Limuzinska i karavanska izvedenica Volkswagen Golfa VIII, rastegnuta na 469 cm, elegancijom i izvedbom približava se premium klasi, uz benzince i dizelaše od 110 do 300 KS stiže i prva plug-in hibridna…
Električne verzije neće biti, tu će funkciju ispuniti posebna verzija na bazi Volkswagena ID.3… Odbrojavanje je završeno, pred vama je Škoda Octavia IV.
Riječ je o četvrtoj generaciji i, dobro se prisjetiti, prva je predstavljena 1996., kao svojevrsna prethodnica Volkswagen Golfa IV, druga generacija uvedena 2004. i uspješno redizajnirana 2008. napravljena je na tehnologiji Golfa V, a još uvijek aktualni model treće generacije, bestseller na našem i nizu europskih tržišta, na tehnologiji Golfa VII, startao je u studenome 2012.
Do sada ih je proizvedeno tri milijuna, a uspjeh će, zasigurno nastaviti model četvrte generacije, koji danas počinje karijeru, a napravljen je na tehnologiji nedavno predstavljenog aduta iz Wolfsburga – Volkswagen Golf 8. Nova Octavia po prvi put u ponudu češkog modela nudi digitalni cockpit i head-up-display (HUD).Škoda Octavia Combi je produžena na 4689 (+22) i proširena na 1829 (+15) mm.
Za veći komfor na stražnjim sjedalima međuosni je razmak rastegnut na 2690 mm, 50 više nego u Golfu 8. a do sada rekordni prtljažnik povećanje na 640 litara.To je 30 više nego kod prethodnika, a preklapanjem sjedala dobiva se 1700 litara )zanimljivo, to je manje za 40 litara nego u Octaviji III.
Prtljažnik limuzinskog modela povećan je s 590 na 600 litara.Hi-tech izvedba prepoznaje se po LED svjetlima i ispeglanoj formi koja pokazuje izvrsnu aerodinamiku (0,26 u limuzinskoj i 0,27 u karavanskoj), a u unutrašnjosti se prepoznaje, najprije višefunkcijski volan, koji je izgubio jednu prečku, simpatičnu kratku ručicu DSG mjenjača preuzeo je od Golfa 8.
Nova Octavia je potpuno umrežena preko sustava MIB 3 (Modularer Infotainment Baukasten). Već osnovna verzija ima sustav Swing, povezan s 8,25 inčnim monitorom i povezana sa s platformama Apple CarPlay i Android Auto. Sljedeća razina Bolero donosi 10-inčni ekran i glasovne kontrole.
Taj se sustav može nadograditi opcijama Amundsen i Columbus.Tko želi baš hi-tech ugođaj u Octaviji, moći će izabrati virtualni 10,25-inčni kokpit.Ovo je najbolji Škodin model u povijesti, raskriljenih je ruku rekao Bernhard Maier.
Sve dobro i izvrsno, što su prepoznali kupci u Europi i svijetu u prethodne tri generacije, s ukupnom nakladom od 6,5 milijuna, u novom je modelu još bolje. S ovim modelom Škoda definitivno ulazi u viši, premium razred, zadržavajući povoljne cijene i najbolji ‘value for money’.
O novoj Škodi smo napisali sve bitno, najavili izgled i unutrašnjost, skicama i prvim slikama, a sada počinje slavlje. Simptomatično je da je Škoda najprije predstavila karavanski model Comb pa tek potom skladnu limuzinu.
Za početak će u ponudi biti turbobenzinci 1.0 TSI sa 110 KS i 200 Nm, 1.5 TSI sa 150 KS i 250 Nm i 2.0 TSI sa 190 KS i 320 Nm, kojima učinkovitost i štedljivost ‘pojačava’ 48-voltni sustav te novi turbodizelaš 2.0 TDI, sa 116, 150 i 200 KS, s ručnim 6-stupanjskim ili automatskim DSG7 mjenjačem.
Novost je i plug-in sistem, na bazi turbobenzinca 1.4 TSI snage 150 KS, ukupne, sustavne snage od 204 KS (150 kW) i 245 KS (180 kW), koji samo na struju prelazi 55 km. U paleti je i verzija na zemni plin 1.5 TSI G-Tec sa 130 KS. Predviđene su tri razine podvozja – standardno, 15 mm sniženo, sportsko i 15 mm uzdignuto, za tržišta s lošijim cestama.
Ponuda će za limuzinsku verziju 1.0 TSI sa 110 KS počinjati s oko 19.000 eura, a za karavansku s oko 20.000 eura.Narudžbe će se početi primati u siječnju, a prve se isporuke očekuju u ožujku 2020.