Mazda i njene Takuminur premium metalik boje stvaraju snažan kontrast između svjetla i sjene i elegantne završne obrade visoke gustoće. Tradicionalno je takav izgled bilo moguće ostvariti samo na ručno oslikanim konceptnim automobilima.
Kontinuiranim razvojem Takuminuri tehnologije koji je trajao više od desetljeća, Mazda je postigla istu završnu obradu na svojim automobilima masovne proizvodnje.
Sve Takuminuri boje koriste troslojnu strukturu boje koja se sastoji od reflektirajućeg sloja, prozirnog sloja boje i prozirnog premaza. Reflektivni sloj sadrži iznimno tanke aluminijske ljuskice visoke svjetline i mora se nanijeti vrlo precizno kako bi se osigurao ravnomjeran premaz. Tijekom procesa sušenja, debljina ovog sloja smanjuje se na otprilike 2,5 mikrona, oko jedne četvrtine debljine većine reflektirajućih slojeva.
To uzrokuje da aluminijske pahuljice leže ravno s pravilnim razmakom između svake pahuljice, baš kao da je sloj ručno oslikao vješti majstor. Ova završna obrada visoke gustoće daje cijeloj površini sjaj kada je osvijetljena čime se postiže realističan metalik izgled.
Prva Takuminuri boja, soul red, predstavljena je s modelom Mazda6 2013. godine. Mazda trenutno nudi četiri Takuminuri boje: machine gray, soul red crystal, rhodium white i artisan red.
Japanski izraz Takuminuri sastoji se od riječi takumi = majstor i nuri = boja
Mazdina kultna crvena
Crvena boja često se povezuje sa sportskim automobilima, simbolizirajući brzinu i uzbuđenje. Nasuprot tome, neutralne boje dominiraju segmentima srednje veličine i SUV-a. U prosjeku crveni automobili čine 8 – 10% novih registracija diljem Europe, ali za Mazdu, primjerice u SMG regiji, boja je bila vrlo popularna – u prosjeku je 33% kupaca odabralo ovu boju pri kupnji Mazde u posljednjih 10 godina, jasno odražavajući sklonost ove marke prema crvenoj boji.
Mazda je kroz godine predstavila više od 100 crvenih nijansi, a svaka simbolizira strast marke. Među značajnijima su ‘sunrise red’ za RX-7, ‘burgundy ice metallic’ za 323 i 626 i ‘classic red’ za MX-5. Ove su boje postale omiljene među Mazdinim entuzijastima diljem svijeta.
‘Soul red crystal’, kao i sve Takuminuri boje, izrađena je jedinstvenim troslojnim postupkom bojanja. Ovom se metodom postiže živopisna crvena boja bez narančastih ili plavih pigmenata, u skladu s Mazdinom Kodo filozofijom dizajna koja evocira kretanje i emocije.
Melting copper – potpuno nova boja
Mazdina paleta boja je dinamična, ali dosljedna, razvija se s trendovima zadržavajući klasične nijanse. Dugi razvojni ciklusi automobila omogućuju Mazdinom europskom dizajnerskom centru da predvidi i primijeni nadolazeće trendove na nove modele.
Revidirajući stare materijale, Mazda crpi inspiraciju iz metala poput bronce i bakra za njihov metalni sjaj u dizajnu automobila. Godine 2024. Mazda će debitirati s bojom ‘Melting Copper’ za CX-80 SUV, bojom inspiriranom talištem bakra, s finim metalnim zrncima, crnim pigmentom za dubinu i mješavinom crvenih i žutih pigmenata za bogatu bakrenastu crvenu boju.
Plava budućnost
Budućnost marke Mazda trebala bi biti živahna i izražajna poput boja koje stvara. Predanost brenda inovacijama i izvrsnosti dizajna oprimjerena je u njihovom prevođenju indigo nijansi u jedinstvenu boju automobila.
Bojanje tekstila indigom je tradicija u mnogim regijama svijeta. Japanska tradicionalna proizvodnja trapera potječe iz prefektura Hirošima i Okayama. Zanat bojanja indigom i danas živi u Japanu i zove se Aizome. Sve se savršeno uklapa u Mazdinu poruku marke Izrađeno u Japanu.
Kako bi ove indigo nijanse pretočili u jedinstvenu boju vozila, dizajneri Mazde obojali su nekoliko uzoraka metalnih ploča pomoću Mazdinog troslojnog sustava boje. Naposljetku, mogli su birati između niza obojenih metalnih ploča. Odabrali su prekrasnu duboku nijansu koja sadrži plavu iskru i mutni efekt koji podsjeća na prirodno sjenčanje na obojenoj tkanini.
Naposljetku možda ćemo vidjeti ovaj plavi ton na novom modelu Mazde za nekoliko godina.