OBLJETNICA

Mercedes-Benz slavi 40 godina kamperski Marco Polo izvedbi

Foto: Mercedes-Benz

Prije 40 godina, venecijanski istraživač posudio je ime Mercedes‑Benz kampera…

Prvi Mercedes-Benz Marco Polo proslavio je svoju premijeru 1984., u to vrijeme baziran na “Bremer Transporteru”. Od tada je Marco Polo mnogim putnicima pružio sjajne uspomene s putovanja – od Europe do Azije. Također je evoluirao – u smislu funkcionalnosti, udobnosti i stila. A njegova budućnost? Bit će elektrizirana!

U 1980-ima, prvi Marco Polo bio je jedan od kompaktnih kampera koji su definirali segment. Njegove karakteristične značajke: zdepasti poklopac motora, bahama bež boja i bež-smeđa unutrašnjost, koja se u to vrijeme smatrala “must-haveom” za probirljive kampere. Kako se osnovno vozilo T1 isprva proizvodilo u Bremenu, dobilo je nadimak “Bremer Transporter”. S visinom od 2,97 metara, prvi Marco Polo bio je impozantan prizor. Facelifting je uslijedio 1988. godine.

Foto: Mercedes-Benz

Osnovni životni koncept Marca Pola ostao je nepromijenjen od prve generacije. I dalje uključuje krovni krevet, kombinaciju klupe/katege na kat straga, okretna sjedala za vozača i suvozača, čajnu kuhinju sa sudoperom, štednjakom i hladnjakom, kao i module ormara i ladica.

1996. smanjenje visine na manje od dva metra i uvođenje skočnog krova učinilo je drugu generaciju Marco Pola – temeljenu na kombiju Vito – mnogo prikladnijom za garaže. U isto vrijeme, unutrašnjost je postala znatno funkcionalnija: kombinacija sjedalo/ležaj u stražnjem dijelu bila je postavljena na sustav tračnica i mogla se pomicati. Ormari su opremljeni praktičnim roletama. Stol se mogao spremiti u oblogu kliznih vrata, a bio je jasan pristup stražnjoj strani zahvaljujući nožnoj parkirnoj kočnici. Facelifting je uslijedio 1999. godine.

Godine 2003. treća generacija Marco Pola, temeljena na Vianu, dodatno je napredovala u pogledu funkcionalnosti i ponovno postavila nove standarde u segmentu kampera. Električno upravljani krov na podizanje, udoban krovni krevet s točkasto elastičnim opružnim elementima – nagrađen pečatom odobrenja “Aktion Gesunder Rücken” za dizajn prilagođen leđima – i klupa s električnim sklopivim naslonima, kao i zračni jastuci u podupirači sjedala za bolju bočnu potporu samo su neka od brojnih poboljšanja. Facelifting je uslijedio 2010. godine.

Od 2015. Marco Polo predstavljen je u sadašnjem obliku temeljen na V-klasi. Četvrta generacija Marco Pola, temeljena na V-klasi MPV, postavila je nove standarde u pogledu estetike i udobnosti. Interijer je pretvoren u ekskluzivni salon, od kokpita do dnevnog boravka. Naglasci su također uključivali i još uvijek uključuju podove u izgledu jahte, atmosfersku LED unutarnju rasvjetu – uključujući opcijsku ambijentalnu rasvjetu – i širok izbor visokokvalitetnih ukrasnih elemenata i presvlaka. Od faceliftinga 2019. i naknadnih ažuriranja, Marco Polo također nudi još više tehnologije, uključujući inovativni MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimedijski sustav i naprednu MBAC (Mercedes-Benz Advanced Control) upravljačku jedinicu kampera, koja transformira vozilo u pametni dom za putnike i digitalne nomade.

Foto: Mercedes-Benz

Nova V-klasa Marco Polo, koja je predstavljena u ljeto 2023. i koja će ove godine proslaviti svoje lansiranje na tržište, nastavlja ovaj razvoj. Između ostalog, impresionira još kvalitetnijim izgledom i osjećajem u eksterijeru i kokpitu, kao i poboljšanim MBUX i MBAC, koji sada nude nove funkcije kao što je pametno upravljanje AIRMATIC kontrolom razine u kamper načinu rada. Novi model stoga omogućuje glamping iskustvo bez premca…

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo