Hyundai povlači sve N modele u benzinskim varijantama, “hot hatch” izvedbe i20 N i i30 N, kao i Kone N više nema u Europi…
N odjel radi sjajan posao, ali u tome stanovnici Europe više neće uživati. U izjavi za Motor1 Deutschland, glasnogovornik njemačkog odjela tvrtke potvrdio je da će proizvodnja N modela koji se hrane benzinom na Starom kontinentu završiti tijekom prve polovice 2024. To zapravo znači kako modeli i20 N, i30 N i manje -poznati i30 N Fastback završavaju svoju misiju. Međutim, ako požurite, mogli bi ugrabiti još poneki ostao na lageru trgovaca…
N odjel u kratkom vremenu stekao je vojsku obožavatelja. Ovakve simfonije očito postaju prošlo svršeno vrijeme, na žalost…
“Hyundai Motor odlučio je prekinuti proizvodnju konvencionalnih benzinski N modela za europsko tržište tijekom prve polovice godine. Ovo slijedi obvezu marke da ponudi europskim kupcima asortiman proizvoda s nultom emisijom do 2035. godine i da bude 100 posto ugljično neutralan u svemu faze proizvodnje i rada automobila do 2045. U Njemačkoj su verzije modela i20 N i i30 N još uvijek prikazane u konfiguratoru na hyundai.de i nastavit će biti dostupne u prodajnim salonima ove godine (vjerojatno do kraja godine, ovisno o raspoloživosti primjeraka na lageru).”
Europljani nikada nisu dobili najnoviji Veloster N ili Elantru N što se toga tiče. Nova generacija Kone tek treba dobiti N tretman budući da je asortiman trenutno na vrhu s modelom N-Line. N modeli visokih performansi ne nestaju na drugim tržištima s obzirom da je Hyundai već potvrdio planove za novu limuzinu Elantra N, vjerojatno s većim motorom. Propast sportskih ICE modela u Europi neće značiti kraj za N odjel budući da sada postoji potpuno električni Ioniq 5 N, a priča se da će Ioniq 6 N stići u doglednoj budućnosti.
Uz sve strože propise o emisijama i povećanje poreza na benzinske automobile gotovo svake godine, nije ni čudo što Hyundai Europe povlači ovako radikalan potez s konvencionalnim N automobilima. Podsjetimo i30 N prvi put izašao 2017., zatim 2018. slijedi i30 N Fastback i 2020. i20 N., od tada pišu sjajne priče o uspjehu…