KTM X-BOW GT-XR je vjerojatno najbliže što se može najbliže povezati s čistokrvnom trkaćem automobilu, a koje ima dozvolu za svakodnevni promet.
Supersportski automobil idealan je lagan automobil visokih performansi za prave individualiste koji žele iskusiti neukrotivu dinamiku, radikalan dizajn i čisti entuzijazam iu svom svakodnevnom životu.
Osnova za KTM GT-XR, koji se proizvodi u Grazu, je KTM X-BOW GT2. Snage trkaćeg automobila su jasne, s pobjedama i osvajanjem naslova na međunarodnim trkaćim stazama. Sve ideje, koncepti i inovacije za KTM X-BOW GT-XR prvo su se morale dokazati u okruženju motosporta. Izgrađen na ovim uspješnim temeljima, svaki tehnički detalj modela KTM X-BOW GT-XR razvijen je za postizanje apsolutnih performansi.
Rezultat je lagan i aerodinamički učinkovit stroj. Komponente isprobane i testirane na trkaćoj stazi. U srcu stroja je provjereno vrhunski i može se reći kultni 2,5-litreni petocilindrični motor s turbopunjačem koji potpisuje Audi. Kompaktniji je, lakši, učinkovitiji i istovremeno snažniji od ostalih motora s kojima bi ga se moglo usporediti. S ogromnim okretnim momentom dostupnim pri niskim okretajima i svojim karakterističnim tonom, motor savršeno odgovara radikalnoj filozofiji KTM X-BOW GT-XR. Elektronički kontrolirani mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa s izravnim prijenosom (DSG) i mehanički motorsport diferencijal jamče ultrabrzo mijenjanje brzina bez pada okretnog momenta i neograničene performanse na oba stražnja kotača jednako.
U razvoju KTM X-BOW GT-XR fokus je bio na bitnim stvarima – bez žrtvovanja jedinstvenih značajki. Zahvaljujući svojoj purističkoj filozofiji lagane konstrukcije i opsežnoj upotrebi kompozitnog materijala od karbonskih vlakana, na primjer s karbonskim monokokom, supersportski automobil teži samo 1130 kilograma (masa praznog vozila), što čini svaki detalj ovog super sportskog automobila spremnim za utrku.
Iznimno jaki karbonski monokok također je jamstvo za izvanredan sigurnosni standard KTM X-BOW GT-XR kao i lagana, izuzetno otporna krovna konstrukcija. Sastoji se od karbonskog okvira s vjetrobranskim staklom i zasebnim staklenim vratima koja se također mogu otvoriti na lijevu i desnu stranu. Može izdržati otprilike šest puta veću težinu od vlastite i može se lako otvoriti i zatvoriti pomoću daljinskog upravljača na ključu automobila. Ogromna snaga supersportskog automobila kočena je njegovim laganim monoblok fiksnim kočionim čeljustima izrađenim od aluminija. Još jedna sigurnosna značajka je karbonsko sjedalo, u potpunosti izrađeno od kompozitnog materijala od karbonskih vlakana. Iznimno je lagan, nudi snažnu potporu i pruža pouzdanu povratnu informaciju vozaču u svakoj situaciji. Zahvaljujući vrlo elastičnom sigurnosnom pojasu u četiri točke, vozač i suvozač ostaju prikovani za svoja sjedala čak iu ekstremnim situacijama.
Čak i na prvi pogled nema sumnje: KTM X-BOW GT-XR jedan je od najbeskompromisnijih super sportskih automobila za normalne prometnice. Njegov uzbudljivi dizajn iz KISKA kombinira izvanredne performanse s purističkom i provokativnom estetikom. Prema motu „manje je više“ izbjegnut je svaki nepotreban element. Umjesto toga, fokus je na nepogrešivom dizajnerskom jeziku koji se oslanja na jasne linije, oštre rubove i glatke površine – omotane u svilenkastu karbonsku vanjsku kožu. Od prednjeg dijela vozila za rezanje preko nisko postavljene, široke šasije s aerodinamičnim krovom borbenog aviona do otvorenog stražnjeg dijela, svaka komponenta na KTM X-BOW GT-XR zrači čistom dinamikom.
Prve isporuke modela očekuju su krajem 2022.
Foto: KTM