VAŽAN DIZAJNERSKI FAKTOR

Mercedes-Benz i dizajn naplataka kroz vrijeme, savršen prikaz naprednosti i otmjenosti

Foto: Mercedes-Benz

Kotači određuju karakter vozila i utječu na cjelokupni dojam. Donosimo kratko putovanje kroz vrijeme i povijest Mercedes-Benz naplataka…

Kao što prekrasan par elegantnih cipela upotpunjuje svaki outfit, kotači automobila su ono što definira automobil. Uz savršenu ravnotežu između funkcionalnosti i dizajna, oni oplemenjuju i definiraju karakter svakog automobila. Konkretno, u ovom prikazu i vožnji kroz vrijeme uz Mercedes-Benz modele dovode ga do vizualnog savršenstva.

Od bezvremenskih klasika i ikona stila kao što je “barokni kotač” legendarnog Mercedes‑Benza C 111 iz 1969. do modernih aero kotača sa skulpturalnim izgledom, naplatci su često izraz duha vremena i utječu na umjetnost, kulturu i dizajn.

Danas kupci mogu birati između široke ponude kotača. U skladu s tradicijom, mnogi dizajni slijede sveobuhvatne Mercedes-Benz teme. Jedan primjer je ravni dizajn, koji se u različitim oblicima može naći na automobilima njemačke marke, ali i modelima iz Mercedes-AMG i Mercedes-Maybach postave. Kotači s križnim kracima u različitim konfiguracijama jednako su dio asortimana kao i filigranski modeli s više krakova.

Foto: Mercedes-Benz

Izumitelj automobila također je bio ispred svog vremena kada je riječ o izboru kotača. Carl Benz izgradio je svoj patentirani automobil 1886. godine na kotačima s žbicama od fine metalne žice. Oni su se kao takvi zadržali mnogo desetljeća poslije.

Puno godina poslije, legendarni 300 SL “Gullwing” Coupé nije se vozio na kotačima od čistog čeličnog lima. Bio je to prvi model Mercedes-Benza s kompozitnim kotačima. Disk kotača bio je izrađen od čelika, a rub od aluminija.

Foto: Mercedes-Benz

U 1980-ima Mercedes‑Benz je razvio minimalističke aluminijske naplatke s 15 i osam rupa. Njihov dizajn usvojio je jasan dizajnerski jezik s glatkim izgledom. Kotači pune površine korišteni su u svim serijama modela, uključujući 190 E 2.3‑16, najdinamičniji Mercedes‑Benz u to vrijeme.

Od 1990-ih nadalje pojavila se nova raznolikost dizajna kotača. Apsolutni vrhunac iz tog razdoblja je ‘EVO II’ kotač na limuzini visokih performansi 190 E 2.5‑16. I danas uživa kultni status jer je došao izravno iz motosporta i zamijenio prethodne male legure s više rupa. Dizajn se temelji na zvijezdi sa šest moćnih krakova. Otvori za zrak za hlađenje omogućuju pogled na veliki kočioni sustav. Forma i funkcija ovdje su spojeni do savršenstva.

Trenutni aerodinamički vrhunac je 20-inčni kotač za EQS SUV. Sa zvjezdastim aerodinamičnim pokrovom od plastike, savršeno je usklađen s bokovima guma za SUV vozila, koje su također aerodinamički optimizirane. Ovaj je kotač dobar primjer uspješne interakcije između funkcije i izgleda. I jasno, odlično se uklapa u ovo novo doba elektrifikacije…

Foto: Hrvoje Grguljaš

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo