KIA otkrila kako je zapravo nastao XCeed

Svaka dobra priča ima još bolju pozadinu nastanka…
Kia XCeed je najnoviji model koji će se pridružiti Ceedovoj ponudi, a koju čine 5-vratni hatchback, karavanski Sportswagon i shooting brake ProCeed. Cijela priča evolucije treće generacije Ceeda bit će predstavljena u posebnoj knjižici koja će ugledati svjetlo dana do kraja godine i predstaviti rođenje modela XCeed i ProCeed.Gregory Guillaume, potpredsjednik dizajna u Kia Motors Europe bio je glavni pri dizajniranju obitelji Ceed koja je, između ostalog, doživjela ukidanje trovratnog pro_cee’da. „Tijekom procesa stvaranja novog ProCeeda saznali smo da će nastati i četvrta izvedba karoserije Ceeda. To je postao Kia XCeed”, kaže Guillaume. „Ljepota projekta bila je u tome da na početku nismo namjeravali stvoriti crossover.”Sportska, urbana alternativa tradicionalnim sportskim terencimaNovi Kia XCeed svojim stilom, izričajem i modernim dizajnom predstavlja sportsku alternativu tradicionalnim sportskim terencima. Novi model, koji pruža sportskiji izgled od viših konkurenata, nudi nešto drugačije od ostalih modela iz obitelji Ceed. Jedini dio karoserije, koji su dizajneri preuzeli od 5-vratnog brata, prednja su vrata.Laurent Boulay, voditelj dizajna vanjštine u Kia Motors Europe, objašnjava: „S novom obitelji Ceed uspjeli smo kreirati četiri različita automobila koji zadovoljavaju različite potrebe kupaca. Nijedan nije jednak, zbog čega se i XCeed razlikuje od ostale braće.”XCeed ima siluetu koja izgleda pomaknutom unazad i dinamičan zadnji kraj, skoro kupeovski, koji se dobro slaže s relativno dugim pokrovom motora. Dok je međuosovinski razmak isti kao kod ostalih Ceedova (2.650 mm), prednji prevjes XCeeda je u odnosu na 5-vratni hatchback duži za 25 mm (905 mm), a stražnji za 60 mm (840 mm). Spuštajuća linija stražnjeg kraja, koja podsjeća na fastback modele te visok gornji dio prtljažnih vrata postavljen 60 mm više nego kod 5-vratnog Ceeda, naglašavaju estetiku crossovera. Vozilo svojom visinom te karoserijom predstavlja i robustan stav koji privlači kupce drugih sportskih terenaca iz Kijine ponude. XCeedov klirens iznosi 174 mm na 16-inčnim odn. 184 mm na 18-inčnim naplacima što je 42 mm više nego kod 5-vratnog Ceeda. Obrubi blatobrana i bočnih lajsni kao i krovni nosači srebrne boje pružaju vozilu moćniji, SUV-ovski izgled, koji dodatno naglašavaju detalji na stražnjem odbojniku srebrne boje.Boulay dodaje: „Podignut je, ali nije SUV. To je auto u kojem se sjedi visoko, ali je više kupeovski osmišljen. To je rješenje za one ljude koji ne žele većeg sportskog terenca, posebice u gradu.”Visok položaj sjedenja – i sportski karakter vožnjeJednak pristup kreatori su koristili i kod razvoja XCeedove kabine. Novi model sačuvao je sličan koncept kabine kao i ostali modeli iz Ceedove ponude, što znači prema vozaču usmjerena središnja konzola. XCeed s niže postavljenim predjelom za bokove od viših SUV-ova i većoj udaljenosti od tla od hatchback varijante vozačima nudi sportskiji položaj sjedenja koji omogućava bolji pregled ceste ispred sebe.„Mislim da će vozači uživati u novom Kia XCeedu”, rekao je Ralph Kluge, generalni menadžer dizajna unutrašnjosti, zadužen za kabinu novog modela. „Vozačima nudi sportski karakter u kombinaciji s višim položajem sjedenja koje je karakteristično za crossovere kako bi uživali  u najboljem iz oba svijeta.”Kao i kod ostalih Ceedova na središnjoj konzoli odskače ‘plutajući’ infotainment sustav sa zaslonom na dodir, dok su na donjem dijelu instrument ploče brojni gumbi osjetljivi na dodir, brojači i prekidači za upravljanje audio sustavom, grijanjem i ventilacijom. Ovi prekidači, ergonomski izgledom i funkcionalnošću, dizajnirani su kako bi vozačima pružali brzu promjenu ozračja u kabini bez odmicanja pogleda s ceste duže nego što je potrebno.Uz novog XCeeda Kia predstavlja i potpuno digitalnu instrument ploču s 12,3-inčnim zaslonom čiji je zadatak pružati vozačima što jasnije informacije. Druga novost u obitelji Ceed je Kijin novi UVO Connect infotainment i navigacijski sustav s 10,25-inčnim zaslonom. „XCeedova digitalna instrument ploča i veliki središnji zaslon voze Ceeda u moderan svijet”, rekao je Kluge. „Time vozač i suputnici dobivaju čitljivije i preglednije informacije što se odlično uklapa u mladolik, prema vozaču usmjeren karakter vozila.”Karakter pun bojaBoje također igraju bitnu ulogu kod dizajna XCeeda. Kao i ostali članovi obitelji Ceed i novajlija nudi 12 različitih boja karoserije. Novost je žuta boja (Quantum Yellow) koja je isključivo namijenjena novom crossoveru.Barbara Scheffler, koja je bila zadužena za razvoj opcija boja i oprema, objašnjava: „Za mene je bitno da smo ponudili nešto što se drugi ne usuđuju. Gdje su drugi konzervativniji nama Kijina ‘snaga iznenađenja’ otvara lepezu boja. Žuta boja – Quantum Yellow – odličan je primjer.“„To može biti idealna boja za mladog obiteljskog čovjeka koji još uvijek želi imati sportski izgled vozila ili za neovisnu, uspješnu ženu koja želi odskakati i biti viđena.”Jedinstven je i novi narančasti paket u kabini – s crnim tapecirungom koji je sušta suprotnost jarko žutih šavova sjedala i obloga vrata te svjetlećih crnih i metalik-žutih detalja po cijeloj kabini. „Ovdje se ne radi o godinama”, rekla je Scheffler. „Ovdje se radi o strankama koje su mlade u srcu, bez obzira na njihovu situaciju ili status.”Kia Xceed – dizajniran, razvijen i proizveden u Europi, stiže u salone širom Europe krajem jeseni…


Komentari

loading...