Toyo Cork Kogyo Co., Ltd osnovao je 1920. Jujiro Matsuda, a isprva je proizvodila alate i strojeve. Tvrtka se od početka 1930-ih bavila proizvodnjom malih dostavnih motornih trokolica Mazda-Go.
Tek se 1960. okušala i u proizvodnji automobila, brzom ekspanzijom postavši jedan od globalno najpoznatijih i najcjenjenijih japanskih brandova. Zanimljivo je da je ime Mazda preuzeto iz perzijske mitologije (prmda je barem dijelom odabrano i zato što podsjeća na prezime osnivača, Matsuda), dualističke religije čije je vrhovno božanstvo Ahura Mazda ili Hormuzd.
Nažalost, tvrtka iz Hiroshime bila je od 1930-ih snažno uključena i u proizvodnju oružja za japansku vojsku, što je poprilično pridonijelo tome da njihov matični grad zauzme visoko mjesto na listi značajnih vojnih ciljeva kada su američki avioni krenuli u bombardiranje Japana. Američko je bombardiranje Hiroshime, povijesno gledano, možda bilo i neminovno, no dok nuklearna bomba nije aktivirana, nitko nije mogao ni pretpostaviti kakve će efekte imati.
Smatra se da je na mjestu poginulo oko osamdeset tisuća ljudi, a s kasnijim žrtvama od posljedica ozljeda ili radijacije procjene se kreću na još više zastrašujućih 140.000 žrtava! Usto, niti mjesec i pol nakon bombardiranja, razorni je tajfun Makurazaki razorio ono što je bomba poštedjela, uz više od tri tisuće novih žrtava! I upravo ondje, u jednom od najtemeljitije razorenih gradova na svijetu, vrijedni su Japanci stvorili možda i najupečatljivije od svojih gospodarskih čuda.
Danas je Hiroshima bogat i uspješan grad, a čak trećinu dohotka donosi mu jedna tvrtka, Mazda Motor Corporation, kako se Toyo Kogyo i službeno preimenovao 1984. Manje od desetljeća nakon početka proizvodnje automobila pojavili su se i na našem tržištu. Nebrojene su lijepe priče vezane za njih, od usavršavanja Wankel motora, pobjede na 24 sata Le Mansa, pa sve do ponovnog otkrića gotovo izumrlog formata malog sportskog roadstera.