PEUGEOT Sport i francuska naftna kompanija TOTAL surađuju već 25 godina, a sada su objavili glavne tehničke karakteristike pogonskog sklopa hiperautomobila (posebno konstruiranog za Le Mans)…
Njihovi su timovi udružili svoje iskustvo i stručnost u području razvoja hibrida i svjetskih automobilističkih utrka kako bi razvili pogon (PEUGEOT HYBRID4 500 KW) u skladu s novim FIA-inim pravilnikom Svjetskog prvenstva u utrkama izdržljivosti.
Glavna su obilježja hiperautomobila PEUGEOT HYBRID4 500 kW:
— hibridni pogon koji čine 2,6-litreni benzinski motor V6 s dva turbopunjača, snage 500 kW (680 KS), smješten straga u sredini, i električni motor snage 200 kW, smješten sprijeda
— snažna baterija visoke gustoće koju su zajedno razvili PEUGEOT Sport i Total
— pogon na sve kotače i 7-stupanjski sekvencijalni mjenjač
— napredni pogonski sklop i sustav upravljanja energijom, zaslužni za vrhunske performanse hiperautomobila i razvijeni pod palicom Françoisa Coudraina, direktora programa za razvoj motora za Svjetsko prvenstveno u utrkama izdržljivosti pri odjelu PEUGEOT Sport.
PEUGEOT Sport oslonio se na dosadašnje iskustvo u utrkama izdržljivosti (PEUGEOT 908 s motorima V8 i V12) i sudjelovanju Odjela PSA Motorsport u FIA-inom Svjetskom prvenstvu u reliju (četverocilindarski motor) kako bi razvio novi 2,6-litreni motor V6 s dva turbopunjača i cilindrima pod kutom od 90 stupnjeva. Smješten iza vozača, motor snage 500 kW (680 KS) težit će otprilike 165 kg i pokretati stražnje kotače.
„Arhitektura pogonskog sklopa za PEUGEOT HYBRID4 500 kW razvijena je u skladu s izmjenama FIA-ina pravilnika za sudjelovanje u Svjetskom prvenstvu u utrkama izdržljivosti”, istaknuo je François Coudrain, direktor programa za razvoj motora za Svjetsko prvenstveno u izdržljivosti pri odjelu PEUGEOT Sport. „Isprva smo namjeravali konstruirati motor s jednim turbopunjačem, no tako ne bismo postigli željeno težište motora u vozilu. Konstrukcijom motora V6 s dva turbopunjača osigurali smo najbolju ravnotežu tehnologije, mase, pomoćnih sustava, pouzdanosti i performansi motora.”
Bateriju visoke energetske gustoće i snage zajedno su razvili PEUGEOT Sport i Saft, podružnica tvrtke Total. Kako bi se iskoristile vrhunske performanse koje pruža, važno je savršeno je integrirati u vozilo i u potpunosti povezati sa sustavom upravljanja energijom. Na temelju specifikacije koju je propisao PEUGEOT Sport i u skladu sa zahtjevima utrka izdržljivosti, Saftovi inženjeri odabrali su najprikladniju vrstu ćelija koje se odlikuju većom snagom, nego gustoćom.
„Najvažnije je optimizirati način uporabe energije koja je pohranjena u bateriji”, dodao je Kamen Nechev, Saftov glavni tehnički direktor. „To znači da je potrebno kombinirati iznimno kratko vrijeme punjenja i ćelije velikog kapaciteta za pohranu energije kako bi se osigurala najbrža isporuka maksimalne snage. Najpovoljnije rješenje leži u optimizaciji sustava punjenja i količine energije koja je raspoloživa u stvarnom vremenu.”
Nova baterija bit će smještena u karbonskom kućištu ugrađenom u monokok šasiju, neposredno iza vozača i ispod spremnika za gorivo. Dizajnirana je da zajamči izdržljivost i ujednačene performanse tijekom utrka koje traju 24 sata ili dulje. Total je odgovoran za homologaciju baterije koja se sastavlja u radionici odjela PEUGEOT Sport u Versailles-Satoryju u blizini Pariza.