RABLJENI: KIA SORENTO EX 2.5 CRDi (2005., 125.000 km)

Mnogi su ga proglašavali SUV-om, prvenstveno zbog elegantnog izgleda, no radi se o klasičnom terencu (za razliku od novog modela), kojim su Korejci, najprije na američkom, a potom i na europskom tržištu, pokazali kako su spremni za ‘prvu ligu’.
Mnogi su ga proglašavali SUV-om, prvenstveno zbog elegantnog izgleda, no radi se o klasičnom terencu (za razliku od novog modela), kojim su Korejci, najprije na američkom, a potom i na europskom tržištu, pokazali kako su spremni za ‘prvu ligu’. Sorento je predstavljen 2002. i brzo se potvrdio kao terenac koji nudi najviše za uložen novac. Kad se tome dodaju dobra vozna svojstva i već dokazana korejska kvaliteta i jamstvo od tri godine (100.000 km), ne čudi što je prvih godina bilo više potencijalnih kupaca nego raspoloživih modela.
To pokazuje i testni primjerak, star šest i pol godina, sa 125.000 km ‘na leđima’, koji dosada nije imao niti jedan problem. Izvan standardnog servisnog programa mijenjan je samo stražnji ispušni lonac, a uskoro bi trebalo i prednje diskove. Razlog više za kupnju testnog primjerka je turbodizelaš s common-rail ubrizgavanjem prve generacije (tlakovi do 1350 bar) i klasičnim turbopunjačem, koji je znatno otporniji na loše gorivo od novih, visokoopterećenih i sofisticiranih dizelaša. Koncepcija s nosećim šasijom, krutim stražnjim ovjesom i terenskim prijenosnim mehanizmom također je dobra preporuka za kupnju, jer je vrlo čvrsta i izdržljiva.
Korejski terenac dokazao se solidnom i izdržljivom mehaničkom izvedbom, koju kvari jedino tvrda plastika te su dobro očuvani primjerci, zbog razmjerno povoljne cijene, dobar izbor
Iako se na materijalima nije rasipao novac, a kruta plastika nije po mjeri automobila velikih ambicija, sve je napravljeno kvalitetno. Kod prvih serija trebalo je čim prije izmijeniti korejske ‘plastične’ gume Kumho, tada je sve bez greške. Sorento je pravi terenac, ali kod kupnje najvažnije je provjeriti da ga dotadašnji vlasnik nije previše eksploatirao u terenskim uvjetima. To se najbolje vidi na pregledu podvozja, na kojem su najosjetljiviji prednji amortizeri i ispušni lonac.
Zbog razmjerno malih prednjih diskova (boljka prvih serija), po njihovom stanju i istrošenosti može se procijeniti kako je automobil vožen. Mehanika je podjednako kvalitetna kao i elektronika, iako je po izvješćima ADAC-a pouzdanost tek nešto iznad prosjeka. No, uglavnom su na udaru sitnice. Modeli prvih serija imali su problema s termostatom i alternatorom benzinskih motora te osjetljivom spojkom (za vožnju u terenskim uvjetima). Također treba obratiti pozornost na propuštanje ulja na karteru i semeringu, podjednako kod dizelaša i benzinaca. Unutrašnjost je, usprkos jeftinih materijala, kvalitetna i izdržljiva pa se ne biste trebali zaletjeti i kupiti primjerak s deformiranim i izlizanim sjedalima te uglačanim komandama.
Najvažnije je provjeriti da Sorento nije preživio sudar, niti brojne terenske avanture te da je održavan originalnim dijelovima. Tada ni kilometri nisu problem
Testni model, usprkos više od 150 tisuća prijeđenih kilometara, djeluje uščuvano i u vrlo dobrom stanju. Vozna svojstva su bez veće zamjerke. Za to je zaslužna i ispunjena servisna knjižica, ali i umjerena vožnja bez terenskih avantura. Robusna, predimenzionirana i razmjerno jednostavna tehnologija te, posebice, povoljan omjer dobivenog i plaćenog, jaki su motivi za kupnju ovog automobila. Posebice što Kia više nije jeftina konfekcija…
Top model opremao se Mitsubishijevim benzincem 3.5 V6 sa 195 KS. U kombinaciji s 4-stupanjskim mjenjačem ide uvjerljivo, vrlo je kvalitetan, ali troši i više od 15 litara. Zbog povoljne cijene osnovni benzinac 2.4 sa 139 KS (također Mitsubishijev) dobra je prilika kod kupnje rabljenoga. Zbog nešto veće, ali prihvatljive potrošnje (10,5 l) znatno je jeftiniji od dizelaša, a uz normalno održavanje je neuništiv. Problem kvalitetnog dizelskog modela je viša cijena i što ga, zbog povoljnih svojstava, većina prodaje kad se približe skupi servisi i popravci.
dr. Željko Marušić
Budući je Sorento druge generacije postao SUV, kupnja ovakvog modela je dobra prilika da se povoljno dođe do uvjerljivog terenca
TEHNIČKI PODACI Motor: turbodizelski, dva bregasta vratila, 16V (zupčasti remen) Obujam: 2497 ccm Snaga: 140 KS pri 3800/min Okretni moment: 314 Nm pri 2000/min Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva Pogon: stražnji, uključivi 4×4 Dimenzije: 456,5 x 186 x 169 cm Prtljažnik: 965/1070 l Masa: 2070 kg Brzina: 170 km/h Ubrzanje: 14,6 s Potrošnja: 7 do 11 l/100 km Proizvodnja: 2002. – 2008. Cijena: 11.300 EUR
PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR) 2008. ….. 16.500 2007. ….. 14.600 2006. ….. 12.900 2005. ….. 11.300 2004. ….. 9900 2003. ….. 8300

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo