Najkomforniji model A-segmenta nije ljepotan, i to mu je jedina mana, s 80 KS ima vrlo dobre performanse (180 km/h, 11,6 s), a troši 5 do 6 litara. Uz bogatu opremu i, za svoju klasu, bogat infotainment cijena od 83.900 kn nije pretjerana
Znate li zašto nije dobro kupiti rabljenog Smarta prve generacije (1998. – 2006.)? Jer njegov turbobenzinac obujma 599 ccm teško ‘u komadu’ može prijeći 100.000 km. Zbog toga je Smart druge generacije dobio Mitsubishijev 3-cilindraš od 999 ccm. I svi koji ga imaju vrlo su zadovoljni.Takav, jednakog obujma, ali kvadratne umjesto dugohodne koncepcije, ugrađen je u japanski adut A-segmenta na našem tržištu, koji je predstavljen 2013., a nabavno temeljito redizajniran.
Mitsubishi Space Star je na terenu gdje su Aygo, C1, 108, Twingo, Picanto, i10, up! i Citigo. Blago povišeni mališan, dugačak 3795, širok 1665 i visok 1505 mm, proizvodi se u Tajlandu. Gabaritima je između A i B segmenta (gradske i niže klase), što se, osim po gabaritima, zaključuje i po međuosnom razmaku od 245 cm i masi od 845 kg. S obzirom na te dvije vrijednosti nudi neočekivano puno.Space Star, kako mu ime sugerira, rekorder je prostranosti. Kao niti jedan drugi model A-segmenta pruža dovoljno mjesta za pet osoba. Sjedi se ugodno povišeno, sjedala jesu malo tvrda, ali dobro oblikovana. Osim komfora, povoljan je dojam ostavila i kvaliteta izrade, nije to premium, ali je za A-segment sve tip-top.
Atraktivne 15-colne alu felge i stražnji spojler pokazuju da riječ o razmjerno moćnom mališanu.
Ovjes je pomalo tvrd, radi bolje stabilnosti, ali ipak ne pogoršava udobnostMitsubishi je poznat po prvoklasnoj kvaliteti, a takvu reputaciju ima i njegova tajlandska tvrtka. To smo prvo zaključili na testnom modelu 1.2 Inform Plus, najskupljem u ponudi, snage 80 KS iz obujma 1193 ccm, kojemu alu naplaci i šminkerska oprema cijenu podižu na 89.900 kn. Nije malo, ali s obzirom na sve što pruža, zasigurno nije puno.
Osnovni model 1.0 Invite, kojem ništa ne fali, dostupan je za 73.500 kn. Taj model ima 999 cm (uz isti provrt od 75 mm hod mu je smanjen s 90 na 75,4 mm). No i to je dovoljno za vrlo dobre performanse (172 km/h, 13,6 s). To je više nego dovoljno i stoga je ta opcija i najisplativija (premda većina kupaca, trendovski, želi 1.2 s 80 KS).
Maleni benzinac s dva bregasta vratila i 12 ventila (razvod lancem) razvija uvjerljivih 80 KS pri 6000/min. S obzirom na 3-cilindarsku izvedbu dobro je prigušen i uravnotežen. Već nakon trećeg šaltanja shvatili smo da su japanski stručnjaci, radi što niže potrošnje, žrtvovali dio temperamenta. Stupnjevi su predugački, što potvrđuje da se u drugom stupnju postiže 95 km/h, a trećem blizu 130. Nepotrebno! Ali ipak, dokazuje svoj temperament. Motor se rado vrti do 6600/min, kad se uključuje blokada. Premda se (pre)dugačkim prijenosom smanjuje i buka, vrlo dobar temperament (11,6 s do stotke) mogao bi biti i bolji. Pogotovo što je ‘downsizing’, uz najveći udio čelika visoke čvrstoće među svim modelima A-segmenta osigurava mu razmjerno malu masu (860 kg). Zvuči paradoksalno, živahan je i poletan, a osjeća se da bi s kraćim mjenjačem mogao biti još žešći. Ali, zato je ugodan i na autocesti. Među svim modelima A-segmenta, ovaj model je jedan od boljih na autocesti. Bez problema drži visok ritam, a ima daha i na pretjecajnoj traci.
Stabilnost, uz kruto i kompaktno podvozje, također je OK te se bez problema može voziti u visokom ritmu. Kočnice su vrlo dobre, a bubnjevi straga za auto A-segmenta prava su mjera. Niska potrošnja je jak adut. Na testu smo prosječno trošili 5,4 litre, a u normalnoj je vožnji i u gradu potrošnju moguće lako spustiti ispod pet. Zbog toga je ovo zanimljiv izbor među brojnim konkurentima u A-segmentu. I šteta, što mu je pozicija na tržištu lošija nego što mu omogućavaju vrline koje smo upoznali na testu. Zanimljiv i isplativ mali auto!
Najbogatiji paket opreme uključuje najviše što se može očekivati od modela A-segmenta, s atraktivnom kombinacijom boja, upravljač je osjećajan i precizan, a mjenjač se ugodno šalta
POGON
Motor: benzinski, redni, 3-cilindarski, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od aluminijskog lijeva, DOHC, 12V, lanac/VVT
Obujam: 1193 ccm
Provrt x hod: 75 x 90 mm
Snaga: 59 kW (80 KS) pri 6000/min
Moment: 106 Nm pri 4000/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: hatchback, A/B-segmenta, 5 vrata, 4 sjedala
Gabariti: 3795 x 1665 x 1505 mmOsovinski razmak: 245 cm
Cd: 0,31
Krug okretanja: 9,2 m
Masa/nosivost: 960/480 kg
Prtljažnik: 209 – 912 l
Spremnik goriva: 35 l
EuroNCAP: 4 zvjezdice
PODVOZJE
Ovjes: sprijeda neovisan, MacPherson, straga polukrut
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 247 mm, straga bubnjevi, ABS/EBD/ESP
Naplaci: aluminijskiGume: 175/55 R 15
PERFORMANSE
Najveća brzina: 180 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,6 s
Potrošnja: grad 5,1 / otvoreno 3,9 / kombinirano 4,3 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,0 l/100 km
Emisija CO2: 107 g/km
CIJENA
Cijena: 83.900 kn
Osnovni model: 73.500 kn – 1.0 Entry (71 KS)
S automatskim mjenjačem (CVT): 95.900 kn – 1.2 CVT Invite (80 KS)
VRLINE I MANE
+ prostranost i prema
+ dobre performanse
+ niska potrošnja+ kvaliteta izrade
– predug završni prijenos