Ako želite SUV koji vozi poput dinamičnog kompakta, ovo je takav, s turbobenzinskih 163 KS oduševljava performansama (10,3 s, 205 km/h), sportskim ležanjem i potrošnjom od osam litara. Stoji ‘okruglo’ 200.000 kn, vrijedi!
Mitsubishi je jedan od doajena terenaca i SUV-ova, može to zahvaliti velikom uspjehu kultnog Pajera, a to su nastavili Outlander i ASX, na koji su bili uzor Peugeotovim i Citroënovim ‘blizancima’ te su zaslužni za tržišni uspjeh PSA-ovog crossoverskog programa. Posljednji u nizu, Eclipse Cross, je zanimljiv jer donosi izvedbu crossovera sportskiju mogućnosti. Dužinom 4405, širinom 1805 i visinom 1685 mm smjestio se između ASX-a i Outlandera. Najavili smo ga krajem 2017. i već je tada bilo jasno da, takav trendovski auto dolazi na ‘plodno tlo’. Šteta što naše tržište ne prepoznaje vrhunsku izvedbu i kvalitetu japanske marke te su, usprkos razmjerno povoljnim cijenama tržišni udjeli maleni. To se odnosi i na kompaktni crossover Eclipse Cross – naši ga kupci vole manje nego što zaslužuje. O ukusima se ne raspravlja, netko ne voli ‘istočnjački stil’, ali dinamičan i zanimljiv stil, koji pokazuje, razmjerno, izvrsnu aerodinamiku (0,30), s visokim bokovima i coupeovskom siluetom, osvježenje je na tržištu. Testni model, s trećim po redu paketom opreme Intense, oslonjen je na privlačne 18-colne aluminijske felge s gumama 225/55, a 18 cm udaljenosti podnice od podloge dobra je kombinacija za dinamičnost na asfaltu, a i terenske izlete.Japanska je marka poznata po visokom udjelu čelika ultravisoke (UHTS) i visoke (HTS) čvrstoće, a što je masa, usprkos toga, tonu i pokazuje izvrstan rezultat na Euro NCAP testu. Nije bitno samo pet zvjezdica, nego 97 posto zaštite za vozača i odrasle putnike. Konačno, stigle su pozitivne promjene u unutrašnjosti, po čemu je Mitsubishi dugo zaostajao. Ergonomija je konačno tip-top. Sjedi se blago povišeno, a osjećaj proporcija, dobre prostranosti i rasporeda komandi, uz zaslon osjetljiv na dodir, pruža ugodniju vožnju. Coupeovska silueta lijepo se uklopila u formu kompaktnog SUV-a, koji izvrsnom aerodinamikom (0,30) omogućava visok ritam na autocesti, a udaljenost podnice od podloge od 18 cm omogućava i uvjerljiva terenska svojstvaPoložaj volana je bolji nego u ASX-u, postao je i osjećajniji, a ručni, precizan i brz 6-stupanjski mjenjač (tradicionalna Mitsubishijeva vrlina) omogućava brzo šaltanje i dobro je usklađen s novim turbobenzincem 1.5 s direktnih ubrizgavanjem.Dobro izbalansiran i žustar od niskih okretaja, iz 1499 cm razvija 163 KS pri 5500/min, a uvjerljive performanse temelje se na okretnom momentu, koji maksimalnih 250 Nm otpušta od 1800 do 4500 min.Testirali smo verziji s ručnim mjenjačem i (samo) prednjim pogonom, što je i dobra mjera za sve uvjere. Eclipse Cross spontano i dinamično ubrzava, pogotovo ako se 1.5 T-MIVEC, koji se netipično za turbo motor rado vrti, šalta blizu 6000/nin. Izmjerili smo ubrzanje do stotke 10,1 s, dvije desetinke sekunde brže od deklariranog, što omogućava poletnost u gradu, a na otvorenoj, zavojitoj cesti dolazi do izražaja sinergija izvrsnog podvozja (za mjerila SUV-a/crossovera) i uvjerljivog pogonskog sklopa. Premda i konkurenti puno ulažu u crossoversku dinamiku vožnje, ovaj model najbolje ‘pegla zavoje’, dakle najsportskiji je među konkurentima slične snage i gabarita. Podvozju pomaže motor koji ima priličnu rezervu za ‘izvlačenje iz zavoja’, a sigurnost i vozna svojstva naglašavaju snažne kočnice.Kombinacija snažnog, ‘zdravog’ turbobenzinca i izvrsne aerodinamike itekako se dobro osjećaju na autocesti gdje Eclipse Cross ima dovoljno žestine za pretjecajnu traku. Sve to naglašava vožnju u ‘visokom ritmu’ uz korektan komfor sprijeda i straga i dobro prigušenje buke i vibracija. Unutrašnjost je pregledna i funkcionalna, sjedala su ugodno profilirana, komfor u prosjeku klase, a dodirni zaslon ‘logičan’. Užitak vožnje pojačava precizan i ‘brz’ šaltung i dobro postavljen, osjećajan volanPo tome se također osjeća napredak u usporedbi s ASX-om. Sviđa nam se konačno vidljive promjene u unutrašnjosti, posebno je lijepo upao u ovu priču zaslon osjetljiv na dodir. Kolosalni napredak u tehnologiji automatiziranih prijenosnika snage posebice je vidljiv po novoj generaciji CVT-a (kontinuiranog automatskog mjenjača), koji su donedavno ‘ubijali’ performanse, posebice ubrzanja i osjetno povećavali potrošnju. A CVT, koji se ugrađuje u Eclipse Cross s prednjim pogonom ubrzanje do stotke skraćuje s 10,3 na 9,3 s, brzinu smanjuje s 205 na 200 km/h, a prosječnu potrošnju povisuje sa 6,6 na 6,7 litara. Kapa dolje! Problem je što se ta verzija, najpopularnija na njemačkom tržištu ne uvozi u Hrvatsku, pa je CVT dostupan samo uz pogon 4×4 i najbolji paket opreme pa cijenu povisuje na 235.900 kn, što, razmjerno nije puno, ali je većini naših kupaca – puno.Testni model, za ‘okruglo’ 200.000 kn pruža temperament, sigurnost, užitak upravljanja dovoljan komfor, uz prosječnu potrošnju od osam litara. Na testu smo prosječno trošili 8,3 litra, ali uz normalnu vožnju, bez ‘cijeđenja okretaja’, što, objektivno nije potrebno, može računati s oko sedam i pol, ako se štedi i s manje od sedam. Dobro je što su fina ubrzanja moguća i uz šaltanje pri 3500 do 4000/min, kad se postiže dobar kompromis performansi i razmjerne štedljivosti. Dizelaš? Nema ga u ponudi, i, objektivno to je kana, pogotovo što se Mitsubishijev 1.8 DI-D dokazao, razmjerno, izvrsnim performansama i niskom potrošnjom. Ali, ovaj je turbobenzinac ‘pogođen’ i zaokružuje sliku dobro opremljenog (trećeg od četiri paketa) kompaktnog SUV-a, koji se vozi poput dinamičnoj kompakta, a uzdignutom je podnicom dobro prilagođen gradskom okruženju i ima dobre adute i za terensku vožnju. Nije nam nedostajao pogon 4×4, pogotovo što bez su bez njega performanse nešto bolje, potrošnja goriva se smanjuje oko pola litre na 100 km, a i cijena ne ‘leti u nebo’Turbobenzinac 1.5 s direktnim ubrizgavanjem uvjerljivo ‘grize’ od niskih okretaja i snagu ravnomjerno otpušta od 1200 do blizu 6000/min. Omogućava uvjerljive performanse i bez čestog šaltanja, a prosječni vozači mogu računati s potrošnjom od sedam do osam litaraPOGONMotor: turbobenzinski, DOHC, 16 ventila, blok od alu lijeva, direktno ubrizgavanjeUgradnja: sprijeda poprečnoObujam: 1499 ccmProvrt x hod: 75 x 84,8 mmKompresija: 10:1Snaga: 163 KS (120 kW) pri 6000/minMoment: 250 Nm pri 1800-4500/minMjenjač: ručni 6-stupanjsekiPogon: prednjiStart/stop: daKAROSERIJAIzvedba: kompaktni crossover/SUV, C-segm., 5VGabariti: 4405 x 1805 x 1685 mmMeđuosni razmak: 2670 mmCd: 0,30Krug okretanja: 10,6 mMasa/nosivost: 1507/543 kgPrtljažnik: 378/1159 lSpremnik: 55 lEuroNCAP: 5 zvjezdicaPODVOZJEOvjes: MacPherson/MultikinkKočnice: samov. diskovi 298 mm / 272 mmRučna: električnaNaplaci: aluminijskiGume: 225/55 R18PERFORMANSEBrzina: 205 km/h0-100 km/h: 10,3 sPotrošnja (EU): 8,2/5,7/6,6 l/100 kmNa testu: 8,2 l/100 kmCO2: 151 g/kmCIJENATestni model: 200.900 knOsnovni benzinski model: 1.5 T-MIVEC Inform (163 KS) – 169.990 knOsnovni dizelski model: dizelaša nema u ponudiVRLINE I MANE+ aerodinamika i oprema+ performanse i potrošnja+ stabilnost i dinamičnost- nema dizelaša u ponudi- CVT nije dostupan s prednjim pogonom