Rabljeni: Peugeot 308 1.6 HDi (2007. – 226.963. km)

‘Ne vole’ga statistike pouzdanosti, ali dobro održavani su OK
Peugeot 308 je krajem 2007. stigao na ‘pripremljen teren’, jer je prethodnik 307, koji se počeo proizvoditi 2001., osvojio titulu ‘Europskog auta 2002. godine’. Očekivalo se da bi mogao biti jedan od najuspješnijih modela kompaktne klase, ali… Ubrzo su počeli stizati negativni izvještaji o kvaliteti i pouzdanosti francuskog kompakta, podjednako zbog mehaničkih i elektroničkih problema. U većini tablica statistika pouzdanosti, TÜV, ADAC, Dekra…, plasirao se ispod prosjeka. Općenito, ‘glas’ kvalitete bio je lošiji nego kod prethodnika 306 (1983. – 2002.) …… kojeg su zbog korektne izvedbe i dobrih performansi zvali ‘francuskim Golfom’. Zbog toga nitko suzu nije pustio za 307-icom, kad je krajem 2007. umirovljena i zamijenjena za broj većim modelom. Zadržana je ista osnovna forma, a gabariti su povećani. Novi je Peugeotov adut C-segmenta produžen sa 420 na 428 cm, proširen sa 175 na 182 cm, a visina je sa 151 smanjena na 150 cm. Zadržao je osnovni dizajn i međuosni razmak od 261 cm, konstrukcija je ojačana te je osvojio pet zvjezdica po EuroNCAP testu. I kritičari su mu priznali da je napravljen solidno, pogotovo limarija (netipično za ‘francuze’).Nasljednik ‘Europskog auta 2002 godine’, modela 307, zadržao je njegovu formu, ali je blago napuhan te složen solidnije. To mu nije pomoglo u bitnijem poboljšanju pouzdanostiPeugeot 307 je po statistikama Njemačkog udruženja za tehnički nadzor TÜV (Technische Überwachungsverein), jedne od najcjenjenijih svjetskih ustanova za provjeru stanja i pouzdanosti vozila, karijeru završio na 115. mjestu od 121 kandidata. To nimalo nije pohvalno, a tek se neznatno bolje plasirao model 308., koji je među 132 vozila završio na razočaravajućem 118. mjestu. Najbolja u kompaktnoj klasi (C-segmentu) i jedna od najboljih uopće, je Mazda3, na ukupnom drugom mjestu.Toyota Auris je 12., Audi A3 – 13., Volkswagen Golf – 16., BMW Serije 1 – 23., Volvo C30 – 34., Opel Astra – 50., Škoda Octavia 63., Ford Focus – 74., Honda Civic – 77., Hyundai i30 – 78., Seat Leon – 80., Renault Megane – 98., Kia Cee’ – 112. i Fiat Bravo – 114.  Potom, na predzadnjem mjestu među kompaktima je Peugeot  308 – na zbirnom 118. mjestu, a posljednji među kompaktima je Citroën C4, na 128. mjestu. Lošije su plasirani samo Fiat Panda, Daihatsu Sirion, Fiat Doblo i posljednja Dacia Logan. Tako kažu ugledne statistike, kojima možemo, ali i ne trebamo slijepo vjerovati.Vjerovali ili ne, ovaj Peugeot 308 ima 50 kg veću masu od usporedivog Golfa 1.9 TDI, što pokazuje da je solidnost i sigurnost bio jedan od prioritetaPeugeot 308 se od kraja 2007. do jeseni 2013. proizvodio u benzinskim verzijama 1.4 VTi sa 95 KS, 1.6 VTi sa 120 KS, 1.6 THP sa 150 KS (turbo s direktnim ubrizgavanjem, koji se proizvodio u suradnji s BMW-om) i 1.6 THP sa 175 KS. Turbodizelaši  su u verzijama 1.6 HDi sa 90 KS, 1.6 HDi sa 109 KS i 2.0 HDi sa 136 KS. S benzincima je bilo više problema nego s dizelašima – 1.4 VTi i 1.6 VTi imali su nevolja s varijatorom faze ventil, a turbo izvedba je u serijama do 2011. (kad je poboljšana) rijetko ‘u komadu’ izdržala više od 100.000 km.S tim preforsiranim, a u bitnim sklopovima pomalo nježnim motorom, bilo je problema i u Mini Cooper S-u. Stoga nije čudno što su se Bavarci povukli iz te ‘priče’. Zabilježeni su i slučajevi otkaza elektronike – bobina i središnjeg upravljačkog modula. Srećom, u vrijeme dok su brojni benzinci, uključujući VW/Audijeve, BMW-ove (izvorne) i Mercedesove, imali velikih problema s faznim lancem, zbog kojih je trebalo mijenjati i lančanike, a ponekad i cijeli klipni mehanizam, ovi su motori po tom pitanju bili OK,Dizelaši koje Peugeot proizvodi u suradnji s Fordom pokazali su se solidnim i pouzdanim, premda je 1.6 HDi sa 109 KS imao problema s nakupljanjem uljnog talogaNesumnjivo, dizelaši su bolja opcija, a ako možete birati, osnovni 1.6 HDi sa 90 KS najbolja je opcija. S tim se motorom nerijetko, bez većih problema, prelazi i više od 300.000 km. Malo troši, pristojno vuče, a davanja su mu povoljna. Njegova snažnija verzija, koju smo testirali, imala je problema s nakupljanjem uljnog taloga u donjem dijelu motora i stoga je preporučljivo ulje s filtrom mijenjati na 10.000 km, a na 80.000 km skinuti karter te očistiti sito na uljnoj pumpi i u uljnim vodovima te posebno odušak uljnih para.Najsnažniji dizelaš 2.0 HDi je najizdržljiviji, ali i najskuplji, ima najveća davanja i troši, otprilike litru više nego 1.6 HDi. Dobro stanje srednjeg dizelaša potvrđuje što i sa 226.963 km ‘na leđima’ radi korektno. Osjeća se da je dosta prešao, ali nema znakova umora i sve je ispravno. Pali i vuče bez zamjerke, a zacrnjenje ispuha je minimalno. Mjenjač i spojka, koja dosad nije mijenjana (to potvrđuje da ga je vozio dobar vozač) zaokružuju sliku solidnog automobila, kojem limarija nema ni najmanjeg traga hrđe. Zbog toga je isplativ za 45.000 kn.Kuglasti zglobovi nisu problem, ali bilo je slučajeva otkazivanja, selen blokovi traju 70-80 tisuća kilometara, a letva volana i servouređaj rijetko otkazuju TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMotor: dizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, glava od lakog lijeva, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila u glavi (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje common-rail, turbopunjač promjenjive geometrije, intercoolerObujam: 1560 ccmProvrt x hod: 85 x 88 mmSnaga: 80 kW/109 KS pri 4000/minMoment: 240 Nm pri 1750/min (overboost 260 Nm)Pogon: na prednje kotačeMjenjač: ručni s pet stupnjevaOvjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga uzdužna ramena i poprečna torzijska motka, stabilizatorKočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 280 mm, straga puni diskovi 260 mm, ABS+EBVGume: 205/55 R 16Karoserija: kombilimuzina kompaktne klase, 5 vrata, 5 sjedalaDimenzije: 428 x 182 x 150 cmOsovinski razmak: 261 cmPrtljažnik: 348/1350 lMasa/nosivost : 1405/420 kgSpremnik goriva: 60 lKrug okretanja: 11,4 mNajveća brzina: 191 km/hUbrzanje 0-100 km/h: 11,3 sPotrošnja: grad 6,1 / otvoreno 4,0 / kombinirano 4,7 l/100 kmTestni primjerak: 5,5 do 6,5 l/100 kmCijena: 45.000 kn (5882 eura)PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR)2013. ………..  12.9002012. ………..  10.4002011. ………..  9.1502010. ………..  8.0002009. ………..  7.1502008. ………..  6.3502007. ………..  5.700

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo