RABLJENI: MERCEDES-BENZ C 220 CDI T ELEGANCE (2004. – 151.000 KM)

Kad se kupuje rabljena dizelska limuzina ‘bez pedigrea’ stara šest-sedam godina, vlasnici u pravilu tvrde da su prešle stotinjak tisuća kilometara. 
Kad se kupuje rabljena dizelska limuzina ‘bez pedigrea’ stara šest-sedam godina, vlasnici u pravilu tvrde da su prešle stotinjak tisuća kilometara. A u slučaju ju Mercedesa i BMW-a, često se navodi kilometraža i blizu dvjesto tisuća kilometara. To je normalno te je sve kompaktno i čvrsto, kao u konkretnom slučaju. I nema razloga vraćati kilometražu, jer za dobro očuvanog Mercedesa 200.000 km nije puno. Prvi Mercedes C-klase (W202) predstavljen je u ožujku 1993., kao nasljednik modela 190. Druga serija (W203) predstavljena u ljeto 2000., proizvodila se do kraja 2007. Cijelo to vrijeme C-klasa je bila u vrhu želja među poklonicima limuzina srednje veličine. Model C220 CDI Sport Edition, kakvog testiramo, iz 2004. je godine, dakle nakon redizajna. Uvezen je s talijanskog tržišta, što je u pravilu loša preporuka za kupnju. Naime, Talijani u pravilu voze temperamentno, a istodobno loše paze i neredovito održavaju. Konkretni model je iznimka.
Testni model je bio u lizingu, u servisu ovlaštenog zastupnika iščitana je cjelokupna ‘biografija’ modela, koja pokazuje besprijekorno stanje
Karavanska C-klasa ima sve odlike većih E i S klasa, dakle, radi se o pravom Mercedesu. S dužinom od 452,5 cm, širinom od 173 cm i visinom od 143 cm C-klasa pruža dovoljno mjesta za pet osoba, a ipak nije prevelik. Zbog toga je ovaj model prava mjera za sve koji žele elitni, ali ipak ne preskupi automobil. Testni model je opremljen četverocilindarskim common-rail dizelašem, koji iz obujma od 2148 ccm razvija snagu od 150 KS pri 4200/min i najvećim okretnim momentom od 340 Nm. Nova izvedba tog motora ojačana je na 170 KS i 400 Nm, što pokazuje da motor ima dovoljno konstrukcijskih rezervi za dugovječnost. Vrlina testnog modela je automatski mjenjač s pet stupnjeva, koji prigušuje dinamička opterećenja motora i prijenosnog mehanizma te produžuje vijek. A i znatno je ugodniji za vožnju, pogotovo u gradu.
Solidnost i prepoznatljiva njemačka kvaliteta prepoznaju se na svakom dijelu i sklopu automobila. Sve je čvrsto, kompaktno i precizno
Prema iskustvima vlasnika i servisera, to je jedan od najkvalitetnijih i najpouzdanijih dizelaša na tržištu, a to potvrđuju i statistike njemačkog ADAC-a. Tijekom protekle godine, modeli do sedam godine starosti imali su samo 4,2 kvara na tisuću vozila (0,42 posto), što je jedan od najboljih rezultata među svim vozilima toga godišta na tržištu. Sve ‘dječje bolesti’ common-rail dizelaša, prvenstveno s brtvilom glave, uklonjene su 1999., a elektronički problemi na motoru i zračnim jastucima riješeni su do 2004. Zbog toga modeli novijih godišta nemaju niti jedan tipičan kvar, a problemi s pouzdanošću Mercedesovih dizelaša (posebice u E-klasi), koji su bili medijski jako eksponirani, bili su uglavnom posljedica lošeg goriva. U slučaju začepljenja brizgaljki ili filtra goriva elektronika bi često zaustavljala rad motora, kako bi ga zaštitila od opterećenja. Srećom, posljednjih godina nije bilo problema s čistoćom tekućeg goriva (kao s plinom…).
