Švedski skladišni div Jula Logistics krenuo je u novu suradnju, a sve prati Scania i njihov kamion od 32 metra za prijevoz teških tereta uz što manje emisije…
Vrijeme za idući korak, Scania ide u budućnost raširenih ruku. U ovoj priči je najnoviji primjer održivog transportnog rješenja, koji švedski div Scania razvija u bliskoj suradnji s progresivnim klijentom.
Europski kamioni mogu težiti ukupno do 40 tona i voziti prikolice od 12 metara*. Jula Logistics od 2015. koristi dvostruko veće prikolice, što znači da nosi dva kontejnera i mjeri u duljinu čak 32 metra. S takvom kompozicijom, kamion ima ukupnu težinu od 64 tone, uključujući teret i prikolicu. Prijevozom većeg tereta u svakom transportu, a time i smanjenjem broja puta između skladišta i utovarne luke iz dana u dan, Jula Logistics štedi 70 posto energije i emisija po prevezenoj jedinici. Takva računica donosi vjeru i motiv za nešto više, pa je logičan slijed kamion pokretan na struju. Upravo taj koncept kreće sa startnim avanturama tijekom prve polovice 2022.
„Koristimo intermodalni prijevoz, gdje naš teret brodom stiže u luku u Göteborgu, slaže se u vlak koji ide za Falköping. Odatle se teret kamionom prenosi zadnji dio puta do našeg skladišta u Škari. Učiniti ovaj transportni lanac još održivijim korištenjem kamiona na električnu energiju iz solarnih panela koji ćemo izgraditi na krovu našeg skladišta jednostavno je fantastično,” kaže Lennart Karlsson, izvršni direktor Jula Logistics.
Suradnja s Jula Logistics u skladu je s načinom na koji Scania pokreće prelazak na održivi transport.
„Elektrifikacija je neophodna za našu predanost nultim emisijama i postizanje naših klimatskih ciljeva. Blisko partnerstvo važno je kako bi se ovo odvijalo potrebnim tempom. Ne možemo to učiniti sami, a Jula Logistics je vrlo cijenjen partner koji baš brine o okolišu”, kaže Fredrik Allard, voditelj odjela za e-mobilnost u Scaniji.
Scania radi i s prototipima i s novim poslovnim modelima, a zajedno s kupcima i drugim partnerima simuliraju i realiziraju buduća rješenja. Rješenje s kojim je Scania pomogla Jula Logistics omogućuje ekstra dugom i teškom vozilu da nekoliko puta krene povratno od mjesta gdje vlak staje u Falköpingu do skladišta u Skari, na udaljenosti od 60 kilometara.
”Novi, iznimno dug i težak elektrificirani kamion izvrstan je primjer kako nam bliski dijalog s kupcima omogućuje da izgradimo jedinstveno vozilo koje zadovoljava zahtjeve tog kupca u vrlo ranoj fazi, također za model koji nije u serijskoj proizvodnji”, kaže Allard.
Detaljan pregled potrošnje energije, optimizirani raspored rute i potreba za punjenjem pomno se simuliraju unaprijed kako bi se omogućio ovaj transportni tijek. Nakon što je kamion u pogonu, od prvog dana ima pozitivan utjecaj na prilagodbu Julinog toka distribucije. Vitalni dio u suradnji s Jula Logistics bit će optimizacija procesa punjenja, povezane infrastrukture i kompletnog tijeka na vrijeme.
„Naše partnerstvo sa Scanijom pokazuje da je to tehnički moguće, ali također moramo stvoriti dugoročnu mogućnost za vožnju tim vozilima puno duljih proporcija, koja nam omogućuju veću količinu tereta na zadnjem dijelu našeg intermodalnog toka“, kaže Karlsson.
Scania i Jula Grupa imaju za cilj dugoročno partnerstvo s opsežnom elektrifikacijom transportnih tokova koje Jula Logistics vodi. Elektrifikacija ovog, za sad prvog Scania kamiona dugog 32 metra u ovom skladišnom postrojenju, samo je početak jedne sjajne priče.
Tekst: Nikola Jurković / Foto: Scania
Dok čekamo “ozbiljan nastup” struje, podsjetimo se domaćeg testa – Scania 770 S V8.