NOVA MOTORIZACIJA ZA CEED

Kia Ceed odsad diše s novim mild-hibridnim i benzinskim motorima

Kia Motors svoju ponudu modela Ceed obogatila je novim benzinskim motorom i benzinskim motorom s blagim hibridom…

S ukupno 4 izvedbe karoserije i najvećom ponudom motora dosad, Ceed kupcima nudi više izbora od bilo kojeg konkurenta u razredu.

Kijin novi 1.5 T-GDI Smartstream benzinski motor može se pohvaliti izuzetnim performansama, ali ujedno i niskim emisijama. Novi motor raspoloživ je kod svih izvedbi Ceeda s klasičnim motorom, a uz novi EcoDynamics+ motor i kao blagi hibrid – i kod opreme GT-Line. 1.5 T-GDI zamijenit će postojeći 1.4 T-GDi motor.

U motornoj ponudi sada je i novi 1.0 T-GDi EcoDynamics+ blagi hibrid i to kod izvedbi Ceed i Ceed Sportswagon. Emilio Herrera, izvršni direktor u Kia Motors Europe, rekao je: “Ovi novi motori govore o Kijinoj europskoj strategiji hibridizacije i snižavanja emisija te još više doprinose rastu prodaje elektrificiranih pogona. Novi 1,5-litreni motor nešto je što nas osobito veseli, jer pruža napredne tehnologije koje povećavaju performanse motora, dok ujedno snižavaju štetne emisije. Ceedovi novi benzinski motori imaju još niže emisije i unaprijeđene vozne osobine, a vozačima su raspoloživi po pristupačnoj cijeni.”

Obitelj Ceed čine Ceed hatchback, karavanski Ceed Sportswagon, shooting brake ProCeed i crossover XCeed. Model Ceed čije sve izvedbe se proizvode u tvornici u slovačkom gradu Žilina najprodavaniji je model Kije u Europi. U ovoj tvornici također proizvode i novi 1.5 T-GDi motor, a u unaprjeđenje tamošnjih pogona nedavno su uložili dodatnih 70 milijuna eura.

Novi 1,5-litreni T-GDi motor u ponudi je kod sve četiri izvedbe Ceeda i to u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim (6MT) ili 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (7DCT). Ovaj novi motor sa 160 KS je pri 5.500 okr./min čak 14 posto snažniji od postojećeg 1.4 T-GDi motora sa 140 KS. Najveći okretni moment je kod novog motora veći za 4,5 posto (253 Nm u intervalu od 1.500 do 3.500 okr./min). Pored toga novi motor uz niže emisije donosi bolja vozna svojstva. Novi motor može se pohvaliti brojnim inovacijama, kao što su npr. vremenski promjenjivo upravljanje otvaranja ventila (CVVD, Continuously Variable Valve Duration – CVVD). Ova tehnologija upravljanja ventilima regulira vrijeme otvaranja i zatvaranja ventila u skladu s uvjetima vožnje kako bi se unaprijedile performanse, a ujedno i smanjile emisije. Novi niskotlačni ventil za reciklažu ispušnih plinova (LP-EGR, low-pressure exhaust gas recirculation system) djeluje i kod nižih okretaja motora i optimizira iskorištavanje goriva i snižava emisije; filter čvrstih čestica za benzinske motore (GPF) snižava emisije čestica motora.

Kia Ceed u hatchback izvedbi s 1,5-litrenim T-GDi benzinskim motorom ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,4 sekunde (ručni mjenjač) odn. za 8,6 sekundi (7DCT), Kod Ceeda Sportswagon to traje 8,6 sekundi (6MT), a kod ProCeeda 8,8 sekundi (7DCT). Bez obzira na izvedbu emisije CO2 počinju od 125 g/km (WLTP kombinirani način, 6MT), što predstavlja poboljšanje od 6,7 posto u usporedbi s postojećim 1,4-litrenim motorom.