Iznimno solidna, čvrsta i pouzdana izvedba dobro je jamstvo za kupnju. To posebice potvrđuje limarija sa 30-godišnjim jamstvom na prohrđavanje
Ako je automobil u dobrom stanju, odmah dajemo sve preporuke, jer slabosti – nema. Naravno, ako je dobro održavan i nije imao teži sudar. Zbog toga treba, podizanjem na dizalicu, temeljito pregledati limariju. Ako nemate dovoljno iskustva, povedite stručnu osobu, kojoj ne može promaknuti ako je automobil imao sudar, ma kako je kvalitetno popravljen. To znatno obara vrijednost i cijenu. No, kupnja rabljenih Mercedesa (posebice ako se kupuju od privatne osobe) krije velike zamke i treba biti oprezan. Često je sumnjivog podrijetla i treba višestruko provjeriti identitet automobila. Za to je bitno usporediti brojeve šasije s dokumentima. To posebice vrijedi ako automobil kupujete od privatne osobe, no oprez je nužan i ako kupujete od tvrtke. Najbolje je dokumente provjeriti u MUP-u, a u slučaju bilo kakve sumnje – odustanite. Kod testnog modela sve je bez greške i uredno. U Italiji je održavan u ovlaštenom servisu te se sve moglo provjeriti u Eurolineovom servisu. Nikakvih većih problema nije bilo.
Ako auto nije održavan u ovlaštenom servisu treba biti oprezan i obarati cijenu. Mercedesovi dizelaši u pravilu prelaze puno kilometara te je velik rizik vraćene kilometraže
Testna vožnja potvrdila je sva poznata svojstva limuzine sa srebrnom zvijezdom na nosu. Sve su komande precizne i ugodne, a upravljački mehanizam i ovjes nemaju nikakvih neobičnih zvukova u unutrašnjosti, niti zazora u volanu i podvozju. Motor radi mirno, nimalo ne dimi i brzo prima gas. No, drugo se od Mercedesa koji je prešao prve kilometre nije ni očekivalo. Činjenica da se radi o modelu iz pete godine proizvodnje dodatno pojačava argumente, jer je i ono malo problema s početka riješeno. Automatski mjenjač hvata uvjerljivo i precizno, a motor radi mirno i tek neznatno bučnije nego kad je bio nov. Potrošnja ulja je zanemariva te je novi vlasnik, koji je 10.000 km prošao bez najmanjeg problema dolio nedavno samo pola litre ulja. Automatika s pet stupnjeva radi besprijekorno i nakon pet godina. Povećava potrošnju, ali smanjuje opterećenje motora. Premda izmjena ulja u automatskom mjenjaču nije predviđena, na 150.000 km je preporučljivo ulje izmijeniti, ali to svakako treba napraviti u ovlaštenom servisu, jer treba isključivo uliti originalno ulje. Dakle, ovaj model, ako je u dobrom stanju i s provjerenim servisnim ‘životopisom’ isplativ je, bez obzira na kilometre. Znate kako kažu u narodu: ‘Mercedes je Mercedes’ – i u tome ima puno istine.
C-klase druge generacije iznimno je solidna i pouzdana, a snažan i štedljiv dizelaš može stvarati probleme jedino uz loše gorivo. Ako podrijetlo nije upitno, rizika za kupca
TEHNIČKI PODACI
 Motor: turbodizelski, redni 4-cilindarski, 16V (lanac), common-rail. intercooler Obujam: 2148 ccm Snaga: 110 kW (150 KS) pri 4200/min Moment: 340 Nm pri 2000/min Mjenjač: automatski, 5 stupnjeva Pogon: stražnji Dimenzije: 454 x 173 x 143 cm Osovinski razmak: 271,5 cm Prtljažnik: 470 – 1385 litara Gume: 205/55 R 16 Brzina: 209 km/h 0-100 km/h: 10,9 s
 Potrošnja: 6 do 9 litara
 Serijska oprema: daljinsko zaključavanje, dvozonska automatska klima, šest zračnih jastuka, el. paket, ABS, ESP
 Cijena: 7200 EUR
 Proizvodnja: 2000. – 2007.
PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR)
 2002. ….. 8500
 2003. ….. 9800
 2004. ….. 11.000 2005. ….. 12.800 2006. ….. 14.300 2007. ….. 16.500

DOBRO JE ZNATI Najviše se isplati kupiti osnovni benzinski model C180 sa 129 KS, jer je vrlo izdržljiv, a troši umjereno, obzirom na veličinu auta. Vrlo kvalitetan, ali i rastrošan je model C 320, s motorom V6 snage 218 KS. C 200 s kompresorskim prednabijanjem i 163 KS najmanje je preporučljiv, jer je najzahtjevniji za održavanje. Common-rail dizelaš obujma 2148 ccm nudi se sa 116 KS (C 200 CDI) i 143 KS, odnosno 150 KS (C 220 CDI). Slabija je verzija, zbog manjeg opterećenja i veće trajnosti, preporučljivija.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo