Rabljeni: Volvo S60 D5 Kinetic A/T (2004. – 163.985 km)

Švedski čelik potvrđuje vrijednost i nakon 10 godina, s izdržljivim ne i štedljivim 5-cilindarskim dizelašem od 163 KS…
Kad automobil na tržištu izdrži više od devet godina (2000. – 2009.) i to u konkurenciji s Mercedesom C-klase, BMW-om serije 3 i Audijem A4, kao što je slučaj s Volvom S60 prve generacije, treba mu skinuti kapu. Premda većina naših ‘potkoženih’ kupaca bira ugledna njemačke limuzine, izbor švedskog modela itekako je promišljen. Volvo S60 ima i prednosti, jer ne izaziva negativne konotacije kao ta tri njemačka brenda te ni približno nije izložen krađi kao oni.
Stoga je prilikom kupnje neusporedivo manji rizik da naletite na ukradeni primjerak. Činjenica da lošije drži cijenu od navedenog terceta, dobro je polazište za kupnju rabljenog automobila. Premda je prvi S60, koji je krajem 2000 zamijenio S70, nastao dok je Volvo bio u vlasništvu Forda (1999. – 2008.) stručnjacima iz Göteborga treba čestitati na zadržavanju visoke kvalitete. Isto se nastavilo i od 2010., otkad je švedska marka u vlasništvu kineskog Geelyja.
Kod kupnje rabljenog primjerka najbolja je opcija osnovni 5-cilindarski benzinac 2.4 od 140 KS, jer je zbog malog opterećenja dugovječan, a znatno je jeftiniji od dizelaša i dobro podnosi plinsku opremu. Kod tog motora nikada nije bilo problema sa mehanikom, a prije 2003. (posebno u modelima iz 2001.), otkazivala je središnja elektronika i elektronička blokada (ne često). Ali, takvi su modeli rijetkost na tržištu rabljenih. Stoga je dobra opcija 5-cilindarski turbodizelaš, koji u osnovnoj verziji razvija 130 KS, a u ‘punokrvnoj’, kao u testnom modelu, 163 KS.

Ako možete birati, bolji je dizelaš manje snage (manje mehaničko i toplinsko opterećenje znači dulji vijek), ali i snažniji je po suvremenim standardima malo opterećen. Masivan 5-cilindarski redni turbodizelaš, izvorno Audijeve koncepcije iz 90-ih, pouzdan je i dugovječan, pa ne treba zazirati ni od dobro održavanih primjeraka s dosta kilometara. Najosjetljivije su brizgalice, koje su nakon 100.000 km osjetljive na povratno probijanje goriva i turbopunjač Garrett GT2052V, koji prosječno traje 200.000 km.
Važno je provjeriti stanje motora mjerenjem kompresije (mogućnost vraćene kilometraže), a nakon kupnje izmijeniti zupčasti remen, zajedno s napinjačem i vodilicama. Potrošnja nije vrlina, pogotovo ako motor nije dobro podešen, te se treba računati na osam, a kod ‘muške’ vožnje i više od deset litara (automatski mjenjač povećava potrošnju najmanje za litru. Kod dizelaša prve serije bilo je problema s crijevima turbopunjača, greškama u elektroničkom upravljanju, propusnim crijevima ubrizgavanja i gubitku rashladne tekućine.
Modeli iz prve dvije godine proizvodnje Imali su problema s trošenjem spojke i otkazivanjem automatskog mjenjača i nepreciznim pokazivačem količine goriva. U ostalome, sa švedskom limuzinom ne treba očekivati probleme, jasno, ako ima uredno popunjenu servisnu knjižicu. Volvo, više od većine drugih modela ima problema s ugradnjom neoriginalnih rezervnih dijelova, koji mogu pogoršati pouzdanost masivne i pouzdane švedske limuzine.

Model o kojem pišemo je opremljen automatskim mjenjačem (s pet stupnjeva), što je ‘mač s dvije oštrice’, kad su rabljeni automobile u pitanju. S jedne je strane to dobro za motor, jer mu smanjuje dinamičko opterećenje i produžuje vijek. A s druge, potencijalni se kupac uvijek zapita: ‘Što ako mi otkaže automatski mjenjač?!’. Popravci su najčešće nemogući, a cijena ugradnje novog automatskog mjenjača može porasti i do 3000 eura. Ipak, treba računati da je ZF-ov automatski mjenjač s pet stupnjeva, koji se ugrađivao u S60, trajan i pouzdan.
Sve to potvrđuje testna vožnja. Samo kod pokretanja i dok je motor hladan osjećaju se malo veće vibracije i buka te malo zacrnjenje ispuha. Ali motor radi vuče kao da se tek dobro razradio. Ni po čemu se u vožnji ne bi reklo da ima deset godina ‘na leđima’. Limarija je izvrsna, što je velika vrlina (po tome je Volvo najbolji) te problema može biti samo ako je automobil imao sudar (boja treba biti izvorna). Podvozje je izdržljivo i na našim prometnicama, a istodobno ugodno. Preporučljivo je provjeriti zazor u zglobovima i osloncima te istrošenost diskova.
Kvalitetu potvrđuje i ispušni sustav, koji je i dalje originalan i izgleda kao da ga uskoro neće trebati mijenjati. U ostalome, također, teško može biti iznenađenja, jer se radi o iznimno solidnom, kvalitetno i temeljito provjerenom automobile, koji pruža prvoklasnu udobnost i sigurnost te vrlo dobre performance, uz prihvatljivu potrošnju (ako ga se ne forsira). Pri kupnji se može ugovoriti razmjerno povoljna cijena, jer se švedska limuzina (neopravdano) manje cijeni od njemačkih konkurenata. No, radi se o tipičnom dugoprugašu te se u temeljitom pregledu preporučljivo uvjeriti da kilometraža vraćena.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: dizelski, redni, 5-cilindarski, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od lakog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje ‘common rail’, VNT turbopunjač Obujam: 2401 ccm Provrt x hod: 81 x 93 mm Snaga: 120 kW/163 KS pri 4000/min Moment: 340 Nm pri 1750/min Pogon: prednji Mjenjač: ručni, s pet stupnjeva Prednji ovjes: neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator Stražnji ovjes: neovisan, multilink, stabilizator Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 286 mm, straga puni 288 mm, ABS+EBV Karoserija: limuzina, 4 vrata, 5 sjedala Dimenzije: 458 x 180 x 143 cm Međuosni razmak: 272 cm Prtljažnik: 425 L Masa/nosivost: 1540/500 kg Spremnik goriva: 70 l Krug okretanja: 10,8 m Gume: 205/55 R 16 Najveća brzina: 210 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 9,9 s Potrošnja: prosjek 7,5 l/100 km (EU norme) Potrošnja realna: 8-10 litara Cijena: 54.900 kn (7176 eura)
PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR) 2009. ……… 12.300 2008. ……… 10.900 2007. ……. 9600 2006. ……. 8600 2005. ……. 7700 2004. ………..7000 2003. ……… 6300 2002. ………. 5600 2001. ………. 5000 2000. ………..4500
dr. Željko Marušić

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo