i nevjerojatno prostrani automobil dugačak 3380, širok 1570 i visok 1470 mm, pokretan 4-cilindrašem 1.2 s 45 i 56 KS, predstavljen 1983. Proizvodio se do 1986.

Nasljednika nove generacije, dobio je 2001, ‘dva broja većeg’ (3845 x 1675 x 1525), s 1246 ccm/78 KS i 1339 ccm/83 KS. Njegovu je izvedbu evoluirao model treće generacije iz 2008. Blago povećanim gabaritima (3900 x 1695 x 1525) nastavio je ugled razmjerno velike prostranosti i vrhunske funkcionalnosti, u verzijama 1.2 i-VTEC s 90 KS, 1.4 i-VTEC s 99 KS i hibridnoj 1.3i DSi-VTEC IMA.

Još uvijek aktualni model četvrte generacije, na tržištu je od 2013. kao, naglasili smo to više puta, kao najbolji i najskuplji model B-segmenta (niže klase). U gabaritima 3995 x 1694 x 1525 mm ponudio je vrhunsku prostranost i funkcionalnost. U pogonskoj su paleti benzinci 1.2 i-VTEC sa 102 KS i 1.5 i-VTEC sa 130 KS.

Novi je model nastavio u blago povećanim gabaritima i skladno zaobljenoj formi, koja je koeficijent otpora zraka smanjila na, za nižu klasu i 4-metarski automobil, senzacionalnih 0,26. To je hi-tech model niže klase. Mali-veliki automobil nudi bežičnu vezu s pametnim telefonima putem platformi Apple CarPlay i Android Auto.

Većina operacija provodi se prelo središnjeg zaslona osjetljivog na dodir u pejzažnom formatu. Uz sve inovacije i najbolji infotainment Honda Jazz četvrte generacije je unaprijedila ‘čarobna sjedala’, koja se lagano i savršeno preklapaju.

U pogonskoj paleti bit će samo hibridni pogon, filigranski benzinac 1.5 VTEC, koji će davati sinergijskih (dakle ne zbrojnih) 109 KS, uz ubrzanje do stotke za 9,4 sekundi, špicu od 175 km/h  i vrlo nisku potrošnju, realno četiri do pet litara.

Nažalost, bit će skup. U Njemačkoj se kalkulira s početnih 22.000 eura a kod nas će biti od oko 165.000 kn.

 


Komentari

loading...