Automobili su se nekad davno mogli održavati kod kuće. Danas je u njima prisutno sve više elektronike i senzora koji ne praštaju greške. Što onda zapravo možemo promijeniti na svojim automobilima?!
Moderni automobili današnjice iziskuju mnogo naše pažnje. Mnoštvo senzora i elektroničke opreme u komunikaciji su jedno s drugim te je dovoljan jedan krivi potez može uzrokovati probleme što će u konačnici rezultirati posjetom kod ovlaštenog servisera ili mehaničara. Što zapravo možemo raditi na svom automobilu?
Primjerice, automobili opremljeni ksenonskim ili bi-ksenonskim svjetlima koja rade na naponu od čak 20.000 volti nije preporučeno mijenjati kod kuće. Također, promjena akumulatora kod nekih automobila rezultira potrebom za reprogramiranjem prozora pa i elektronskog daljinskog ključa čije je prisustvo bitno i za pokretanje motora, pa i tu valja pripaziti.
Moderna LED svjetla, s druge strane, garantiraju kako je njihov životni vijek istovjetan životnim vijekom automobila, no ukoliko dođe do kvara, nerijetko je potrebno zamijeniti cijelu svjetlosnu grupu, što komplicira ideju održavanja kod kuće.
![](https://autoportal.hr/wp-content/uploads/2019/12/Motor-popravak-AP-kroz-tekst-slika-300x200.jpg)
Kod običnih žaruljica u glavnim prednjim svjetlima situacija je bolja, no to i dalje iziskuje posezanjem prema uputstvima za uporabu. Ispod poklopca motora kriju se brojni dijelovi i komponente koje potencijalno mogu smetati kod izmjene žaruljica, a uz ograničeni prostor, ponekad je potrebno te dijelove i maknuti. U prijevodu, mnogi će u startu odustati od zamjene te to prepustiti serviseru. Posljednja direktiva EU naglašava da promjena žaruljica ne smije biti komplicirana, ali svugdje postoji svojevrsna “siva zona”, pa tako i ovdje, gdje je teško definirati što “ne smije biti”.
Od jednostavnijih preinaka i izmjena mogu se promijeniti filteri zraka, interijera i ulja, može se nadodati ulje, antifriz te tekućina za pranje stakala. Čak niti s promjenom guma stvari nisu tako jednostavne. Ako su automobili opremljeni pasivnim sustavima praćenja tlaka u gumama (mjeri se brzina okretanja kotača preko ABS sustava), moguće je bezbolno riješiti problem. No, ako je riječ o ugrađenim aktivnim sustavima (posebni senzori pritiska tlaka u svakoj gumi), nakon promjene guma u vlastitom aranžmanu oni vjerojatno neće funkcionirati, pa je ponovno potrebno kontaktirati servisnog savjetnika te ugovoriti termin.
U svakom slučaju, automobil svakako više nije lako održavati kao prije, kako financijski tako i organizacijski…