TEST

Audi A3 Sedan 2.0 TDI Ambition Comfort

Za broj manji, a u svemu bitnom nimalo lošiji od A4, s dizelašem od 150 KS pokazuje sportski temperament…

Dobrodošao novitet u klasi kompaktnih limuzina je Audi A3 Sedan. Radi se o modelu koji je dužinom 445,6, širinom 179,5 i visinom od 141,5 cm duži 14,5 te po centimetar širi i niži od osnovnog A3. Koncepcijski je jednak Volkswagen Golfu, a oblikom bliži njegovoj limuzinskoj izvedenici Jetta i Škodi Octaviji. U koncernu iz Wolfsburga mudro su ovom modelu odredili manju dužinu, kako ne bi ušao u područje Jette (464,5 cm) i Octavije (466 cm). Istodobno su se dobru klasu udaljili od A4, mudro spriječivši internu konkurenciju. Proizvodi se u Gjöru, gdje se sklapaju TT i A3 Cabrio.

Njemački su dizajneri vješto izbjegli da izgleda kao da je osnovnom A3 prikačen rep. Od prednjih vrata unazad kompaktna je limuzina potpuno novodizajnirana, skladna i funkcionalna. Ne skriva, ipak, poveznicu s A4, što nije loše. Međuosni je razmak rastegnut sa 260 na 263,5 cm, na mjeru novog Golfa. Dodatni centimetri i povoljniji položaj sjedala u limuzinskom stražnjem dijelu osigurali su osjetno više mjesta za koljena te riješili jedinu manu osnovnog modela. Osigurali su i sasvim pristojan prtljažnik od 425 litara, a, objektivno, rijetko kada treba više. Dakle, osnovne proporcije itekako štimaju.

Pokreće se isključivo turbomotorima s direktnim ubrizgavanjem, benzincima 1.4 TFSI sa 125 KS i 140 KS te 1.8 TFSI sa 180 KS te dizelašima 1.6 TDI sa 105 KS i 2.0 TDI sa 150 KS. Svi se opremaju 6-stupanjskim mjenjačem, a doplatiti se može automatski DSG s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva (u 2.0 TDI – šest). Najsnažniji benzinac je dostupan i s integralnim pogonom Quattro. Testirali smo verziju s 2.0 TDI Ambition Comfort, sa 150 KS i srednjim paketom opreme. Teško je reći da je to prava mjera, po cijeni od 30.152 eura, jer je to već, u velikoj mjeri nedostupni luksuz. I osnovni dizelaš sa 105 KS i početnom opremom Attraction, za 25.441 euro, pruža sasvim dovoljno, i za ljubitelje premium automobila.

Sedan je treća karoserijska inačica – pored osnovnog kompakta s troja vrata u ponudi je polu-karavan Sportback s petora i limuzina s četvora vrata. Limuzina nudi i sasvim pristojan prtljažnik od 425 litara. Na prvi pogled A3 Sedan izgleda poput umanjenog A4 i čini se da je svaka sličnost – namjerna. Zbog toga je to dobrodošao novitet u ponudi. Testni je model dodatno nabijen opremom koja uključuje atraktivne 18-colne naplatke s gumama 225/40. Radi se pravom premium automobilu, koji svakim detaljem pokazuje preciznost i kvalitetu izrade. Komfor je na prednjim sjedalima izvrstan, pogotovo ergonomija, kojom je A3 sedan može biti uzor mnogima. I straga ima dovoljno mjesta, ali kad se prednja sjedala gurnu u krajnji položaj ipak se vidi da to nije prava srednja klasa.

Snažniji dizelaš u ponudi iz 1968 ccm razvija 150 KS i to od 3500 do 4000/min. Otpuštanje najveće snage u širem području Volkswagenov je specijalitet. Okretni moment od 320 Nm među najmanjim je u klasi, ali je u širokom području od 1750 do 3000/min. Time je, bez ekstremnog momenta, ali solidnom snagom na višim okretajima, vrli uvjerljiv . U kombinaciji s izvrsnim mjenjačem omogućava performanse na granici sportskih, no ovaj je model pravi promjer za poznatu tvrdnju da nije najvažnije koliko auto ide, nego kako ide. Upravljač je također precizan i dobro izbalansiran, sjedi se ugodno nisko, a oslonac za lijevu nogu vrlina je svih modela iz Volkswagenovog koncerna.

Čvrsta šasija, izvrsno podvozje i vrlo dobra aerodinamika omogućavaju brzu i sigurnu vožnju. S dizelašem od 150 KS približava se sportskim mogućnostima. Dizelaš radi uglađeno i s najmanje vibracija među svim dvolitrenim dizelašima. Ubrzava temperamentno i ravnomjerno, bez naglih ‘udara’ snage, ali i bez izražene ‘turbo rupe’, što potvrđuje ubrzanje do stotke u 8,7 sekundi. Motoru dobro asistira podvozje koje također zaslužuje najvišu ocjenu. Tvrdo je i kompaktno i već pri malim brzinama pokazuje uvjerljivu stabilnost. Upravljivost i osjećaj za volanom olakšavaju vožnju i mogućnost kontrole.

Limuzine, zbog izduženog stražnjeg dijela, imaju bolju aerodinamiku od kompakta, što se pokazuje ovaj model s koeficijentom otpora zraka od 0,26. Otpori rastu s kvadratom brzine, a što to u praksi znači, pokazuje sljedeće: standardni A3 s dizelašem od 150 KS ima najveću brzinu od 216 km/h, a limuzina, premda 40 kg veće mase, postiže 224 km/h! Zbog toga lakoćom povećava i održava velike brzine. No, ono što kod ovog modela oduševljava je kako se lako kontrolira i sigurno vozi.

A3 Sedan je u zavojima potpuno neutralan, praktički bez potrebe dodatnih intervencija upravljačem. Pomažu i sportski naplaci s gumama, snažne kočnice, a kod oštre vožnje i solidna rezerva snage motora. Velika krutost karoserije poboljšava dinamička svojstva i mogućnost kontrole. Brz odziv volana i motora, uz stabilnost i omogućavaju vožnju u visokom ritmu bez velikog napora uz osjećaj potpune sigurnosti. Podjednako je uvjerljiv u gradskom prometu i na autocesti. Dakle to je ono što se kaže – ‘vozački automobil’. Nema nikakvih vibracija i čudnih zvukova, a zbog izvrsne aerodinamike šum vjetra također je minimalan.

Premda deklarirana prosječna potrošnja od 4,1 litru djeluje preoptimistično, prosjek je moguće spustiti na pet litara. Na testu smo trošili malo više od šest litara, što je, obzirom na oštar ritam – povoljno. Sve je dakle za pet, osim, logično, cijene, koja je mnoge naše kupce nedostižna.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: dizelski, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, ubrizgavanje common-rail, turbopunjač VNT, intercooler

Obujam: 1968 ccm

Provrt x hod: 81 x 95,5 mm

Snaga: 110 kW/150 KS pri 3500 – 4000/min

Moment: 320 Nm pri 1750 do 3000/min

Pogon: na prednje kotače

Mjenjač: ručni s šest stupnjeva

Ovjes: neovisan, sprijeda McPherson, straga Multilink

Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 288 mm, straga puni 272 mm, ABS, ESP Gume: 225/40 R 18

Karoserija: limuzina, 4 vrata, 5 sjedala

Dimenzije: 446 x 180 x 142 mm

Osovinski razmak: 263,5 cm

Prtljažnik: 425 L

Masa/nosivost: 1395/500 kg

Spremnik goriva: 50 l

Krug okretanja: 10,9 m

Najveća brzina: 224 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 8,7 s

Potrošnja: grad 5 / otvoreno 3,6 / kombinirano 4,1 l/100 km

Potrošnja na testu: 6,1 l/100 km

CO2: 107 g/km

Cijena: 30.152 eura, s doplatama 37.004 eura

Cijena osnovnog modela: 25.441 eura (1.4 TFSI Attraction)

Cijena osnovnog dizelaša: 26.111 eura (1.6 TDI Attraction)

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo