Mali, ali pali, francuski adut A-segmenta se 2000. riješio svih bitnih problema s mehanikom i elektronikom te su modeli iz posljednjih serija, dostupni su za oko 10.000 kn, isplativ izbor, ako pretežito vozite u gradu
Renaultov gradski monovolumen, dugačak 343 i širok 163 cm, pravo je čudo od prostranosti i funkcionalnosti. Na tržištu je, praktički u neizmijenjenom obliku, izdržao od kraja 1992. do 2007., što najbolje pokazuje koliko je uspješno koncipiran. Sve te godine temeljito je dorađivan te je pri kraju karijere Twingo dogurao do najpouzdanijih automobila na tržištu. Sve je počelo krajem 1993. kad se u crash-testu Auto Bilda pokazala opasna slabost strukture karoserije. Temeljito je ojačano područje prednjeg nosača krova, a 1996. je četverocilindraš 1.3 stare koncepcije zamijenjen novim, obujma 1149 ccm i snage 58,5 KS. Postupno je poboljšana oprema, uklanjane su greške te ga i danas mnogi smatraju najuspješnijim gradskim autom. Za svoje je gabarite je, netipično za francuski auto, čvrst i solidan.Limarija je kvalitetna, vrlo dobro zaštićena od hrđanja, prva preporuka za kupnju. Modeli proizvedeni nakon 2000. ne bi trebali imati tragova hrđe. Solidno je i podvozje, što je zasluga i razmjerno velikih kotača u malenoj karoseriji. Amortizeri i spone dobro se nose s neravninama na našim prometnicama. Francuski ugodan ovjes i solidno napravljena karoserija zaslužni su što ni nakon više godina vožnje u unutrašnjosti nema ‘cvrčaka’.Do kraja 1990-ih Twingo je još bolovao od dječjih bolesti, a od 2000. kvaliteta počinje naglo rasti. Uklonjeni su problemi s propusnim hladnjakom i nekvalitetnim termoprekidačima, koji su izazivali pregaranje brtve glave. Poboljšani su elektromotor brisača, alternatori i klinasti remen, a posebice cijela elektronika (bilo je problema s blokadom motora i razvodnikom paljenja). Od dobrog postaje vrlo dobar, a modeli nakon 2002. zaslužuju ocjenu izvrstan. To je i najvažniji putokaz za kupnju.Analizirali smo model iz 2002. bez većih je problema prešao 176.000 km. Iako je osrednje održavan, sve bitno je bez greške. Komande su i dalje mekane i precizne. Motor vuče pristojno, a u leru radi tek neznatno bučnije i nemirnije od novijih modela. Upravljač je bez zazora, a diskovi nemaju vidljivijih tragova oštećenja. Osjetljiv ispušni lonac i mekana sjedala, koja se lako deformiraju, dobar su pokazatelj stanja vozila.U posljednjim je godinama češća verzija 1.2 16V sa 75 KS, ali kod rabljenih je preporučljivija 8-ventilska 1.2 sa 58,5 KS. Bolje ide i manje troši. No kod kupnje rabljenog primjerka, osnovna izvedba s osam ventila je preporučljivija, jer je pouzdanija i stvara manje problema. To se podjednako odnosi na mehaniku i elektroniku. Prve verzije motora obujma 1149 ccm imale su osjetljivu brtvu glave motora i elektroniku, što je riješeno nakon 1999.Cijeli pogonski sklop trajan je i pouzdan i jedini je problem što su vitalni dijelovi izloženi velikom oštećenju i kod najmanjeg sudara. No za desetak tisuća kuna ne treba cjepidlačiti…TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMotor: benzinski, R4, 8VObujam: 1149 ccmSnaga: 58,5 KS pri 5250/minMoment: 93 Nm pri 2500/minBrzina: 151 km/hUbrzanje: 13,5 sPotrošnja: 5 do 7 lJamstva: 2 g. (meh.); 12 g. (lim)OCJENELimarijaKvalitetnija i otpornija nego što bi se očekivalo od francuskog auta. Zaštita od hrđanja: izvrsna••••MotorJednostavan, kvalitetan i pouzdan. Kod starijih primjeraka provjeriti termoprekidač i brtvilo glave••••MjenjačNajbolji sklop automobila, ugodan za šaltanje i vrlo trajan. Kvačilo izdrži najmanje 100.000 km•••••PodvozjeOvjes i kočnice rijetko stvaraju probleme i u težim uvjetima vožnje. Provjeriti ispušni lonac••••