Škoda Octavia Combi 2.0 TDI, u usporednom testu Autozeitung.de pobjeđuje u svih pet kategorija, Škoda Octavia jednostavno je zakon u klasi…
Izvor Autozeitung.de
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI dokazuje dvoje tradicionalne vrline u svakom odmjeravanju, a posljednje je usporedni test Autozeitung.de, koji je, protivno trendovima usporedio tri karavana nominalno C-segmenta, premda je to već priča za srednju klasu, s “otpisanim” dizelskim motorima. To je i dalje za mnoge prva, najbolja i najisplativija opcija. Sučeljeni su joj “bratski” Seat Leon Sportstourer 2.0 TDI, napravljen po istoj tehnološkoj “špranci” te novopridošli Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi, sva tri s automatskim mjenjačem. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI je jednostavno (pre)dobra za konkurenciju. Krenimo redom…
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI, dimenzija 4667 x 1814 x 1465 mm, međuosnog razmaka 2686 mm i prtljažnika 640-1700 litara, pokreće se 4-cilindarskim turbodizelašem obujma 1968 ccm, koji razvija najveću snagu od 150 KS pri 3000 do 4200/min i najveći okretni moment od 360 Nm pri 1600 do 2750/min.
Snagu na prednje kotače prenosi 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukim spojkom DSG 7 mjenjačem. Izmjerena je masa 1537 kg. Do stotke ubrzava za 8,6 s, najveća je brzina 223 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 35,9/35,0 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 5,7 l/100 km. Osnovna verzija stoji 34.520 eura.
Seat Leon Sportstourer 2.0 TDI, dimenzija 4642 x 1799 x 1448 mm, međuosnog razmaka 2686 mm i prtljažnika 620-1600 litara, pokreće se 4-cilindarskim turbodizelašem obujma 1968 ccm, koji razvija najveću snagu od 150 KS pri 3000 do 4200/min i najveći okretni moment od 360 Nm pri 1600 do 2750/min.
Snagu na prednje kotače prenosi 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukim spojkom DSG 7 mjenjačem. Izmjerena je masa 1523 kg. Do stotke ubrzava za 8,6 s, najveća je brzina 213 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 35,4/34,8 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 5,6 l/100 km. Osnovna verzija stoji 32.890 eura.
Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDI 130, dimenzija 4637 x 1852 x 1441 mm, međuosnog razmaka 2732 mm i prtljažnika 608-1637 litara, pokreće se 4-cilindarskim turbodizelašem obujma 1499 ccm, koji razvija najveću snagu od 131 KS pri 3750/min i najveći okretni moment od 300 Nm pri 1750/min. Snagu na prednje kotače prenosi 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Izmjerena je masa 1507 kg. Do stotke ubrzava za 11,0 s, najveća je brzina 207 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 34,3/35,2 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 5,7 l/100 km. Osnovna verzija stoji 32.950 eura.
Kako su novinari ocijenili pokazuje sljedeće (po kategoriji max 1000):
Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDI, Seat Leon Sportstourer 2.0 TDI, Škoda Octavia Combi 2.0 TDI,
Karoserija: 609, 628, 638
Vozni komfor: 685, 698, 728
Motor/Mjenjač: 663, 688, 692
Vozna dinamika: 617, 657, 657
Ocjena svojstava (međuzbroj): 2576, 2671, 2715
Troškovi/Ekologija: 363, 475, 378
Konačna ocjena: 2935, 3046, 3093
Poredak: 3, 2, 1
Ovako je ocijenio Markus Schönfeld, Autozeitung.de:
Unatoč SUV-u i električnom bumu, najrazumniji argumenti za kupnju novog automobila i dalje se nalaze u klasičnom kompaktnom karavanu. Primjer Peugeot 308 SW: Francuz je ekonomičan, prostran i stvarno udoban. No, budući da je najskuplji u usporednom testu (računajući i doplatne opcije) i nije baš dinamičan, mora se zadovoljiti trećim mjestom. Seat Leon Sports Tourer puno je jeftiniji, sportskiji i brži. Španjolac mora ipak priznati poraz od još prostranije i udobnije Škode Octavia Combi. Kao pristupačno višenamjensko oružje, popularni Češki karavan svladava čak i dinamičan teren zahvaljujući svom široko rasprostranjenom prilagodljivom podvozju.