Tesla Cybertruck povukao Ford F-150! Ali ovo je podvala…

Električnom pickupu s pogonom 4×4 suprotstavio je benzinski 2×4 (sa samo stražnjim pogonom), električna je izvedba, zbog masivnih litij-ionskih baterija, 20 posto teža, pa po toj osnovi može postići veću silu trenja, a elektromotori usto, za razliku od benzinca (ili dizelaša), najveći okretni moment postižu već od nula okretaja…

Pogledajte spektakularan video o vučnoj sili nedavno predstavljenog, spektakularnog, ali i kontroverznog pickupa Tesla Cybertruck, u odmjeravanju s američkom legendom, najuspješnijem i najprodavanijem pickupu proteklih desetljeća, Ford F-150.

No, Elon Musk se i tu pokazao kao manipulator, jer je jednoj jabuci suprotstavio dvije kruške! Električnom pickupu s pogonom 4×4 suprotstavio je benzinski 2×4 (sa samo stražnjim pogonom), električne je verzija, zbog masivnih litij-ionskih baterija, 20 posto teža, pa po toj osnovi može postići veću silu trenja a elektromotori, za razliku od benzinskog, najveći okretni moment, postižu već od nula okretaja…

Korektno bi bilo usporediti Tesla Cybertruck s električnom verzijom pickupa Ford F-150, za što su mu iz forda bacili rukavicu u lice. Jer i da su u usporedbi obje verzije bile s pogonom 4×4, usporedba ne bi bila korektna, dakle ni vjerodostojna (usporedba krušaka i jabuka) iz sljedećih razloga:

1. Dvadesetak posto veća masa omogućava ostvarivanje dvadesetak posto veće sile trenja, umnoška težine i koeficijenta trenja između gume i asfalta).

2. Niže težište, pri maksimalnoj pogonskoj sili, smanjuje preraspodjelu vertikalnog opterećenja s prednjih na stražnje kotače. Time se pojačava početni impuls. Naime, kod F-150 u prvom trenutku dođe do proklizavanja rasterećenih prednjih kotača, za glavninu vučne sile zaduženi samo stražnji kotači na koje se usmjerava samo 60 posto snage. Dok sustav odreagira i prebaci dodatnu snagu straga (a to ne može potpuno), F-160 je već izgubio dinamički moment i Tesla Cybertruck ga je već nadvladao.

3. Preraspodjelna opterećenja, usto, izaziva lokalno mehaničko i toplinsko preopterećenja gaznih ploha stražnjih guma, što smanjuje koeficijent trenja i ostvarivu vučnu silu.

4. Za razliku od motora s unutrašnjim izgaranjem Forda F-150, koji najveći okretni moment postiže pri srednjim ili nešto nižim brzinama vrtnje, Cybertruckovi elektromotori Tesla Cybertrucka postižu ga od nula okretaja u minuti! Usto je maksimalni okretni moment tri elektromotora Cybertrucka više nego dvostruko veći od maksimalnog okretnog momenta motora F-150.

Ishod na sljedećem videu, dakle, potpuno je očekivan, ali jasno ukazuje na ‘muljažu’:


Komentari

loading...