Mitsubishi Pajero? Za one koji ne znaju cijeniti brand Mitsubishi, evo najvažnijeg. Jedan od najpoznatijih japanskih koncerna, koji se, osim izradom automobila i zrakoplova…
…bavi i proizvodnjom čelika, bankarstvom, osiguranjem, proizvodnjom stakla, papira, pa čak i – piva, utemeljen je 1870. Ime u prijevodu znači ‘tri dijamanta’. Mitsubishi A6M Zero bio je najbolji mornarički zrakoplov početkom II. svjetskog rata, a Mitsubishi Pajero uvjerljivo je najuspješniji terenac u povijesti.
Od 1985. osvojio je čak 12 titula najprestižnijega Rallyja Dakar. Dovoljno? Znate li zašto nije nikako uputno kupiti rabljeni Smart prve generacije? Zato što Mercedes-Benzov 3-cilindarski turbobenzinac od 798 ccm i 50 KS teško izdrži više od 80.000 km. Smart druge generacije je OK, jer njegov 3-cilindarski benzinac od 999 ccm isporučuje – Mitsubishi.
Mitsubishi Pajero je klasičan terenac kultnog statusa, a jačih referenci od njegovih – nema. Model prve generacije na tržište je stigao 1981. i izdržao do 1991., kad je predstavljen model druge generacije. Turbodizelsku verziju 2.8 TD dobiva 1984., a 1996. dolazi posebna, skraćena verzija Sport. U model 3.5 V6 GDI 1997. je ugrađen prvi benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem, u jednom terencu.
Čvrsta struktura s masivnim nosećim podokvirom u predviđena je za najveća opterećenja Japanska proizvodnja jamac je dugovječnosti. Treba samo na 130.000 km izmijeniti fazni lanac. Mitsubishi Pajero treće generacije, u standardnoj verziji Pajero, i skraćenoj Pajero Sport, predstavljen je 1999. Uz blagi redizajn napravljen 2004. izdržao je na tržištu do kraja 2006..
Donedavno aktualni model četvrte generacije počeo se prodavati početkom 2007. i izdržao je 14,5 godina, donedavno. Benzinac 3.8 V6 s 250 KS, koji je ‘zakon’ na američkom tržištu, na naše praktički nije ni stigao, a gotovo svi primjerci kod nas opremljeni su masivnim 4-cilindrašem 3.2 DI-D, provrta 98,5 i hoda 105 mm.
Dizelaši by Mitsubishi poznati po pouzdanosti i izdržljivosti, što se poznaje po mirnom radu u leru, uvjerljivom otpuštanju snage bez čađenja iz ispuha i zanemarivoj potrošnji ulja. Opremljen je ručnim mjenjačem s pet stupnjeva, kod kojeg, uključujući i spojku (ako se vozi normalno), ne treba očekivati nikakve zahvate cijelog vijeka auta.
Kokpit je izrađen od izdržljivih materijala, a komande su zadržale preciznost. Kožna su sjedala omekšala i blago su deformirana, ali su zadržala osnovni oblik Mitsubishi Pajero je opremljen izvrsnim integralnim pogonom, koji u normalnoj vožnji pokreće samo stražnje kotače (time se smanjuje potrošnja i trošenje guma), s mogućnošću blokiranja srednjeg i stražnjeg pogona.
Za razliku od konkurenata, straga nema kruti most, nego neovisan multilink, koji mu poboljšava ležanje na cesti i terenu. Najvažnije je vrlo kvalitetna izvedba. Stoga se problema može imati samo ako se kupi primjerak kojeg je vlasnik ‘uništavao’ i loše održavao.
Robusna i solidna izvedba prepoznaje se po masi od blizu 2,2 tone. Limarija je izvrsno zaštićena od korozije te je cijela karoserija u besprijekornom stanju. Sve obećava dugi vijek. Prijenos 4×4 je bez ikakvih znakova zamora, što je zasluga čvrstog nosećeg okvira i predimenzioniranog mehanizama s tri diferencijala.
Dobro stanje podvozja vidi se po pravilno istrošenim gumama, zglobovima bez zazora i kardanskim vratilima bez vibracija. Jedan od rijetkih problema s prvim serijama je začađenjem ventila za povrat ispušnih plinova. Problemi su nestali uvođenjem goriva bez sumpora Zbog velike mase kočni su diskovi, pogotovo prednji, izloženi trošenju.
Jedanput se mogu tokariti, a potom ih treba mijenjati. Mitsubishi Pajero nerijetko odvrti više od 400.000 km. Kad kupujete rabljeni model obvezno pregledajte stanje prtljažnika, jer pokazuje puno toga.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbodizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda uzdužno, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila u glavi (lanac), podešavanje faze ventila Obujam: 3200 ccm
Provrt x hod: 98,5 x 105 mm
Snaga: 118 kW/160 KS pri 3800/min
Okretni moment: 381 Nm pri 2000/min
Pogon: na stražnje kotače, uključiv 4×4
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva, automatski s pet stupnjeva uz doplatu
Ovjes: sprijeda neovisan, s dvostrukim poprečnim trokutastim ramenima, MacPhersonove opružne noge, stabilizator: straga neovisan, s uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 330 mm, straga puni diskovi 330 mm, ABS+EBV
Gume: 265/65 R 17
Karoserija: klasičan terenac, 5 vrata, 5/7 sjedala
Dimenzije: 490 x 187,5 x 190 cm
Osovinski razmak: 278 cm
Prtljažnik: 215/1760 l
Masa/nosivost: 2170/550 kg
Spremnik goriva: 69 l
Najveća brzina: 177 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,7 s
Potrošnja: grad 8,0 / otvoreno 9,3 / kombinirano 11,5 l/100 km
Realna potrošnja: 9 – 11 l/100 km
Cijene originalnih dijelova
4 gume 265/65 R 17: od 5468 kn
Električni podizač prednjeg stakala: 1440 kn
2 prednja diska: 2771 kn
Prednje disk pločice: 1053 kn
Uložak brizgaljke (diz.): 14.197 kn
Turbopunjač (diz.): 42.636 kn
Mjerač protoka zraka (diz.): 8269 kn
Vjetrobransko staklo: 4307 kn
Prednji branik: 5310 kn
Prednji blatobran: 5717 kn
Prednji far (komplet): 4635 kn