Opel Corsa D (2006. – 2014.): solidna i izdržljiva, jedini problem – zupčasta letva volana

Prethodna serija aduta niže klase iz Rüsselsheima napravljena je solidno i kvalitetno, s izuzetkom letve volana, a maleni talijanski dizelaš osjetljiv je na forsiranje i loše održavanje

Do pojave Agile, Corsa je bila najmanji, ali tradicionalno solidan Opelov model. Prva je generacija predstavljena 1982., druga 1993., a treća 2000., četvrta 2006. (testni model), koja se proizvodila do 2014., kad je predstavljen donedavno aktualni model pete generacije.

Činjenica da Opel već desetljećima drži jedno od pet vodećih mjesta po prodaji u Hrvatskoj, jasno pokazuje da auti tvrtke iz Rüsselsheima nude dosta za uložen novac. Više od 90 posto svih Opela su Astre i Corse.

Kad je Corsa u pitanju, svi koji znaju kako stvari stoje, reći će vam – zupčasta letva volana. To je jednostavno loše dimenzionirani sklop, posebice kod modela druge i treće generacije, koji teško izdrži više od 50.000 km.

Zbog toga to morate prvo pregledati, a svaki zazor, odnosno neravnomjernost prilikom okretanja upravljača, loš su znak. Osjetljivi su i prednji diskovi, posebice kod dizelske verzije, a po tome se može procijeniti kako je automobil vožen.

Kod benzinskih modela, prvenstveno do 2008., bilo je problema s upravljačkim modulom, elektromotornim ventilom za rad u praznom hodu, alternatorom i kontaktnom bravom. Ako se zanemari letva volana, mehanika je bolja od elektronike.

Limarija je vrlo solidna, a to je najvažnije svojstvo svakog rabljenog primjerka. Solidno je i podvozje, što je vrlo važno na našim prometnicama. Jedan od najzanimljivijih motora, 1.3 CDTI, izvorno je Fiatov turbodizelaš 1.3 JTD, koji je 2002. napravljen za Punta. Opel ga je preuzeo u kratkotrajnom ‘braku’ s GM-om, a prilikom razlaza otkupio je 50 posto projekta dizelaša, koji se za oba koncerna proizvode u talijanskom gradu Cento.

Analizirali smo takav model s deset godina i 227.000 km, i zasad je u vrlo dobrom stanju. Karoserija nema ni najmanjeg traga hrđe i vrlo je solidna. Motor vuče ravnomjerno, ne vibrira i ne dimi. Potrošnja ulja je minimalna.

Precizno djeluju i sve komande, a podvozje ravnomjerno upija neravnine te nema nikakvih zazora u kuglastim zglobovima i gumenim osloncima. Kočnice hvataju dovoljno snažno i ravnomjerno, a izbrazdanost prednjih diskova je minimalna.

Stražnji ispušni lonac, jedna od rijetkih Corsinih mana (uz letvu volana), već je načet, ali bi trebao izdržati još barem jednu godinu. Većih iznenađenja nema, a za to je zaslužna i uredno ispunjena servisna knjižica. Dobro stanje potvrđuje i potpuno očuvana unutrašnjost, sa sjedalima koja imaju izvorni oblik, oblogama bez oštećenja i armature koja ne vibrira. Kad se uzmu u obzir povoljno održavanje i prihvatljiva cijena, kupnja se isplati.

A ovo su greške i kvarovi koje su tvornički riješavani i rješeni kroz standardne postprodajne i servisne aktivnosti.

 PROBLEM

Papučica kočnice je tvrda, blokirana ili se ne vraća, stop-svjetla neprekidno svijetle, vozilo se sporo pokreće.

UZROK

Loša proizvodnja ležaja regulatora papučice kočnice uzrokuje da papučica kočnice povremeno ostane dolje kada se pritisne.

POPRAVAK

Zamijenite sklop papučice kočnice.

PROBLEM

Teško je aktivirati brzine.

UZROK

Centralna ploča spojke blokirana na ulaznom vratilu prijenosa, mazivo 90397024 1

POPRAVAK

Očistite i podmažite žljebove ulaznog vratila prijenosa, ponovno stavite mjenjač.

PROBLEM

2. stupanj ili stupanj za vožnju unazad ne rade.

UZROK

Čestice u bloku ventila mjenjača.

POPRAVAK

Testirati komponente, elektronike i mehanike te ih po potrebi izmijeniti. Ako nisu nađene greške, zamijenite blok ventila mjenjača.

 PROBLEM

Motorno ulje kontaminirano dizelskim gorivom, svijetli kontrolna lampica ‘servis’.

UZROK

Proces regeneracije DPF-a nije završen.

POPRAVAK

Ponovno programirati računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom. Zamijeniti ulje motora i filtar. Indikator servisnog intervala treba se resetirati samo korištenjem odgovarajuće dijagnostičke opreme. Pristupiti memoriji grešaka ECM i obrisati kodove grešaka.

PROBLEM

Zviždanje iz turbopunjača prilikom otpuštanja papučice gasa.

UZROK

Greška softvera računala motora (ECM).

POPRAVAK

Testirati komponente elektronike i mehanike, kako bi se eliminirali drugi mogući uzroci. Ako greška nije pronađena, ponovno programirajte računalo motora (ECM) s modificiranim softverom.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.


Komentari

loading...