Neispravna elektronika ili mehanika za podešavanje zakretnih krilaca turbopunjača, mjerač protoka zraka, pohabanost cilindara/karika…
Variranje brzine vrtnje turbodizelskog motora u leru često je posljedica oscilacija tlaka prednabijanja turbopunjača.
Uzrok može biti u neispravnoj elektronici za podešavanje tlaka prednabijanja, odnosno neispravnoj mehanici za podešavanje kuta zakretnih lopatica statora turbine.
Krilca su se vjerojatno blokirala u položaju za veliku brzinu vrtnje, pa kod malih okretaja motoru pada snaga. U suprotnom bi motor dobro radio na niskim okretajima, a na visokim bi gubio snagu.
Uzrok može biti i u neispravnom mjeraču protoka zraka, a kao i u svim sličnim slučajevima treba izmjeriti tlakove kompresije, kako bi se utvrdilo opće stanje motora, odnosno stupanj istrošenosti.
Ovakvi se simptomi javljaju u slučaju znatnijeg istrošenja jednog ili dva cilindra, na različiti tlakovi u cilindrima dovode do različitog punjenja motora zrakom, što stvara promjene u omjerima goriva i zraka po cilindrima i neravnomjernost rada motora.