Suzuki Jimny dobiva 30 cm dužu verziju (395 cm) s pet vrata

Suzuki Jimny, japanski klasični terenac A-segmenta, rastegnut će međuosni razmak na 250 cm (+25), što će osigurati veći komfor na stražnjim sjedalima i prtljažnik od 250 do 1100 litara…

Suzuki Jimny je Posljednji Mohikanac među malim klasičnim terencima. Simpatični japanski terenac A-segmenta koncepcijski je izravni nasljednik kultnog ratnog terenca Jeep Wills MB, zapakiranu u dimenzije 3645 x 1645 x 1705 mm. Ima odvojenu šasiju, motor uzdužno sprijeda. Premda ima samonoseću karoseriju s ojačanim podvozjem motor je uzdužno sprijeda. Prijenos snage je klasičnom 4×4 koncepcijom.

Snaga i okretni moment usisnog benzinca (102 KS, 130 Nm) prvim kardanskim vratilom ide na središnji razvodnik snage s dodatnim reduktorom i izravno na stražnje kotače. Uz ručicu mjenjača s pet stupnjeva je kraća, kojom se uključuje pogon 4×4. Snaga se trećim kardanskim vratilom vraća na diferencijal u prednjem krutom mostu za pogon prednjih kotača.

Kod klasičnog terenca nema središnjeg razvodnika snage i stalni pogon 4×4 nije preporučljivo koristiti na asfaltu, jer zbog različitih outanja prednjih i stražnjih kotača dolazi do proklizavanja, što znatno povećava trošenje guma i napreže cijeli prijenosni mehanizam. Zbog toga je stalni pogon 4×4 pogodan, zapravo izvrsno prilagođen vožnji po snijegu ili na terenu gdje je kontrolirano proklizavanje kotača korisno (povećava se kohezijska komponenta sile trenja).

Drugom, kraćom ručicom može se uključiti i skraćeni pogon 4×4, koji je vrlina ovakvih automobila. Suzuki Jimny ima 15-colne naplatke s gumama visokog presjeka (195/80), tzv ‘balonkama’.  Ta je kombinacija pogodna za najteže terenske uvjete i kome treba automobil za to, Suzuki Jimny je idealno prilagođen. Jasno, robusna terenska koncepcija ima svoju cijenu, pa je najveća brzina 145 km/h, a prosječna potrošnja goriva 6,8 l/100 km. Zbog toga je i visoka trošarina.

Ponavljamo, ako treba pravi terenac, za vožnju bespućima, Suzuki Jimny pravi je izbor. No, dosad se nudio samo u kratkoj verziji. Zbog toga se sve češće propitkivala mogućnost proizvodnje veće verzije s pet vrata i evo odgovora: Suzuki Jimny početkom dobiva 30 cm dužu verziju (395 cm) s pet vrata.

Bitno će se povećati komfor na stražnjim sjedalima, a istodobno i prtljažnik, koji u kratkoj verziji mjeri samo 85 do 830 litara. Rastegnuti Suzuki Jimny nudit će dobrih 10 cm više prostora za koljena straga, a prtljažnik će porasti na 250 do 1100 kitara. Prvu verziju napravila je indijska ispostava tvrtke Suzuki – Maruti.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj