KOMBI NA STRUJU

Mercedes-Benz eSprinter, najraznovrsniji i najučinkovitiji eVan ikada

Trijada učinkovitosti, dometa i nosivosti čini novi Mercedes-Benz eSprinter svestranim vozilom. Mercedes-Benz Vans elektrificira američko tržište: po prvi put američki kupci mogu učiniti svoju flotu održivijom s električnim kombijem na baterije bez lokalnih emisija koji nosi Mercedesovu zvijezdu

Mercedes-Benz Vans sustavno elektrificira sve serije modela. Novi eSprinter impresionira učinkovitošću, dometom i kapacitetom nosivosti i pravi je kozmopolit: proizveden u Europi i Sjevernoj Americi, u budućnosti će dodatno istaknuti tvrdnju da je „Vodeći u električnom pogonu” na oko 60 tržišta.

Novi eSprinter dolazi s mnoštvom tehničkih inovacija i temelji se na novom konceptu koji se sastoji od tri modula. Oni omogućuju najveću moguću slobodu u razvoju i dizajnu raznih konverzija i nadgradnja koje su prije bile poznate samo kod Sprintera s konvencionalnim pogonom.

Foto: Mercedes-Benz

Prednji modul, ujednačeno dizajniran prednji dio, uključuje sve visokonaponske komponente i može se nepromijenjeno kombinirati sa svim varijantama vozila, bez obzira na međuosovinski razmak i veličinu baterije. Modul za integriranu visokonaponsku bateriju radi uštede prostora nalazi se u podnici vozila. Položaj baterije između osovina, zajedno s robusnim kućištem baterije, rezultira niskim težištem, što pozitivno utječe na upravljivost i povećava sigurnost vožnje. Treći stup modularnog dizajna je stražnji modul s električno pokretanom stražnjom osovinom. Prema načelu strategije zajedničkih dijelova, ovo se koristi u svim varijantama novog eSprintera. Kompaktan i snažan električni motor također je integriran u stražnji modul.

Mercedes-Benz je u novi eSprinter uložio oko 350 milijuna eura. U svaku od tri tvornice u Charlestonu, Düsseldorfu i Ludwigsfeldeu bit će uloženo oko 50 milijuna eura za prilagodbu njihove proizvodnje. Modularni koncept novog eSprintera omogućuje maksimalnu sinergiju u proizvodnji, a time i odgovarajuću isplativost.

Novi Mercedes-Benz eSprinter dosljedno slijedi našu strategiju – biti lider u električnoj mobilnosti s najpoželjnijim kombijima uz postizanje profitabilnog rasta diljem svijeta.” – rekao je Mathias Geisen, voditelj odjela Mercedes-Benz Vans.

Lansiranje novog eSprintera na tržište počet će u SAD-u i Kanadi u drugoj polovici 2023. Vozilo je kombi vozilo s dugim međuosovinskim razmakom i visokim krovom. Opremljen je najvećom dostupnom baterijom, koja ima iskoristivi kapacitet od 113 kilovat sati. Kapacitet teretnog prostora je 14 kubnih metara, a dopuštena ukupna masa vozila je do 4,25 tona.

Električni domet, temeljen na simulaciji uz korištenje WLTP ciklusa, bit će do 400 kilometara. Simulirani domet temeljen na WLTP gradskom ciklusu bit će do 500123 kilometra. Ovi dometi također čine vozilo idealnim za duža putovanja.

U Europi će ova prva varijanta eSprintera biti predstavljena krajem 2023., a postupno će slijediti varijanta šasije s kabinom i druge varijante baterija. Zbog toga je eSprinter privlačan kao osnovno vozilo za brojne nove sektore, kao i za proizvođače konverzija i nadgradnji.

„S novim eSprinterom podižemo segment velikih električnih kombi vozila na novu razinu. Trijada učinkovitosti, dometa i nosivosti uz istodobnu TCO optimizaciju čini novi eSprinter najsvestranijim Mercedes-Benz eKombijem ikada.” dodao je Geisen.

Izvana nevidljivi dodaci, ispod lima puno toga skriva. Ne vide se izvana na modelu Mercedes-Benz eSprinter, ali ako pogledate tehnologiju ugrađenu u ovo vozilo i usluge temeljene na oblaku u digitalnom ekosustavu Mercedes me, postaje jasno: fokus je dosljedno na dodanim vrijednostima za kupce.

Foto: Mercedes-Benz

Električni pogonski sklop (eATS)

Glavne komponente eATS-a u novom eSprinteru predstavljaju dva nova rješenja: učinkoviti motor i inovativna električna stražnja osovina, a oba se po prvi put koriste u baterijskom električnom kombiju iz Mercedes-Benza.

Sinkroni motor s permanentnim magnetom (PSM), koji teži samo oko 130 kilograma, karakterizira posebno visoka učinkovitost i optimizirano upravljanje toplinom. Motor je dostupan u dvije razine snage, s vršnom snagom od 100 ili 150 kilovata, i osigurava okretni moment do 400 Nm.

Stražnja osovina s električnim pogonom, uz klasičnu kombi izvedbu, omogućuje varijante šasije s kabinom. Za kupca to donosi prednosti u pogledu preinaka i nadogradnji, duljina vozila (A2 i A3), maksimalne ukupne težine vozila (do 4,25 tona) i nosivosti prikolice (do 2 tone).

Visokonaponska baterija i punjenje

Kupci novog Mercedes-Benz eSprintera mogu birati između tri različite baterije, ovisno o njihovom individualnom dometu i zahtjevima nosivosti: baterija s iskoristivim kapacitetom od 56, 81 ili 113 kilovat sati. Kemija ćelija litij/željezo fosfat (LFP) omogućuje da varijante baterija budu bez kobalta i nikla, dok aktivno upravljanje toplinom osigurava maksimalnu učinkovitost.

Kao i svi Mercedes-Benz eVan modeli, novi eSprinter može se puniti i izmjeničnom (AC) i istosmjernom (DC) strujom. Ugrađeni punjač, koji pretvara struju u vozilu prilikom punjenja izmjeničnom strujom, na primjer putem Wallbox sustava, ima najveću snagu od 11 kW. Novi eSprinter može se puniti snagom do 115 kW na brzim punionicama.

Za kupce brzo punjenje znači sljedeće: punjenje od 10 do 80 posto punog kapaciteta traje oko 28 minuta za bateriju od 56 kWh i oko 42 minute za bateriju od 113 kWh.

Digitalizacija i infotainment sMBUX sustavom i Mercedes me sučeljem

Novi eSprinter također impresionira u smislu digitalizacije te infotainmenta: dolazi s inovativnim Mercedes-Benz User Experience (MBUX) sustavom s najnovijom generacijom softvera, koji je prije bio poznat samo kupcima Mercedes-Benz osobnih automobila. Brojne značajke i usluge kupcima olakšavaju svakodnevni život s električnim vozilom.

Navigacija s „električnom inteligencijom” osigurava najveću moguću sigurnost planiranja: na primjer, prikazuje trenutačni domet u stvarnom vremenu ovisno o trenutačnoj prometnoj situaciji i topografiji rute. Također izračunava najbolju moguću strategiju punjenja kako biste stigli do odredišta što je brže moguće ili kako biste imali željeno stanje napunjenosti (SoC) na odredištu. Autentifikacija na punionici je jednostavna putem MBUX sustava, uz plaćanje putem Mercedes me usluge. Ostale značajke uključuju poboljšane performanse, opsežne mogućnosti personalizacije i optimizacije glasom kontroliranog pomoćnika sa izrazom „Hej Mercedes”.

Mercedes-Benz Vans strategija elektrifikacije

Mercedes-Benz Vans u svojoj strategiji čvrsto je usidrio svoju vodeću težnju za električnom mobilnošću. S modelom Vito E-CELL, Mercedes-Benz Vans je već 2010. godine bio pionir na tržištu kombija bez lokalnih emisija.

Danas je Mercedes-Benz elektrificirao sve segmente od malog kombija do srednjih i velikih kombija.

Od sredine desetljeća, Mercedes-Benz Vans će implementirati sljedeću fazu svoje strategije elektrifikacije s VAN.EA (MB Vans Electric Architecture) arhitekturom: Od 2025., svi će novi modeli biti potpuno električni.

Na putu prema budućnosti potpuno električne mobilnosti, Mercedes-Benz ima holistički pristup s planom Ambition 2039. Jedan od najvažnijih ciljeva transformacije je CO2 neutralnost u novom voznom parku, koji je čvrsto usidren u održivoj poslovnoj strategiji, dijelom uključujući kompenzacije. U kompaniji Mercedes-Benz AG, ovaj cilj se odražava u planu Ambition 2039 i u “samo električnom” pristupu. Konkretno, ova ambicija znači: do 2039. – jedanaest godina ranije nego što je propisano zakonodavstvom EU – cijela flota novih osobnih automobila i kombija treba postati CO2 neutralna u svim fazama lanca vrijednosti, djelomično uključujući kompenzaciju.

Foto: Mercedes-Benz

 

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj