2022. godina je jubilarna za Opel, proizvođač koji već 160 godina gradi svoju priču u mobilnosti, a Corsa je definitivno model koji je obilježio uz Astru dobar dio proteklih desetljeća…
Opel Corsa, jedan od najvećih bestselera marke slavi svoj 40. rođendan. Opel Corsa je revolucionirala klasu malih automobila svojom premijerom 1982. godine i sada je u svojoj šestoj generaciji, traženija nego ikad. Na svim područjima je prilično zastupljena. Sadašnja Corsa je prošle godine bila najpopularniji mali automobil u Njemačkoj i najprodavaniji automobil u Velikoj Britaniji. Opel Corsa-e s električnim pogonom na baterije osvojio je “Zlatni volan 2020.”, te već sada čini oko četvrtinu ukupne prodaje Corse i uspješno je reli vozilo u motosportu s nultom emisijom štetnih plinova.
Ali da biste u potpunosti razumjeli popularnost Corse od njenog debija 1982., prvo morate pogledati još jedan uspješan model ove marke, a to je– Opel Kadett. U početku mali automobil dug oko 3,80 metara, zamišljen i napravljen da mobilizira široke slojeve društva u vrijeme kada je vožnja automobila još uvijek bila pravi luksuz. Tijekom desetljeća povećavali su se zahtjevi sve komotnijih kupaca. U drugoj polovici 20. stoljeća Kadett je povećao veličinu i performanse te se, verziju po verziju, oprostio od malog automobila u smjeru kompaktne klase. Što je otvorilo prazninu ispod klasičnog početnog modela tvrtke Rüsselsheim.
Dakle, bilo je krajnje vrijeme za novi, pravi mali automobil – vrijeme za Corsu. Novi “mali” prvi je put sišao s montažne trake u jesen 1982. godine u tvornici automobila u Zaragozi, koja je također bila novoizgrađena, te se od početka razvila u uspješan model za Opel. Do danas – 40 godina nakon lansiranja – tvornicu je napustilo više od 14 milijuna jedinica, od kojih je većina proizvedena u Zaragozi i Eisenachu.
Opel Corsa – priča o uspjehu u šest činova
Prvi čin: Opel Corsa A 1982-1993
Opel Corsa A debitira sa samo 3,62 metra duljine, rekordnim koeficijentom otpora od 0,36 i drskim lukovima kotača u stilu reli automobila. Glavni dizajner Erhard Schnell bio je zadužen za dizajn ovog mališana.
Vrhunac je bila Corsa GSi s dojmljivih, za tu klasu, 100 KS. Osim toga, prvi dizel pojavio se ispod haube. Prvobitno napravljen samo kao hatchback ili notchback s dvoja vrata, popularni model s pet vrata nadopunio je ponudu 1985. godine. Corsa A je procvjetala odmah, iz prvog pokušaja proizvođača i stala na ukupno proizvede 3,1 milijun puta.
Drugi čin: Opel Corsa B 1993. do 2000. godine
Unatoč uspjehu prve Corse, u Rüsselsheimu je donesena odluka da se nasljednica pozicionira kao pravi ženski favorit. Tako se dizajner Hideo Kodama bacio na posao i dizajnira puno zaobljeniju, blagu Corsu.
Corsa B je deset centimetara duža, a unutrašnjost je znatno prostranija od prethodnika. S ABS-om, zaštitom od bočnih udaraca i prednjim zračnim jastucima, također postavlja nove sigurnosne standarde u svom segmentu. Za posebna tržišta, Opel je bio ponudio hatchback s karavan, pick-up i opet notchback verzijom. Benzinski motori već su dobili tehnologiju ubrizgavanja i katalizatore, a dizel dobiva turbo punjač. Druga Corsa bilježi svjetski uspjeh i prelazi prodajnu brojku brojku od četiri milijuna vozila.
Treći čin: Opel Corsa C 2000-2006
Vjeran motu “Nikad ne mijenjaj pobjednički tim”, Hideo Kodama još jednom određuje oblik Corse C. Linije su namjerno bazirane na uspješnom prethodniku. Automobil ponovno raste za deset centimetara, na ukupnu duljinu od gotovo 3,84 metra, ima širi trag i duži međuosovinski razmak. To značajno poboljšava unutarnji prostor. Karoserija je po prvi put potpuno pocinčana.
Moderni ECOTEC benzinski motori s četiri ventila i novi turbodizelaši s izravnim ubrizgavanjem osiguravaju visoke performanse, nisku potrošnju i iznimno niske emisije – sve varijante već su u skladu s emisijom Euro 4. Corsa C također je postala vrhunska zvijezda s ukupno 2,5 milijuna prodanih automobila.
Četvrti čin: Opel Corsa D 2006. do 2014. godine
Kao i kod Corse B, modeli s troja i petoro vrata očito idu svojim putem. Verzije s pet vrata donosile su osjećaj prostranosti i pune vrijednosti za cijelu obitelj. Corsa D bila je na granici od četiri metra i narasla je na preciznih 3.999 metara u duljinu.
Uz Opelovu ecoFLEX tehnologiju, Corsa ima start/stop sustave i visoko učinkovite motore. Posebno štedljiv bio je 1.3 CDTI ecoFLEX, mali automobil uspijeva s kombiniranom potrošnjom od 3,3 litre dizela, što odgovara emisiji CO2 od samo 88 g/km (prema NEDC). Četvrta generacija Corse prodana je više od 2,9 milijuna puta.
Peti čin: Opel Corsa E 2014. do 2019. godine
Dinamična, praktična i elegantna, Corsa E također je postala bestseler s oko 1,3 milijuna prodanih primjeraka. Peta generacija ponovno silazi s montažni traka u tvornicama u Zaragozi i Eisenachu.
Prvi put Corsa prelazi granicu od četiri metra i nudi puno udobnosti i vrhunskih tehnologija na dužini od 4,02 metra. Grijani volan, grijana sjedala i automatska kontrola klime jednako su prirodno u ponudi kao i prednja kamera s prikazom udaljenosti, prometnim znakovima i pomoćnikom u traci. Vozači Corse optimalno su umreženi s IntelliLink infotainment sustavima kompatibilnim s Apple CarPlay i Android Auto sa 7-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir u boji. Sportski program činila je u početku Corsa OPC od 152 kW/207 KS, a zatim Corsa GSi sa 110 kW/150 KS.
Šesti čin: Opel Corsa F električna po prvi put od 2019
S Corsom “Number 6”, Opel je dobro pripremljen za buduće izazove. Jer posljednja generacija malih automobila, koja je svoju svjetsku premijeru proslavila u rujnu 2019. na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu, također se po prvi put predstavlja kao varijanta s potpuno baterijskim napajanjem i bez emisija. Još jedan pravi vrhunac je prilagodljivo Intelli-Lux LED matrično svjetlo bez odsjaja, koje Opel također nudi po prvi put u segmentu malih automobila. Tu su i brojni najsuvremeniji sustavi pomoći kao što je sustav upozorenja na prednji sudar s automatskim kočenjem u nuždi i prepoznavanjem pješaka… S duljinom od 4,06 metara, Corsa je zadržala trend rasta, kako svoje loze, tako i cijele klase.
Foto: Opel