Prva Renaultova limuzina srednje klase, prethodnik slavnog modela 16, s udobnom i prostranom karoserijom, startala je s nejakim 4-cilindrašem 2.0 snage 57 KS, kojim je jedva mogao potegnuti 124 km/h…
Na salonu u Parizu, u Palais de Chaillot, na današnji dan prije 69 godina, predstavljen je Renault Fregate.
Francuska limuzina klasične koncepcije, ‘poštenih’ gabarita 4700 x 1720 x 1540 mm i mjeđuosnog razmaka 1700 mm. Zamijenio je predratni model Vivastelia.
Premda komforan i udoban, za ukupnu masu od 1268 kg 4-cilindraš OHV koncepcije i obujma 1997 ccm pri 4000/min je razvijao slabašnih 57 KS, uz najveći okretni moment od 131 Nm pri 2300/min.
Koncepcija je bila klasična, motor uzdužno sprijeda, pogon straga, a ovjes sa stražnjik krutim mostom i lisnatim oprugama.
Preko ručnog 4-stupanjskog mjenjača do stotke je ubrzavao za 31 sekundu i postizao 124 km/h. Bilo je to razočaravajuće za luksuznu limuzinu toga doba, kako su je predstavili, pokazao se tromim i sporim, a trošio 15 litara u prosjeku.
Prvi modeli isporučeni su tek u studenom 1951. Montažni pogon u Flinsu u kojem je bio sastavljen automobil, a koji je preimenovan po Pierreu Lefaucheuxu, svečano je otvoren u listopadu 1952.
Proizvodnja je krenula sporije od očekivanja, jer je u 1953. isporučeno tek 25.000, dok je Citroëna 11 Normale, po predratnoj tehnologiji prodani ča 35.000.
Do 1953. godine automobil je markiran jednostavno kao Frégate, ali nomenklatura je postala kompliciranija na Salonu automobila u Parizu u listopadu 1952., a od početka 1953. Frégate je bio dostupan u razinama opreme Frégate Affaires i Frégate Amiral, za 799.300 franaka i 899.000 franaka.
Pritužbe na nedostatak snage Renault je riješio 1956. kad je uveden motor Etendard motor od 2141 ccm, koji je razvijao 77 KS. To mu je omogućilo brzinu od 130 km/h uz ubrzanje do 100 km/h za 26 sekunde, što je tada bilo OK.
Godine 1957. uveden je trostupanjski poluautomatski mjenjač Transfluide a povećanja stupnja kompresije sa 7,0: 1 do 7,5: 1 snaga je povećana na 81 KS.
Do 16. travnja 1960. kad je proizveden posljednji Fregate, ukupna se naklada popela na 163.386.
U međuvremenu, do 1965., kad je predstavljen suvremeni nasljednik Renault 16, francuska je tvrtka u suradnji s American Motor Corporation (AMC) počeo prodavati Rambler Renault, europeiziranu verziju modela Rambler Classic Six.