Nissan ide “all-in” na električna vozila, a vrijeme će pokazati koliko im se isplatila ova hrabrost…
Toyota, Mazda i Subaru nedavno su objavili da udružuju snage u razvoju motora s unutarnjim izgaranjem sljedeće generacije. Međutim, jedan drugi japanski proizvođač automobila zauzeo je radikalno drugačiji pristup odlučivši potpuno prestati ulagati u benzinsku i dizelsku “infrastrukturu”. Nissan kaže da je potrošio sve resurse kada su konvencionalni motori u pitanju.
Australski časopis Drive razgovarao je s višim potpredsjednikom tvrtke i glavnim direktorom za planiranje za regiju Afrike, Bliskog istoka, Indije, Europe i Oceanije (AMIEO) o tome što je pred nama. Francois Bailly je upitan namjerava li Nissan razvijati nove motore s unutarnjim izgaranjem. Njegov odgovor je bio prilično kratak: “Naša budućnost su električna vozila. Ne ulažemo u novi pogonski konvencionalni sklop, to je sigurno.”
Spomenuo je da će se prijelaz s automobila s konvencionalnim pogonom na potpuno električne modele izvršiti pomoću Nissan tehnologije e-Power. To je nekonvencionalna hibridna postavka gdje motor s unutarnjim izgaranjem djeluje kao generator za punjenje baterije. Ne pokreće kotače, pa je sličan Mazdinom rotacijskom u crossoveru MX-30 i postavu s dva rotora u konceptu Iconic SP.
Kako bi maksimalno povećao uštedu goriva u ovim hibridnim automobilima, Nissan želi povećati toplinsku učinkovitost motora s unutarnjim izgaranjem na impresivnih 50 posto. Na tehnologiji se radi nekoliko godina, a početkom 2021. objavljeno je da je prototip e-Powera postigao prekretnicu tijekom testiranja. Vrijedno je napomenuti da je Toyotina linija Dynamic Force motora s tri, četiri i šest cilindara već premašila 40 posto.
Isto tako vrijedi istaknuti tranzicijski plan japanske marke. Zato što Nissan više ne ulaže novac u potpuno nove motore, to ne znači da će se prebacivanje na ponudu samo za EV dogoditi preko noći. Bailley je istaknuo da su propisi o emisijama i dalje ublaženi u nekim dijelovima svijeta, poput Afrike gdje su Euro 2 automobili još uvijek legalni. Proizvođač automobila uskladit će svoj portfelj s regionalnim zahtjevima. Trenutačni motori vjerojatno će biti ažurirani kako bi zadovoljili strože propise.
A što drugi sunarodnjaci rade, Japanci? Toyota, Mazda i Subaru vjeruju da se motor s unutarnjim izgaranjem može spasiti. Najveći svjetski proizvođač automobila (Toyota) radi na tri 4-cilindrična motora, dok je Zoom-Zoom marka uspostavila poseban rotacijski tim. Što se marke Subaru tiče, on priprema novu hibridnu postavu temeljenu na svom prepoznatljivom boxer motoru. Honda želi ići isključivo na električnu energiju na svim glavnim tržištima već 2040.!