Kia XCeed s novim motorom od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,0 odn. 9,2 sekundi (6MT odn. 7DCT). Emisije iznose 136 g/km, što je 6,2-postotno smanjenje u odnosu na 1.4 T-GDI motor (145 g/km). 1.5 T-GDi motor može biti integriran s Kijinim blago hibridnim sustavom EcoDynamics+. Takav pogon omogućava identične mogućnosti kao nehibridne izvedbe, ali s nižim emisijama i manjom potrošnjom goriva. EcoDynamics+ blagi hibrid nudi bolje iskorištenje motora s unutarnjim izgaranjem i rekuperira električnu energiju. Kompaktna 48-voltna litij-ionska polimerna baterija nadomješta benzinsku snagu s električnom i produljuje ‘nedjelovanje’ s novim starterskim generatorom za blage hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator – MHSG).

MHSG je preko remena povezan s radilicom i neprimjetno preklapa između načina ‘motor’ (elektro motor) i ‘generator’. U načinu ‘motor’ tijekom ubrzavanja MHSG pruža dodatnu električnu snagu čime smanjuje opterećenje motora i snižava emisije. Tijekom usporavanja brzine MHSG pod određenim uvjetima preklapa na način ‘generator’ čime rekuperira energiju s radilice kako bi napunio bateriju. Novi 1.5 EcoDynamics+ pogon je raspoloživ kod sve 4 izvedbe, ali samo u kombinaciji sa 7DCT mjenjačem.

Ceed, Ceed Sportswagon i ProCeed opremljeni 1.5 EcoDynamics+ sustavom i 7DCT mjenjačem imaju emisije CO2 od 126 g/km (WLTP, kombinirani način). To predstavlja 8 posto niže emisije u usporedbi s postojećim 1.4 T-GDi motorom s istim mjenjačem. XCeed EcoDynamics+ sa 7DCT mjenjačem sada ima emisije CO2 od 135 g/km (prije 145 g/km, što je 6,9 posto manje).

XCeed EcoDynamics+ raspoloživ je i s Kijinim inteligentnim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem (iMT) čije emisije iznose 134 g/km (WLTP, kombinirani način). Sustav ‘clutch-by-wire’ razvijen je s ciljem pružanja boljeg iskorištenja goriva i nižih emisija CO2, dok ujedno omogućava zabavnu vožnju karakterističnu za konvencionalne ručne mjenjače. Umjesto mehaničke veze, iMT kontrolira kvačilo potpuno elektronski. Neprimjetno se integrira sa starterom-generatorom blagog hibrida (MHSG) i u »coastingu« – to je stanje kada vozilo ide bez gasa po inerciji i polako se zaustavlja do potpunog mirovanja – gasi motor prije nego Kijin ISG sustav stani/kreni (Idle Stop & Go).

Novost u motornoj ponudi modela Ceed je i dodatni benzinski blagi hibrid i to s Kijinim popularnim 1.0 T-GDi Smartstream motorom. Motor sa 120 KS – zasad raspoloživ samo kod izvedbi Ceed i Ceed Sportswagon – prvi put je u ponudi u kombinaciji sa 7-stupanjskim DCT-om i ima emisije CO2 od 123 g/km (WLTP, komb.). Ceed 1.0 T-GDI EcoDynamics+ ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,2 sekunde, a Ceed Sportswagon za 11,3 sekunde.

Novi motor 1.5 T-GDI EcoDynamics+ predstavlja dio šire Ceedove obitelji, koja s 4 izvedbe karoserije i mogućnošću izbora benzinskog, dizelskog ili elektrificiranog blagog hibrida nudi najveći izbor u svom razredu. Pored ovih motora, Ceed i dalje nudi i EcoDynamics+ dizelski blagi hibrid sa 136 KS.
*Kia ProCeed raspoloživ je samo s benzinskim i blago hibridnim motorima.

Ceed GT i ProCeed GT i dalje ostaju najsnažniji članovi porodice Ceed, jer ih pokreće motor 1.6 T-GDi s 204 konjske snage.

Svi motori uskoro će bit raspoloživi diljem Europe. Sve izvedbe – uključujući i blagi hibrid – standardno nude najduže europsko jamstvo od 7 godina odn. 150.000 prijeđenih kilometara (prve 3 godine bez ograničenja prijeđenih kilometara).

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo