Test: Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic Dynamic, odličan SUV iz Ingolstadta

Drugom generacijom pojačao vrline, izrađen je perfektno, a za užitak temperamentne vožnje, uz razmjerno vrlo nisku potrošnju, dovoljno je dizelskih 190 KS
Prvi Audi Q5 je mnogo godina bio najbolje prodavani SUV u svojoj klasi tako da se kod dizajniranja nasljednika nije mnogo riskiralo. Da se podsjetimo, prvi Q5, interne oznake 8R, stigao je na tržište u studenom 2008., kao drugi SUV iz Ingolstadta, nakon Q7 iz 2005. Napravljen je na istom tehnološkom konceptu kao prethodni Audi A4 (B8) i A5, na modularnoj platformi za uzdužnu ugradnju (MLB).Pokretao se benzincima od 2.0 TFSI sa 180 KS do kompresorskog SQ5 TFSI s 345 KS iz 3.0 V6. U dizelskoj su ponudi bili od 2.0 TDI sa 143 KS do SQ5 TDI s 340 KS iz 3.0 TDI. Osnovne su verzije imale prednji pogon, a snažnije 4×4 sa 7 i 8-stupanjskom automatikom. Audi je ponudu obogatio hibridnom verzijom, koja je posebno uspješna bila na američkom tržištu.Model druge generacije, interne oznake FY, na tržištu je od početka 2017. Napravljen je na drugoj generaciji modularne platforme za uzdužno postavljen motor – MLB evo, koja je smanjila masu za 90 kg, a povećala čvrstoću za trećinu, koristeći čelike visoke i ultravisoke čvrstoće. Gabariti su promijenjeni minimalno: dužina s 4639 na 4663, širina s 1880 na 1893, a visina s 1650 na 1659 mm. Pritom je međuosni razmak povećan na 2807 na 2819 mm.Prepoznatljivo i precizno oblikovan interijer, obogaćen hi-tech gadgetima unaprijedio je komfor. Horizontalno orijentirane linije prednje armature gotovo identične onoj u Audiju A4 ističu dojam širine i udobnosti. Višenamjenski upravljač s tri kraka dio je standardne opreme ovog SUV-a koji se proizvodi u novoj tvornici u Mexicu. Interijer koji izaziva uzdah možda je zaslužio malo bolju plastiku pod prstima premda vozačkije nastrojeni kolege kažu kako se automobil ne pipka nego vozi.Motori su snažniji nego prije, a ujedno je značajno smanjena potrošnja goriva. Novi pogon quattro s ultra tehnologijom je dio standardne opreme za verzije 2.0 TDI sa 120 kW (163 KS) i 140 kW (190 KS), kakav smo i testirali, te za 2.0 TFSI izvedbu sa 185 kW (252 KS). Ovaj napredni pogon odspaja stražnju osovinu kada njen pogon nije potreban, te je po potrebi može proaktivno aktivirati čime se postiže veća učinkovitost bez gubitka prianjanja ili dinamike vožnje.Novi je ovjes (five-link) i novi elektro-mehanički servo sustav upravljanja. Sustav dinamičnog upravljanja, koji prijenosni odnos mijenja u skladu s brzinom vožnje i kutom skretanja u ponudi je kao opcija.Na izboru su dvije postavke opruga i tvrdoće ovjesa dok šasija s kontrolom tvrdoće ovjesa nudi vrlo široki raspon između udobnosti i dinamike. To se bira preko Audi drive select sustava. Dodatno na kontrolu tvrdoće, novi prilagodljivi zračni ovjes može se koristiti za namještanje visine karoserije u pet koraka.U standardnom paketu Audi drive select sustava, koji ima pristup raznim tehničkim modulima, vozač može odabrati jedan od sedam načina vožnje. Dva nova načina vožnje su lift/offroad i allroad. Novi Audi Q5 ima sve potrebne atribute da ponovno zasjedne na vrh svog premium segmenta dok je cijena konkurentna. Adaptivni tempomat (ACC) uključujući pomoć u prometnoj gužvi, može vozača osloboditi upravljanja u usporenom prometuUpravljanje je školski ergonomično: virtualni kokpit savršenu grafiku prikazuje na 12,3 inčnom zaslonu visoke razlučivosti. Vozač može odabrati dva prikaza – klasični s velikim okruglim instrumentima i prikaz u kojem dominira karta navigacije. Brojne inovacije poput quattro pogona s ultra tehnologijom, učinkovitih motora, Infotainment ponude te raznih sustava asistencije podižu letvicu konkurencijiNovi SUV iz Audija vozaču i putnicima nudi najbolju akustiku unutrašnjosti u svojoj klasi. Je li Q5 ‘pravi’ i s 4-cilindarskim turbodizelašem 2.0 TDI? Itekako, pogotovo što je riječ o snažnijoj verziji, koja 190 KS razvija već pri 3800/min. Više od snage za uvjerljive performanse zaslužan je najveći okretni moment od 400 Nm, koji se oslobađa od 1750 do 3000/min te izvrstan automatski mjenjač sa sedam stupnjeva i dvostrukom spojkom.Ubrzanje do stotke za samo 7,9 s i najveća brzina od 218 km/h pokazuju da je ovaj Q5 ozbiljna ‘muška’ sprava koja je munjevita i temperamentna u gradu, a na autocesti je ‘gutač kiloneraea’. Performansama pogoduje, za SUV, izvrsno ležanje te zavoje može peglati poput brze limuzine. Tome pomaže i pogon quattro, pa je lako pratiti putanju zavoja i pri brzoj vožnji. Naravno, sve prate snažne kočnice i naglašen sigurnosni koncept.Uvjerljivu priču zaokružuju uglađen i tih rad pogona (kao da nije riječ o dizelašu) i prosječna potrošnja od 6,4 litre na testu. Za masivni 1,9-tonski SUV s pogonom 4×4 i automatsko mjenjač to je za čistu peticu, pogotovo što se smirenim ritmom može trošiti malo više od pet. Teško je naći ozbiljniju manu, zapravo nema je, osim cijene, koja se kod opremom napucanog testnog modela penje na 551.103 kn.POGONMotor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V, lanac, blok od sivog lijevaUgradnja: sprijeda uzdužnoObujam: 1968 ccmProvrt x hod: 81 x 95,5 mmKompresija: 15,5:1Snaga: 140 kW (190 KS) pri 3800-4200/minMoment: 400 Nm pri 1750-3000/minMjenjač: autom., 7 st.Pogon: quattro (4×4)Start/stop: daKAROSERIJAIzvedba: SUV premium srednje klase, 5V, 5 sjedalaGabariti: 4660 x 1890 x 1660 mmMeđuosni razmak: 2820 mmKrug okretanja: 11,7 mMasa/nosivost: 1870/670 kgPrtljažnik: 550/1550 lSpremnik: 70 lEuroNCAP: 5 zvjezdicaPODVOZJEOvjes: MacPherson/multilinkKočnice: samov. diskoviRučna: električnaNaplaci: aluminijskiGume: 235/55 R 19 (standardne 235/65 R 17)PERFORMANSEBrzina: 218 km/h0-100 km/h: 7,9 sPotrošnja (EU): 5,3/4,7/4,9 l/100 kmNa testu: 6,4 l/100 kmCO2: 129 g/kmCIJENETestni model: 551.103 kn (73.480 eura); bez doplata: 477.470 kn (65.406 eura)Osnovni benzinac: 506.694 kn (67.559 Eura) Audi Q5 2.0 TFSI quattro S tronic Select – 252 KSOsnovni dizelaš: 403.161 kn (53.754 eura) – Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic Select – 150 KS+ oprema+ udobnost+ sigurnost+ vozna svojstva- cijena


Komentari